|
| | Premie początkowe | |
|
+3Oscuridad Chikaze Imperator Kuchiki 7 posters | Autor | Wiadomość |
---|
Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Premie początkowe 2017-01-08, 18:22 | |
| Doszły mnie głosy, że są pewne uwagi co do premii początkowych, a więc poruszmy po raz wtóry ten legendarny temat. Proponuję żeby każda rasa (z wyjątkiem pustego, ale o tym później) otrzymywała taką samą liczbę dodatkowych punktów, aby sprawiedliwość dziejowa nastała. Dajmy na to, niech będzie to +5 punktów.
Quincy: +5 Szybkość +5 Kontrola Reiatsu -1 Wytrzymałość -1 Siła -3 Reiatsu
Tak jak jest teraz, tak może zostać. Quincy specjalizują się w kontroli reiatsu, muszą być szybcy, aby utrzymać dystans. Brak doświadczenia w walce kontaktowej poskutkował zmniejszeniem siły i wytrzymałości, a reiatsu mało, bo wolą korzystać z energii z otoczenia tym samym zaniechując zwiększania własnego poziomu mocy.
Ewentualna zmiana mogłaby być taka:
+5 Kontrola Reiatsu +3 Szybkość +2 Psychiki -1 Wytrzymałość -1 Siła -3 Reiatsu
Trochę mniej szybkości w zamian za psychikę. W końcu quincy są szkoleni na bezlitosnych niszczycieli, których to puści się boją, a nie odwrotnie.
Dusza:
- 1 kontrola rei -1 inteligencja +1 Reiatsu +2 Wolne Punkty
Za wiele punktów dodatkowych tu nie ma. Minus do kontroli, bo nikt duszy pracy nad reiatsu nie uczył. Mniej inteligencji, bo pospólstwo niewyedukowane. Do reiatsu plus, bo gracze grają duszami odczuwającymi głód, a wolne punkty to za to, że nie wiedziano do czego innego dodać. Przywołam swój dawny pomysł, aby uzależnić otrzymywane premie od tego, gdzie się dusza chowała czy w rukonie czy w Seireitei.
Dla szlachetnie urodzonej duszy miałbym: + 3 inteligencji -> bo każdy jeden szlachcic nauczycieli miał. + 2 reiatsu -> bo jeść trzeba
Dla chłopków z rukonu miałbym: + 2 wytrzymałości -> bieda hartuje + 2 szybkości -> jakoś trzeba uciekać przed okradzionymi handlarzami i osiłkami z sąsiedztwa + 2 reiatsu -> bo jeść trzeba - 1 kontroli -> bo uczyć nie miał kto
Bounto:
Tutaj zaczyna się zabawa.
+3 Inteligencja <- trudno powiedzieć skąd ten bonus +3 Kontrola Reiatsu <- z wprawy pochłaniania reiatsu z dusz/otoczenia +2 Siła <- bo lalka czasami zawodzi i trzeba sobie samemu radzić +2 Wytrzymałość <- patrz wyżej -1 Psychika <- ? -1 Szybkość <- Bounto lubią Fast foody, a dodatkowe kilogramy spowalniają -1 Zręczność <- ? -2 Reiatsu <- ta sama sytuacja co przy quincy? Ale w sumie bounto nie kojarzą mi się ze słabiakami jeśli chodzi o moc.
Moja propozycja: + 3 kontrola reiatsu -> patrz wersja pierwotna + 2 psychika -> przygotowanie do kontroli lalki
Ludzie:
+3 Wolnych Punktów -> jako, że ludzie wszechstronni są +3 Reiatsu -> jako, że gramy ludźmi z mocami
Tu oprócz balansującego odjęcia jednego punktu reiatsu innych zmian bym nie robił.
Shinigami:
Już zmodyfikowani.
Hollow:
-4 Inteligencja -> w końcu większość pustych to niemalże zwierzęta.
Tutaj nie dałbym, jak u innych +5 punktów na start, bo faktycznie pożeranie dusz pozwala im szybko rosnąć w siłę. Mimo tego rozbieżność pomiędzy innych klasami, a pustymi i tak jest moim zdaniem za duża dlatego też moja propozycja:
+ 2 siła i wytrzymałość -> nawet mały pusty dysponuje ciałem potężniejszym od chucherek quincy, malutkich shinigami i kruchych ludzi.
Druga opcja: + 4 wolnych punktów do rozdysponowania pomiędzy cechami fizycznymi (siła, wytrzymałość, zręczność, szybkość)
W ten sposób hollow chociaż na zero wychodzi.
***
Kończąc mój przydługi wywód, jak zwykle zapraszam do dyskusji. | |
| | | Chikaze
Mistrz Gry : Kuchiki Kyosuke
Karta Postaci Punkty Życia: (496/510) Punkty Reiatsu: (6424/6942)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-09, 00:33 | |
| Generalnie trzeba by uporządkować rasę hollowa, bo jest tam wielki bajzel i nie wiadomo czego tam można się spodziewać. Pożeranie dusz w ogóle nie jest opisane, jakie daje profity, czy regeneruje rei, czy daje ten boost do statów stały czy czasowy etc.
Poza tym - jeden obrazek się tam przedawnił.
Co do reszty to wygląda to dosyć sensownie. Zastanawiam się jeszcze czy brać pod uwagę śmieszną możliwość grania duszą zmodyfikowaną. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-09, 17:05 | |
| Wydaje mi się, że zmodyfikowana dusza to trochę zbyt hipsterska rasa żeby ludzie chcieli nią grać, ale jakby było jednak zainteresowanie to możemy pomyśleć.
Co do tematu pożerania dusz, to widzę to tak, że premie zależne będą od ilości PR, które dusza w sobie posiadała i tak powiedzmy, że: + Regeneracja PR równa się 1/2 PR posiadanych przez pożartą duszę + Regeneracja PŻ równa się 1/4 PR posiadanych przez pożartą duszę + Pustemu przysługuje jeden tymczasowy punkt za każde 30 PR jakie posiadała pożarta dusza + Pusty otrzymuje jeden stały punkt za każde 80 PR jakie posiadała pożarta dusza
Możemy też się bawić w to, że PR, PR nierówne i za pożarcie shinigami'ego dostanie się większą premię, niż pustego o podobnej wartości energetycznej. | |
| | | Oscuridad
Mistrz Gry : Deviol
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (42/42)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-10, 03:20 | |
| Dusza: 6 punktów wolnych -1 kontrola Rei
Dlaczego to tak?
Dusze to wraz z ludźmi najbardziej uniwersalna profesja na forum. Moim zdaniem nie powinny mieć narzuconych żadnych bonusów co najwyżej minus do kontroli Rei, które jak myślę każdy uważa za uzasadniony.
"Dusza musi jeść bo ma większe pokłady rei stąd +1 do tej statystyki" Dla mnie cała ta statystka jest nieco idiotyczna i zbędna biorąc pod uwagę ze mamy na forum coś takiego jak Punkty Reiatsu, które własnie określają ile mamy energii i ile jesteśmy w stanie rzucić zaklęć. Ten parametr poza elementem składowym wzoru na "mane" nie ma żadnego sensownego zadania.
Patrząc na to logicznie to Punkty Reiatsu powinny określać czy dusza musi jeść czy nie. A zakładając , że damy jej +1 do Rei i -1 do kontroli tak naprawdę pozostajemy w punkcie wyjścia. Tym samym zabieg jest bezcelowy.
Moim zdaniem dusza gracza powinna automatycznie musieć jeść bez względu na statystyki, o ile nie wzięła wady Bezduchowiec.
Pozostaje kwestia inteligencji.
"Określa ogól zdolności umysłowych postaci. Nie wpływa jednak na jej zdolności do logicznego myślenia, kojarzenia faktów, nauki i przygotowywania planów działania, rozwiązywania łamigłówek i obmyślania strategii walki. Jedynie pozwala na nauczenie się większej ilości technik lub zaklęć oraz opanowywanie ich w szybszym czasie. Wpływa na tempo nauki."
Cytat z forum. Moim zdaniem statystyka, która również powinna zostać przebudowana. W obecnej formie nie rozumiem dlaczego Hollowy powinny dostawać ujemny modyfikator na start. Jako istoty zaczynające z kilkoma umiejętnościami, oraz te które najszybciej muszą adaptować się do otoczenia i pozyskiwać nowe zdolności powinny mieć one najwyższy współczynnik ze wszystkich klas.
Niestety wygląda to tak jakby przy pustych ta statystyka została potraktowana w rozumieniu typowo rpgowym. Ten jednak znacznie różni się od wersji, którą mamy tutaj. Myślę, że trzeba by to jakoś ujednolicić i albo dostosować bonus pustych do opisu, albo dostosować opis do rzeczywistego działania tego bardziej klasycznego.
Pomysł na koniec. Aby gracze nie mogli dzięki tym punktom robić "mistrzów wszystkich profesji na start" proponuje stworzyć ograniczenie, że wolne punkty można rozdać wyłącznie na statystyki psychiczne/duchowe lub wyłącznie na statystyki fizyczne. Zmusi to gracza do dokonania wyboru, da większą swobodę customizacji bohatera oraz nada większego realizmu postaci. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-10, 17:41 | |
| Prawdę mówiąc nie jestem wielkim fanem dawania w premie rasowe nadmiaru wolnych punktów. Od customizacji postaci ma się 10 bazowych wolnych punktów.
Co do sposobu obliczania PR od jakiegoś czasu powątpiewam w słuszność tego wzoru. Mianowicie dlaczego mnożymy reiatsu przez kontrolę? Ok, umiemy dobrze posługiwać się swoją energią, ale dlaczego ten fakt ma zwiększać jej ogólną ilość? Taki trochę rewolucyjny pomysł, ale można by zastąpić wzór na PR czymś takim: Reiatsu*10. Ułatwiłoby to start, gdzie obecnie początkującym postaciom rei na niewiele starcza, a jednocześnie obniżyłoby absurdalnie wysokie poziomy PR w późniejszej grze. No i ta cudna łatwość liczenia^^ Kontrola nadal miałaby swoje znaczenie, jako statystyka wyznaczająca ile PR możemy w danej turze spożytkować.
Z inteligencją też zabawna sprawa. Jak ja ją bym widział? Odpowiadałaby za szybkość nauki i ewentualne podpowiedzi MG. Nie mniej nie więcej.
| |
| | | Kovacs
Mistrz Gry : Zerø
Karta Postaci Punkty Życia: (70/70) Punkty Reiatsu: (77/77)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-10, 23:24 | |
| Hollowy potrzebują reworka. Miałem kiedyś jakieś pomysły. Skończy mi się miesiąc egzaminacyjny i walnę jakąś propozycje jak poprowadzić pustych | |
| | | Izdurbal Tenshi
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (89/100) Punkty Reiatsu: (161/168)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-14, 00:32 | |
| A ja osobiście obstaje przy jednym - po cóż, ach po cóż mieli byśmy wprowadzać balans na siłę? Prawda jest taka, że większość sprawności postaci, które są na forum, pochodzi od ich rozwoju podczas sesji nie zaś podczas tworzenia postaci. Do tego nie prowadzimy systemu pojedynków między graczami, ani niczego podobnego. Przynajmniej na razie. Statystyki służą przede wszystkim do pokazania graczowi co potrafi jego postać, a czego nie. No i oczywiście dla MG, którzy dzięki nim rozsądzają czy akcja się uda czy nie. Oczywiście nowe pomysły, mogą być, ot, warto sprawdzić. Może się przyjmą? A może nie? Co za różnica. Jeśli chcecie reaktywować forum sądzę, że są sprawy ważniejsze niźli to^^"
Co do kontroli reiatsu, reiatsu i wzoru na ilość energii, cóż obecny wzór wydaje mi się zwyczajnie najbardziej prostym rozwiązaniem. Sam wielokrotnie obmyślałem swego czasu różne pomysły. Nawet wpadłem na taki, że skoro dusza składa się z reiatsu to faktycznie powinno to być równe sumie statystyk. W końcu w SS reiatsu to tak na prawdę niemal wszystko. Prawda jest jednak taka, że wszystkie pomysły komplikują jedynie sprawę. Nagle pojawi się pytanie w stylu: A co z kidou? Jeśli mam kidou poziomu 43 a kontroli 8 to czy mogę rzucić zaklęcie? A jeśli tak, to co? Będzie słabsze? A może będzie się je rzucać kilka tur? A może jedno z wybranych? A może... a może... a może... i w końcu dostaniesz do głowy z tymi możami. Tak ja to przynajmniej widzę^^"
Innymi słowy, rozwiązanie jest niczym demokracja - kiepskie, ale lepszego nie ma. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-14, 17:14 | |
| Od razu na siłę. Gracze poruszyli temat, to też wziąłem pod lupę premię początkowe. Z twierdzeniem, że sprawności postaci uzyskuje się głównie podczas rozgrywki się nie zgodzę. Jakby nie patrzeć mało kto dostał tyle punktów żeby mówić o jakiejś większej zmianie, hehe. No, ale wiemy, że tu mocarzów mało więc pójdźmy dalej.
Widzę, że pomysł z innych wzorem obliczania PR nie przyjął się, więc zmiany nie będzie. Zobaczymy jeszcze jaką opinię wyrazi Kovacs i co to za pomysły odnoście pustych zaprezentuje i potem wprowadzimy to co spotkało się z aprobatą większości, jak to we wspaniałej demokracji zwykło się robić. | |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-20, 11:28 | |
| Ile bylo prob gry duszami? I jak szybko sie skonczyly? Osobiscie w ogole nie widze sensu istnienia tej grupy. Predzej zmienilbym to na kategorie dla tych, ktorzy beda mieli ciekawy, autorski pomysl, warty wdrozenia. I rozpatrywac to wtedy indywidualnie. Inteligencja jako statystyka ma sens jedynie w grach komputerowych, gdzie gra ogranicza liste akcji, czy dialogow dostepnych glupkom. Tutaj ja traktuje to bardziej, jak percepcje, czyli ile postac zauwazy i jak sensowne wnioski z tego moze wyciagnac.
Tsuna | |
| | | Toshi Tanaka
Mistrz Gry : Haruaki Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (42/42)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-20, 14:02 | |
| Ja bym Inteligencję potraktował inaczej. Im więcej ma jej postać czym częściej i dokładniejsze podpowiedzi dostaje od MG w kwestii rozwiązania danego problemu. NP. jakiego ataku użyć, bo zauważymy luki w obronie, albo jak rozbroić pułapkę lub jakiej metody użyć przy sejfie, albo większa szansa na zdobycie ważnych czy istotnych informacji, dokumentów, co o tym sądzicie? | |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-20, 20:06 | |
| Gracz jest od tego, zeby myslal samodzielnie, nie pakowal w statystyke i czekal na rozwiazanie kwitujac to "to ja tak robie". Mozna dawkowac informacje, nie sposob ich uzycia.
Tsuna | |
| | | Oscuridad
Mistrz Gry : Deviol
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (42/42)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-20, 20:13 | |
| Zgadzam się z Tsuną w obu aspektach. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Premie początkowe 2017-01-22, 19:25 | |
| Wprowadziłem zmiany z drobnymi korektami. Zgodnie z sugestiami puści zamiast minusów do inteligencji będą mieć braki w psychice. Dusza również nieco zmieniona w porównaniu do mojej początkowej propozycji, gdzie zasugerowałem się odrobinę pomysłem Oscuridada. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Premie początkowe | |
| |
| | | | Premie początkowe | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|