|
| | Bonus do PR z boostów. | |
| |
Jak powinny działać tymczasowe premie do reiatsu/kontroli reiatsu | Powinny wszystkie dawać PR | | 20% | [ 1 ] | Żadne nie powinny działać | | 80% | [ 4 ] | Powinna dawać część (jakie i dlaczego w komentarzu) | | 0% | [ 0 ] |
| Wszystkich Głosów : 5 | | |
| Autor | Wiadomość |
---|
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Bonus do PR z boostów. 2021-08-15, 12:25 | |
| Podczas rozmowy na discordzie pojawiły się wątpliwości co do tego, czy i jakie tymczasowe premie do reiatsu i kontroli reiatsu dają dodatkowe punkty reiatsu. Jako, iż nigdzie nie było o tym napisane, a wszelkie informacje na ten temat były albo domniemane albo przekazywane droga ustną, za sugestią admina wspólnie rozwiążemy jeden problem na raz. Na razie - czy w ogóle powinny one działać w ten sposób, czy nie. | |
| | | Yuzuru Tanaka
Mistrz Gry : IMPERATOR
Karta Postaci Punkty Życia: (0/500) Punkty Reiatsu: (0/3906)
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. 2021-08-15, 12:56 | |
| Po 1 Dopóki wzór na PR będzie uwzględniał kontrolę rei i rei, to premie do tych statystyk powinny wpływać na PR.
Po 2 Określić trzeba co jest premią tymczasową, a co nie.
EDIT: Po rozmowie z Czarasem na discordzie chciałbym zmienić mój głos z pierwszej opcji na trzecią. Jeśli premie do KR są aż tak sporną kwestią to proponowałbym aby premie tymczasowe do tej statki nie wpływały do PR. Jednak jeśli chodzi o reiatsu to uważam za zasadne, że w każdym przypadku powinno zwiększać PR. Ponadto uważam, że każda specjalna moc typu shikai/ress powinna dawać jakiś określony minimalny bonus do reiatsu (powiedzmy, że przynajmniej 20% z całej puli wynikającej z danej mocy, ale oczywiście może być więcej). W bleachu o mocy w większości przypadków decydowało reiatsu, więc zwiększanie tej statki przy uwalnianiu swojej karty atutowej w mojej ocenie jest zasadne. Ta propozycje wydaje mi się sensownym kompromisem. 221/270 PZ 2271/2484 PR Kryształ 6/10 | |
| | | CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12181/12865)
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. 2021-08-23, 10:56 | |
| No dobrze, po przemyśleniu sprawy wpadłem na swój pomysł rozwiązania tej sytuacji, nieco podobny do tego co zaproponował Tanaka, jednak różniący się w kilku zasadniczych kwestiach.
1. Usunięcie dodatków do PR wynikłych z tymczasowych punktów do KR i Reiatsu. 2. Nadanie stałych bonusów do PR przy odpalaniu tymczasowych mocy, które są zależne od tego jaka to moc, a nie od tego czy ktoś skierował punkty do siły czy do reiatsu (np. ktoś odpala shikai, dostaje 20% bazowej bonus do PR, który znika mu po dezaktywacji, ktoś z ressem 33%, z bankaiem 50% itd.). 3. Co do innych mocy, które są mniej typowe, jak np. maski, medytacje, lalki itd. to ugadujemy osobno ile dostają stałego bonusu przy aktywacji i wsio.
Ten pomysł motywuje tym, że:
A. Bonusy tymczasowe do KR i Rei są tak potężne, że są absolutnie poza konkurencją. W obecnym systemie zwyczajnie nie opłaca się dodawać do czegokolwiek innego. B. W Bleachu, jednak było coś takiego, że jak odpalali nowe moce to mieli więcej energii do super ataków. Takie odniosłem wrażenie przynajmniej. C. Fajnie żeby gracze mieli troche więcej energii do wykorzystania na nowe wydupione moce, które otrzymają wraz z odpaleniem jakiejś tam ewolucji. D. Poszukuje kompromisu, który by wszystkich zadowolił.
W szczegółach wyglądałoby to tak:
Od posiłku (Hollow) - Tutaj szczerze nie wiem. Jeśli wogóle nie będzie bonusów do PR to w sumie się nie obrażę, bo profesja ta i tak ma giga bonus z awansu na Arrancara. No, ale jest to do dogadania jeśli widzicie to inaczej. Ressurection - Podczas niego premia do PR o 1/3 bazowej Shikai - Podczas niego premia do PR o 1/5 bazowej (nie sumuje się z bankaiem) Bankai - Podczas niego premia do PR o 1/2 bazowej (nie sumuje się z shikaiem) Maska - Szczerze nie wiem, nie znam się na tej mechanice MI Wzmacniający Hollow - Nie wiem. Ta umka wydaje mi się tak OP, że nie wiem czy nie powinna wogóle nie wpływać na ilość PR, ale no... Nie będę się tu kłócił, bo słyszałem, że już nerfiona była. Artefakt (quincy) - Podczas niego premia do PR o 1/4 bazowej Lalka - Po przywołaniu jej premia do PR w wysokości 1/8 bazowej zarówno dla lalki, jak i Bounta Drugi stopień mocy (człowiek) - Podczas niego premia do PR o 1/4 bazowej, w trakcie "forsowania się" premia ta wzrasta dwukrotnie Trzeci stopień mocy (człowiek) - Podczas niego premia do PR o 0,4 bazowej w trakcie "forsowania się" premia ta wzrasta dwukrotnie Trzecia forma (kami) - Podczas niego premia do PR o 1/3 bazowej (ta wymyśliłem, nie znam się na Kami, więc nie będę kruszył kopii o te wartość liczbową) Medytacja - Podczas niego premia do PR o 1/10 bazowej (pomyślałem sobie, że to nie jest specjalna moc jakiejś profesji, więc powinno być mniej)
Przy czym zgodnie z tym co napisałem, te bonusy to jest tymczasowa premia, taka pożyczka wynikająca z uzyskanej mocy, także i tak trzeba podchodzić do tego z rozsądkiem, bo jak ktoś się przeforsuje, to po dezaktywacji może paść jak dętka bez powietrza. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. 2021-08-23, 17:32 | |
| Pomysł CZarasa wydaje mi się obiecujący. Z zastrzeżeniem, że taką dopałkę można byłoby uzyskać raz na kilka dni z wyjaśnianiem fabularnym, że zan/lalka/fullbring muszą zregenerować swoje własne zasoby PR. Co do maski do proponowałbym regenerację w postaci MI*2 z zaokrągleniem żeby nie bawić się w procenty. Takiemu Tanace dałoby to 50% PR, więc żeby nie było to za mocne można by dać, że zamiast 50% po ściągnięciu maski zwracałoby się 60% ogólnej PR, co też byłoby wytłumaczone fabularnie, gdyż Tanaka zawsze odczuwał większe zmęczenie po zakończeniu vizardowania. | |
| | | Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. 2021-08-23, 19:46 | |
| Z tego co czytam, by dać to w jakiejś perspektywie:
Hollowy w ogóle nie mają czegoś takiego, za to arrancarzy poza regeneracja hp na full dostają 1/3 rei.
Ludzie dostają kiedy mają odpowiednik shi-kai. Potem upgrade. Quincy dostają kiedy mają odpowiednik bankai. Kami dostają kiedy mają odpowiednik bankai. Bounty dostają kiedy mają odpowiednik shi-kai. Bez uprgade.
Visored: mają shi-kai/bankai oraz maskę. Dusze nic nie mają. Albo mają, ale zależy. Niedoprecyzowane, i po prawdzie nie da się tego za bardzo sensownie doprecyzować.
Jak dla mnie wiązanie regeneracji/premii z odpalaniem jakiejś mocy tworzy duże rozwarstwienia, które nie są podyktowane niczym innym jak "gdzie się da tam wciskamy". Jeśli coś takiego musi być to jestem za tym, by dać to jako osobna mechanikę/umiejętność dostępna dla każdego, a wręcz instynktownie przyswajaną w pewnym punkcie gry. A jeśli komuś zależy na tym, by przy odpaleniu mocy był jakiś efekt to postuluje za tymi by efekt presji reiatsu utrzymywał się dłużej niż jedną turę - do dwóch-trzech tur wydaje mi się adekwatne. | |
| | | Yuzuru Tanaka
Mistrz Gry : IMPERATOR
Karta Postaci Punkty Życia: (0/500) Punkty Reiatsu: (0/3906)
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. 2021-08-25, 08:34 | |
| Ja również podzielam optymizm Imperatora. Aczkolwiek za ograniczeniem takiego boosta raz na kilka dni nie jestem. Wydaje mi się, że raz na dobę by było wystarczające aby uniknąć nadużyć. No i pozostaje kwestia jak wykorzystywane są te bonusowe PR'y. Czy będą używane w pierwszej kolejności i jeśli wykorzystane PR w czasie walki byłoby mniejsze niż rzeczony bonus to wracałoby do poziomu sprzed użycia dopałki, czy może jednak byłoby użytkowane równomiernie.
Generalnie zastanawiam się też czy powinno się tak zero-jedynkowo podchodzić do tego bonusu. Może warto by było zrobić, że np. jeśli shikai daje 20% PR dodatkowo. Załóżmy, że jest to 500 PR. To jeśli w czasie walki zużyłem np. 300 PR z tej puli. To tego samego dnia jeśli ponownie sięgnę do shikai będę mieć dodatkowo 200 PR, czyli to czego wcześniej nie wykorzystałem. Taką mechanikę ewentualnie można by było połączyć z regeneracją tego bonusowego PR. Powiedzmy, że te bonusowe 500 PR wykorzystałem i regenerowałoby się ono tyle czasu ile zajęłoby postaci zregenerowanie podstawowych 500 PR w idealnych warunkach. ( W końcu taki zan może całkowicie poświęcić się temu, żeby odnowić brakujące PR). Tak to widzę.
Przykład 1. 2500 PR bazowo Po aktywacji 500 PR dodatkowo W czasie walki zużywam 500 PR Po dezaktywacji pozostaje mi 2500 PR
Przykład 2 2500 PR bazowo Po aktywacji 500 PR dodatkowo W czasie walki zużywam 500 PR Po dezaktywacji pozostaje mi 2250 PR i 250 PR bonusowego (dostępne w przyszłości przy kolejnej aktywacji)
Co do samego efektu presji. W przypadku osób o tym samym poziomie reiatsu nic by to nie wniosło do walki. Tutaj dostajemy zastrzyk PR, który realnie może dać efekt. 221/270 PZ 2271/2484 PR Kryształ 6/10 | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Bonus do PR z boostów. | |
| |
| | | | Bonus do PR z boostów. | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|