1. Postać nauczyła skupiać się swoją własną energię rei na kastetach, dzięki temu uderzenia poza obrażeniami od siły niosą ze sobą obrażenia duchowe ( 1/4 statystki raietsu, cios spala tyle samo rei ile zada duchowo).
2. Postać zawsze dobrze czuła się w otoczeniu dużej ilości wody, z jakiegoś powodu od urodzenia jest zespojona z tym żywiołem. Dzięki temu nauczyła się swoiście zaklinać wodę. Jej umiejętność pojawiła się niedawno, to dopiero zalążki. Potrafi siłą woli zmuszać wodę do przyjęcia określonego kształtu. (niewielkie zmiany kształtu i przesunięcia, umiejętność zbyt słaba jak na razie aby być "bronią". Koszt panowania nad wodą zależny jest od ilości wody której chce się narzucić kształt oraz komplikacji owego kształtu).
Dwie powyższe umiejętności są dosyć słabe. Pierwsza ze względu na przelicznik od obrażeń, druga dla tego że ni jak nie można jej jeszcze skomplikowanie używać.
Następny przykład jaki podam to dwie te same umiejętności na poziomie mniej więcej średnio silnym.
1. Praktyka w wykorzystywaniu własnej umiejętności wzmacniania broni sprawiła że duchowe rany które zadajesz są znacznie silniejsze. Uderznie kastetem przytwierdzonym do twojej pięści zadaje obrażania fizyczne oraz duchowe (½ statystyki raietsu, koszt umiejętności zależny od obrażeń duchowych [1:1]).
2. Woda to twój żywioł.. Nie tylko czujesz się dobrze w okolicy rzek i wód, ale również potrafisz wykorzystywać je do walki. Nauczyłeś się jak zmieniać kształt wody, jak zmusić ją aby zaczęła uciekać ze zbiornika Wiesz też jak ją podgrzać lub ochłodzić do zamarznięcia. (możliwość nadawania wodzie nieskomplikowanych kształtów lub " przeciągnie" jej po powszechni, oraz możliwość podgrzania jej lub ochłodzenia o 20 stopni. Koszt używania zależny jest od ilości wody której chce się nadać kształt lub zmienić temperaturę).
To tylko przykłady, inspiracji można znaleźć wiele... Życzę powodzenia !