Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Może by tak coś zrobić z tym systemem walki

Go down 
3 posters
AutorWiadomość
Cebula
Moderator ds. mechaniki
Moderator ds. mechaniki



Mistrz Gry : Brodaty Ekkusu

Karta Postaci
Punkty Życia:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket780/780Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (780/780)
Punkty Reiatsu:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket11670/11670Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (11670/11670)

Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty
PisanieTemat: Może by tak coś zrobić z tym systemem walki   Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty2021-10-25, 15:15

Hej jak już sporo osób zauważyło nasz system walki na forum trochę nie działa i sprowadza się do prostego dodawania 2 statów połączonego z prostym rzutem miałbym pomysł na zmianę kilku jego założeń

Zacznijmy od ataku sprawa z nim miała by się tak
Bierzemy szybkość atakującego odejmujemy od niej zręczność broniącego po czym rzucamy D10 bazowo rzucamy 1D10 ale każdy stopień biegłości dodaje nam kolejną D10 czyli postać wyszkolona ma 2D10 a postać legendarna 6D10 wyrzucenie 10 na kostce powoduje możliwość rzucenia kolejną.
Wynik z ataku musi przebić obronę naszego przeciwnika która wynosi bazowo 5 i każdy poziom biegłości* dodaje kolejną 5 czyli postać wyszkolona ma 10 a postać legendarna 30
*Dodana zostanie nowa biegłość nazwana Defensywa. Oznacza ona umiejętności postaci w unikaniu bądź zbijaniu obrażeń. Zakłada się że postać taka poświęciła sporo czasu na nauczenie się różnego rodzaju ataków i jest w stanie schodzić im z drogi w sposób od poprawnego do wręcz legendarnego gdzie opowiadają sobie legendy o tym jak uniknął pioruna samego Susano

Oprócz tego można wykonać parę ruchów
1. Full def
Full def sprawia że szansa na trafienie twojej skromnej osoby staje się znacznie niższa gdyż teraz rzucasz 1D10 + ilością kostek równą biegłości* zachowując z stamtąd najwyższy wynik i dodając go do trudności trafienia. Wyrzucenie 10 pozwala ci na rzucenie kolejną kością i jest ona zachowywana
2. Reckless strike (czy tam jak wolicie to nazwać)
Oznacza to że w całości oddajesz się swojemu następnemu atakowi dodając  2D10 do trafienia w zamian za to zmniejszając swoją obronę o 10
3. Blok
Blok sprawia że szansa na trafienie twojej skromnej osoby staje się znacznie niższa gdyż teraz twoja zręczność jest liczona jako 1,5 w zamian za to jednak nie unikasz obrażeń a tylko je zmniejszasz według wzoru równego Dmg- 1,5 siły broniącego
4. Postawa oczekująca (nazwy in progres)
Jeśli posiadasz wyraźnie dłuższą broń od przeciwnika możesz wejść w postawę która pozwala ci zawsze wykonać atak przed przeciwnikiem jednocześnie jeśli atak się uda oznacza to zatrzymanie adwersarza. Zaznaczam że mówimy tutaj o przeskoku pokroju brak broń kontra broń bądź miecz kontra włócznia a nie większy miecz vs katana
5.Grappling
Jeśli osobie uda się atak przy użyciu pięści może ona wybrać manewr Grapplu zamiast ciosu po udanym trafieniu testowana jest siła obu panów + 1D10 i kolejna D10 za każdy poziom biegłości czyli wyszkolony ma 2D10 a Legenda 6D10. Osoba który wygra grappla może albo wykonać rzut albo zacząć przeciwnika dusić albo przytrzymać go w miejscu. Test powtarzany jest co turę.


Dodajesz
Wzorki:
Atak= Szybkość- zręczność obrońcy + 1D10 + XD10 (X= poz biegłości) vs 5+5*X
Full Def= 1D10 + XK1 (K1 czyli zachowujesz 1 kość)
Reckless Strike= Atak +2D10
Blok= Zręczność*1,5 otrzymane obrażenia to DMG-1,5 siły
Grapple= Siła +1D10 + XD10 vs Siła + 1D10 + XD10
W atakach dystansowych zamieniamy miejscami szybkość ze zręcznością

KR pozwala na boostowanie akcji w tym wypadku boost do zręczności liczy się jako zwykły boost do czynności a nie koniecznie statu czyli można dodać sobie ilość KR

Oprócz takiej lekkiej zmiany co do systemu walki zauważyłem że postacie są w stanie się pozabijać w 2 ciosy. Wydaje mi się że zwiększenie HP z 10*Wytrzymałość do 20*wytrzymałość było by dobrym podejściem jak i również rzut na obrażenia definiował finalną liczbę obnażeń a nie tylko zmniejszał te liczone od samej broni bez dodania ładowań i całej reszty. To powinno wydłużyć walki jednak nie spowodować że będą się nadmiernie ciągnąć


Ostatnio zmieniony przez Seiru dnia 2021-10-27, 12:03, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
CZaras


Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Mg10
CZaras


Mistrz Gry : Don Imperatore

Karta Postaci
Punkty Życia:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket1044/1044Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (1044/1044)
Punkty Reiatsu:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket12181/12865Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (12181/12865)

Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty
PisanieTemat: Re: Może by tak coś zrobić z tym systemem walki   Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty2021-10-25, 21:18

Dwa moje przemyślenia.

1) O ile dobrze go rozumiem to nie podoba mi się system blokowania. Unik czy trafienie zależne są od szybkości czy zręczności, czyli od statów, tymczasem siła bloku od jakiegoś dziwnego modyfikatora bazowego (chodzi mi o ten fragment "obronę naszego przeciwnika która wynosi bazowo 5"), farta i biegłości. Dla mnie moc bloku powinna wynikać przede wszystkim ze statystyki siły (ok 75%), a reszte ze zręczności i farta. Tutaj natomiast ta siła wpływa jedynie na zmniejszany dmg a nie trwałość samego bloku.

2) Kwestie biegłości nie poruszyłem w punkcie wyżej, bo dałem ją na osobny. To jak jest potężna to dla mnie absurd. Fakt, że teraz (podobno, bo nie znam mechaniki tej umiejętności) jest jeszcze potężniejsza do mnie totalnie nie przemawia. W takim systemie biegłości stają się totalnymi samograjami, bez których nie ma sensu podchodzić do jakiegokolwiek starcia fizycznego. Dla mnie to jest beznadzieja, bo po pierwsze uderza w Pustych, którzy uczą się umek bardzo powoli, a i dystansowych ataków nie mają za wiele (ok, jest Cero, ale je opanowuje się późno, a do tego jest powolne), a po drugie sprawia, że każda postać, które nie jest kidou masterem czy czymś podobnym musi te biegłości mieć, bo inaczej jest niekonkurencyjna, co kłóci się z wszystkim co uważam za słuszne w systemach, które imo powinny zapewniać możliwość róznorodnego rozwoju. Odnoszę wrażenie, że kombinujemy jak koń pod górkę, żeby osłabić KR, bo jest przepotężnym atrybutem, a tymczasem jako akceptowalne, a wręcz chciane uznajemy umkę, która bije pozostałe na łeb, czyli wspomnianą biegłość. Dla mnie to jak jest silne jest po prostu szkodliwe.

Tyle ode mnie, poza tym gratulaski pany za pracę nad ulepszeniem rozgrywki, fajna inicjatywa.
Powrót do góry Go down
Online
Tetsuya


Tetsuya


Mistrz Gry : CZaras

Karta Postaci
Punkty Życia:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket90/90Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (90/90)
Punkty Reiatsu:
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Pbucket273/273Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty_bar_bleue  (273/273)

Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty
PisanieTemat: Re: Może by tak coś zrobić z tym systemem walki   Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty2021-10-25, 23:13

Nie grałem zbytnio jeszcze to nie oceniam poprzedniego systemu, będę tylko odnosił się do tego nowego.

To jak istotne są biegłości faktycznie jest nieco niepokojące, np. przy 3 poziomach różnicy i takich samych statach trafienie się robi niemożliwe, a przy 2 niemożliwe (brak biegłości albo wyszkolony) albo bardzo mało prawdopodobne (biegły albo ekspert) chyba że z reckless strikiem. Z drugiej strony posiadanie przewagi 5 punktów szybkości nad 5 punktami zręki daje mniej więcej tyle samo co średnio jeden poziom biegłości (czyli jedna kość), co jest w sumie całkiem sprytne.

Ostatecznie no, trzeba przetestować w praktyce jak to będzie działać, ale ja widzę duży potencjał i oceniam na plus.

Mam tylko jedno pytanie: W przypadku jak [zręczność broniącego >  szybkość atakującego] bonus do ataku będzie na minusie, czy wyzerowany?
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty
PisanieTemat: Re: Może by tak coś zrobić z tym systemem walki   Może by tak coś zrobić z tym systemem walki Empty

Powrót do góry Go down
 
Może by tak coś zrobić z tym systemem walki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Walki
» Wizja? A może sen...

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Ogólne :: Propozycje i Pytania-
Skocz do:  
Free forum | ©phpBB | Free forum support | Kontakt z | Zgłaszanie nadużyć | Najnowsze dyskusje