|
| | Propozycje Umiejętności | |
|
+16Yuzuru Tanaka Tamura Yasha (Ramiz) Aoto Vespaux Ajax Ekkusu Chikaze Venator Haruaki Izdurbal Tenshi Imperator Kuchiki CZaras 渡邊綱 Shadow Kamys Roten Yaiba 20 posters | |
Autor | Wiadomość |
---|
Roten Yaiba
Mistrz Gry : Kitsune
Karta Postaci Punkty Życia: (210/220) Punkty Reiatsu: (2225/2250)
| Temat: Propozycje Umiejętności 2008-11-18, 17:23 | |
| Tu zamieszczacie swoje propozycje na nowe umiejętności. Można tu także napisać, jeśli w umiejętnościach zauważyliście jakieś błędy, na przykład literówkę lub nieodpowiednie według was wymagania. Posty z rozpatrzonymi propozycjami umiejętności są usuwane.Proszę o stosowanie się do następującego formularza i dbanie o poprawność gramatyczną opisów: - Cytat :
- NAZWA (dla jakiej profesji)
Opis: Premie: Wymagania:
Ostatnio zmieniony przez Roten Yaiba dnia 2009-08-16, 02:43, w całości zmieniany 3 razy | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2012-06-21, 14:22 | |
| Medium (Quincy) Opis: Umiejętność ta pozwala na transer Reiatsu pomiędzy Quincym, a pozostałymi istotami żywymi. Pozwala to na min. wsparcie sojuszników, przedłużenie życia istot żywiących się Reiatsu oraz wysysanie Reiatsu wrogich istot. Nie jest możliwy bezpośredni przesył energii pomiędzy dwoma różnymi istotami z wyłączniem Quinciego. Musi on najpierw wchłonąć energię od jednej, a dopiero później przekazać ją drugiej. Proces ten może być pracochłonny. Jakość przekazu zależy od Reiatsu Quinciego. Premie: W razie transferu, w wypadku którego obie osoby nim objęte go pragną, bądź też jedna tego chce, a druga jest np. nieprzytomna - możliwość bliżej nieograniczonego przekazu energii. W razie, gdyby Quincy zdecydował się pobrać energię od wroga, zamiast od sojusznika, czy też po prostu z otoczenia - energia możliwa do wyssania w jednej turze jest obliczana ze wzoru: (Kontrola Reiatsu Quinciego - Kontrola Reiatsu przeciwnika)*Kontrola Reiatsu Quinciego/10 Wymagania: Kontrola Reiatsu: 20
Ostatnio zmieniony przez inraeratus dnia 2012-06-22, 13:51, w całości zmieniany 1 raz |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2012-06-25, 00:36 | |
| Jak sobie życzysz... postarałem się je jednak nieco lepiej tym razem opisać. Oto i one:
Transfer Reiatsu Opis: Opanowałeś niezwykłą umiejętność. Nie tylko na bieżąco zdajesz sobie sprawę z istnienia energii duchowej innych istot. Potrafisz też dzielić się nią ze swymi sojusznikami, maksymalizując wydajność w walce tych z jej wielką ilością i tych dobrze nad nią panujących oraz obdarzać energią z otoczenia tych, którzy nie przechodząc stosownego treningu Quincy, nie nauczyli się czerpać swych sił z otoczenia. Rzecz jasna, sam także możesz na owym transferze skorzystać. Premie: Możliwość przesyłania własnej energii innym istotom oraz pobieranie jej od nich, w wypadku ich zgody lub też stanu nieświadomości. Ilość energii przetransportowanej na turę równa jest punktom Kontroli Reiatsu * 1,5. Wymagania: Kontrola Reiatsu: 18
Wyssanie Reiatsu Opis: Wróg, stojący przed Tobą, może się bać o swe zapasy energii duchowej. O ile tylko lepiej nad nią panujesz możesz być pewien, że wcześniej czy później jej go pozbawisz. A jeśli to ktoś z dużymi jej zapasami to tym lepiej dla Ciebie - możesz z niego czerpać więcej niż mógłbyś zazwyczaj z otoczenia, co jedynie uczyni Cię silniejszym. Wykorzystasz przeciwko niemu jego własną broń. Premie: Możliwość podjęcia się próby wyssania Reiatsu w przeciwnika zamiast z otoczenia. Ilość Reiatsu wyssana na turę równa jest wynikowi tego działania: (Kontrola Reiatsu Quinciego - Kontrola Reiatsu przeciwnika)*Kontrola Reiatsu Quinciego/5 Wymagania: Kontrola Reiatsu 28 |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2012-06-28, 14:48 | |
| Nie życzę sobie spamu w tym temacie... inraeratus nie wiem jaki miałeś avek ale puki nie obrażał religii/narodowości/rasy mogłeś go mieć. Ten post za raz usunę, tak jak i inne nie związane z tematem. | |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2012-06-28, 14:57 | |
| Transfer Reiatsu Opis: Opanowałeś niezwykłą umiejętność. Nie tylko na bieżąco zdajesz sobie sprawę z istnienia energii duchowej innych istot. Potrafisz też dzielić się nią ze swymi sojusznikami, maksymalizując wydajność w walce tych z jej wielką ilością i tych dobrze nad nią panujących oraz obdarzać energią z otoczenia tych, którzy nie przechodząc stosownego treningu Quincy, nie nauczyli się czerpać swych sił z otoczenia. Rzecz jasna, sam także możesz na owym transferze skorzystać. Premie: Możliwość przesyłania własnej energii innym istotom oraz pobieranie jej od nich, w wypadku ich zgody lub też stanu nieświadomości. Ilość energii przetransportowanej na turę równa jest punktom Kontroli Reiatsu * 1,5. Wymagania: Kontrola Reiatsu: 18
>>>
Przechodzi z niewielką zmianą.
Transfer Reiatsu Opis: Opanowałeś niezwykłą umiejętność. Nie tylko na bieżąco zdajesz sobie sprawę z istnienia energii duchowej innych istot. Potrafisz też dzielić się nią ze swymi sojusznikami, maksymalizując wydajność w walce tych z jej wielką ilością i tych dobrze nad nią panujących oraz obdarzać energią z otoczenia tych, którzy nie przechodząc stosownego treningu Quincy, nie nauczyli się czerpać swych sił z otoczenia. Rzecz jasna, sam także możesz na owym transferze skorzystać. Premie: Możliwość przesyłania własnej energii innym istotom oraz pobieranie jej od nich, w wypadku ich zgody lub też stanu nieświadomości. Ilość energii przetransportowanej na turę równa jest punktom Kontroli Reiatsu * 0.5 Wymagania: Kontrola Reiatsu: 18
Jeśli zostanie sprawdzone w grze i będzie za słabe to wzmocnię.
***
Wyssanie Reiatsu Opis: Wróg, stojący przed Tobą, może się bać o swe zapasy energii duchowej. O ile tylko lepiej nad nią panujesz możesz być pewien, że wcześniej czy później jej go pozbawisz. A jeśli to ktoś z dużymi jej zapasami to tym lepiej dla Ciebie - możesz z niego czerpać więcej niż mógłbyś zazwyczaj z otoczenia, co jedynie uczyni Cię silniejszym. Wykorzystasz przeciwko niemu jego własną broń. Premie: Możliwość podjęcia się próby wyssania Reiatsu w przeciwnika zamiast z otoczenia. Ilość Reiatsu wyssana na turę równa jest wynikowi tego działania: (Kontrola Reiatsu Quinciego - Kontrola Reiatsu przeciwnika)*Kontrola Reiatsu Quinciego/5 Wymagania: Kontrola Reiatsu 28
Zostaje dodane, nie mam zbyt wielkich zastrzeżeń na tą chwile, jeśli w grze okaże się za silne lub za słabe to się coś pozmienia.
Edit: Cóż nie za bardzo lubię ukazywanie uczuć na avkach, jestem troszkę homofobem, ale nie jest to wulgarne, będzie drażnić ale regulaminu nie narusza.
Ostatnio zmieniony przez Kamys Tsuki dnia 2012-06-28, 15:00, w całości zmieniany 1 raz | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2012-08-26, 17:15 | |
| Medytacja (Wszyscy) Opis: Postać zapada w głęboką medytację relaksacyjną. Odpręża się i oczyszcza umysł. Zaczyna od rozluźnienia mięśni. Oddycha głęboko i rytmicznie oczyszczając swój umysł. Osiąga stan w którym nie istnieje dla niej czas i przestrzeń. Jest całkowicie zatopiona w sobie. Jej ciało i umysł regenerują siły znacznie szybciej niż podczas normalnego snu. Postać wybudza się samoistnie po zregenerowaniu sił. W trakcie medytacji postać jest całkowicie odcięta od zewnętrznego świata. Nie jest w stanie nic wyczuć czy usłyszeć. Premie: godzina medytacji zastępuje 4 godziny snu. Wymagania: Psychika 15 |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-05-25, 16:18 | |
| Jak widzę temat nie tętni życiem, ale co tam... Moje pomysły na wady:
Wysoki (-1p) - co tu dużo mówić, po prostu patrzysz na ludzi z góry. Twój ponadprzeciętny wzrost sprawia, że wyróżniasz się z tłumu. Ma to wiele zalet, ale też wiele wad. Pomieszczenia są przystosowane dla osób o wiele niższych od ciebie, często też nie mieścisz się w drzwiach. Bardzo łatwo odnaleść Cię wśród innych ludzi kierując się tylko twoim wzrostem. Premie: utrudnienia MG, postaci ciężej jest się ukryć i skradać, ma też problemy z prowadzeniem pojazdów i walce w ciasnych pomieszczeniach. Wymagania: odpowiedni opis i wzrost < 190 cm |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-05-25, 16:20 | |
| Resztę dodam w późniejszym terminie XD |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-05-25, 21:12 | |
| Jeśli by spojrzeć na bycie wysokim to masz plusy i minusy (trzeba popatrzeć jeszcze na to że w niektórych społecznościach 180 to już bardzo wysoki. Generalizowanie do 190 cm jest niestosowne), częściej ma się problemy z kręgosłupem, ale za to ma się większą masę - większa masa to zwykle większa siła. + i - a wspominasz tylko o minusie. Co więcej uznawanie że tylko wysokie osoby mogą być bardzo silne w świecie anime jest głupawe. No i w sumie rzadko kiedy w świcie M i A narzekają na strzykanie w plecach.
Dlatego też wada nie zostanie wpisana na listę, nie widzę sensu. | |
| | | Shadow
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (8/60) Punkty Reiatsu: (25/42)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-08-11, 00:58 | |
| Dobra. Wrzucę tutaj coś co przyszło mi do głowy podczas czytania tego mojego opowiadania i wkręcania się w klimat:
Zrozumienie miecza: Opis: Podczas walki ze swym przeciwnikiem powoli zestrajasz swą duszę z tą należącą do niego. Zaczynasz "słyszeć" pieśń jego ostrza. Dzięki ścieraniu się jesteś w stanie pojąć co kieruje w danej chwili oponentem, a nawet sięgnąć głębiej w jego duszę, jeśli atakuje ze szczerymi, dla siebie, zamiarami. W ten sposób, choć to bardziej karkołomne, można zrozumieć znacznie lepiej swego przeciwnika niż w przypadku zwykłej empatii. Działanie: Działanie zbliżone do czytania oczu czy duszy, ale jedynie podczas walki, gdzie koniecznym jest starcie się z wrogiem ilość razy określoną przez mg (zależną od psychiki - empatii postaci). Wymagania: ??? - mniejsze niż do pozostałych, ponieważ wymaga kontaktu fizycznego.
To taki luźny koncept, nie wiem czy w ogóle do czegokolwiek potrzebny. Bazowałem to na wspomnieniach Ichiego, który mówił, że podczas walki zaczyna rozumieć swoich przeciwników i to co nimi steruje, że ich miecze "śpiewają swe pieśni" czy coś takiego. Wydaje mi się to dość ciekawym motywem i jeśli nawet nie jest arcydobre mechanicznie to z pewnością jest to jakiś smaczek fabularny.
Pozdrawiam | |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-08-14, 14:24 | |
| Hmmmm... Generalnie umiejętność ciekawa i przyznam się że od kilku dni zastanawiam się co z nią uczynić. Póki ci jej nie dodam. Przemyśle jeszcze sprawę, mam nawet mały pomysł na edycje ale nie jestem pewna. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-01, 14:35 | |
| Takie przeciwieństwo "Bezduchowca" Oczywiście premie i wymagania do ustalenia.
Duże reitsu (Wszyscy) Opis:Niektórzy są silni, inni wytrzymali albo inteligentni. Ty nie wybijasz się nad przeciętność na żadnym z tych aspektów. Masz za to olbrzymie pokłady energii duchowej. Premie: Przy wyliczaniu pkt reitsu stosujesz zmieniony wzór (rei*1.5)*kontrola ei=pkt reitsu. Wymagania: Wrodzone, rei 12
Ostatnio zmieniony przez Ramiz dnia 2013-09-03, 18:18, w całości zmieniany 1 raz (Reason for editing : Poprawa wzoru) |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-01, 14:43 | |
| W sumie znacznie sensowniejsze moim zdaniem, niz ta wada.
Pozdrawiam, Tsuna | |
| | | CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12339/12865)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-02, 22:32 | |
| Sam pomysł wydaje mi się niezłe, lecz wzór uważam za zbyt wykokszony. Raczej bym zasugerował (rei*1,5)*kontrola rei=pkt rei (w razie liczby z przecinkiem zaokrąglone w dół) | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-03, 18:17 | |
| Tak, zrobiłem sobie kilka symulacji i wychodzi to nawet na rozsądniejsze. Zmieniam wzór w propozycji.
|
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-03, 20:30 | |
| 1.5 jak na mnie to z jednej strony dużo za z drugiej mało. Na początku nie daje wiele, a później bardzo dużo. A może +20 do początkowego rei ? | |
| | | Shadow
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (8/60) Punkty Reiatsu: (25/42)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-03, 20:35 | |
| A może zrobić tak, że ten mnożnik nie jest tylko do liczenia pkt reiatsu, a ogólnie wyznacza sumę statystyki, to dawałoby tyle, że konsekwencją potężnej siły duchowej byłby brak lub ograniczony stopień zdolności do jej kamuflowania? W moim odczuciu 20 to mało patrząc długodystansowo. Zostawiłbym jakiś mnożnik i jak na mnie 1.5 jest dobry, bo w późniejszym etapie gry ofc. postać ma miażdżącą przewagę, ale z drugiej strony zmusza to do niestandardowego podejścia do walki z nią, a nie głową przez ścianę. Ergo sprytny przeciwnik i tak wygra. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-03, 20:58 | |
| Decyzje pozostawiam wam, jako Mistrzom. mi na logike bardziej pasuje mnożenie, ale nie będę się kłócić. Sądzę że lepiej dawać komuś powera po dłuugiej grze niż nadzień dobry dawać wyskok w statach.
Przy stworzeniu postaci 12 rei, 12 kontroli i konsekwentnym rozwoju wyglądało by to tak
Stworzona postać Rozwinięta postać / Jeszcze bardziej
32*12=384 (Dodawanie+20) 50*30= 1500 70*50=3500 12x12 = 144 (Standard) 30*30= 900 50*50=2500 24x12 = 288 (Proponowane *1.5) 45*30= 1350 75*50=3750 7*12= 84 (Wada z /2) 15*30= 450 25*50=1250
Ps. Choć pomysł Shadowa też jest na rzeczy muszę powiedzieć. |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-04, 22:06 | |
| Twardziel (Wszyscy) Opis: Niewiele rzeczy cie rusza. Nie tracisz głowy nawet gdy kompani padają jak muchy. Próby zastraszenia cie też z góry skazane są na porażkę. Premie: Podczas sprawdzania odwagi, próby zachowania zimnej krwi cz zastraszania do psychiki dolicza się +20. Nie bierze się pod uwagę w innych przypadkach (siła charakteru, przekonywanie itp.) Wymagania: Psychika 10
Intuicja (Wszyscy) Opis: Ciężko cie zaskoczyć. Zawsze gdy ktoś będzie się szykował by zaatakować cię z zaskoczenia poczujesz że coś jest nie tak. To jednak dość subtelne odczucie które łatwo przeoczyć, korzyść jaką z sobą niesie jest jednak bezcenna jak samo życie. Premie: Gdy ktoś ma zamiar zaatakować postać gracza z zaskoczenia prowadzący mu MG ma obowiązek zawrzeć w poprzedzającym to poście sygnał. Może to być suchość w ustał, dziwne zachowanie kota w zaułku, czy gracz to wyłapie to już jego sprawa. Wymagania: Psychika 7
Zahartowany (Shinigami, Człowiek, Dusza, Bounto) Opis: Od małego miałeś ciężką szkołę, dzień w dzień ciężkie treningi. Mało spałeś, dużo czasu spędziłeś w szpitalnym łóżku gdy przesadziłeś lub niedokładnie wykonałeś jakieś ćwiczenie. Pięści masz jak młoty, ale odstajesz od innych jeśli chodzi o wiedze czy finezje, sam jednak przyznasz że było warto. Premie: +5 wytrzymałości Wymagania: odpowiednia historia, wytrzymałość 10, Zręczność 6 lub niżej. Inteligencja 6 lub niżej.
* Wybaczcie post pod postem ale nowy materiał, mam nadzieje że mnie usprawiedliwi Sądzę że w zasadzie są wyrównane. Nawet ta ostania, jeśli ktoś chce grać wojownikiem to samą wytrzymałością nie wiele zrobi, zniesie więcej batów ale ma gorsza technikę. Sądzę ze jest to o tyle ciekawe ze pozwala na większą specjalizacje i określenie kierunku rozwoju postaci już w wczesnym etapie. |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-04, 22:53 | |
| Intuicja nawet w porzadku (moze nieco wiecej tej psychiki), pozostale nie zrobily na mnie szczegolnego wrazenia.
Pozdrawiam, Tsuna | |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-05, 11:55 | |
| z tym +20 trochę źle się zrozumieliśmy, mówiłam o +20 punktów rei (nie stety=. Co do samego wyniku 12x12 = 144 Standard oraz 24x12 = 288 (Proponowane *1.5) uznaje ze jest to troszkę za dużo. 7*12= 84 (Wada z /2) też zjada zbyt wiele punktów, chociaż z drugiej strony to wada za 2 ptk. No nic trzeba się będzie zastanowić.
***
Twardziel, cóż można by pomyśleć, ale jak już mówiłam gracze nie zwracają na psychikę uwagi, MG też czasem muszą żeby postać byłą grywalna.
Intuicja może być ale usunęłabym wymóg. Siła woli nie ma nic do postrzegania ewentualnego wykrycia problemów. Zmieniłabym też że nie jest to obowiązek 100% a zależne od rzutu np na k 10 6,7,8,9,10 wyskakuje i ty dowiadujesz się że coś nie tak. W przeciwnym wypadku może być troszkę za silne.
Zahartowany też nie bardzo.
| |
| | | CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12339/12865)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-05, 14:14 | |
| Intuicje bym wprowadził, jednak z użyciem takim jakie zaproponowała Kamys. Co do reszty jakoś nie jestem przekonany. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-05, 14:24 | |
| Tak, jak przedmówcy uważam, że intuicja jest całkiem ciekawa. Co do twardziela to już bardziej zależy od tego, jak dany gracz swą postać odgrywa. Natomiast co do zahartowanego nie jestem przekonany. Prędzej zrobiłbym umkę, która zamiast sztywnego bonusu do wyta daję zmianę przelicznika PŻ, np. 12PŻ za 1wyt, zamiast wcześniejszych 10 pkt. | |
| | | CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12339/12865)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-07, 17:50 | |
| Wpadłem na pewien pomysł, który by według mnie sprawił, że umiejętności typu zahartowany czy duże reiatsu. Otóż byłby to cykl umiejętności, a raczej talentów odnoszących się do każdej statystyki. Pozwólcie, że przedstawię to na przykładzie:
Sprinter: Jesteś krótkodystansowcem, ale za to piekielnie utalentowanym. Mało ludzi w Twojej kategorii jest w stanie zbliżyć się do Ciebie w biegu na dystansie stu metrów. Do tego gdy inni męczą się i męczą, aby poprawić swój czas Tobie zajmuję to znacznie mniej czasu. Masz po prostu niebywały dar do stawania się szybszym i szybszym jakbyś zrodził się z wichru. Wymagania: szybkość: 13 Premie: Ułatwienia MG w rozwoju statystyki: szybkość, utrudnienia MG w rozwoju każdej innej statystyki.
I coś podobnego do każdej innej statystyki. Pomysł ten jest przeznaczony dla graczy, którzy chcą oprzeć swoją postać na jednej statystyce, którym np. zależy aby ich postać była naprawdę niebywale szybka, a reszta statystyk może być poniżej przeciętnej. Coś w stylu specjalizacji. Jeśli Wam pomysł spodoba się tak jak mi to mogę opisać umiejętność talent do każdej statystyki osobiście. | |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-08, 10:23 | |
| Jest to jakis pomysl, ale mnie nie zachwycil, gdyz nie jestem fanem skrajnych specjalizacji. Zwlaszcza, ze jest to i tak glownie sprawa odgrywania, niz umiejetnosci. Jesli gracz bedzie konsekwentnie deklarowal, ze poswieca kazda chwile na silownie, to miszcz powinien mu glownie krzepe podnosic, a inne nie.
Pozdrawiam, Tsuna | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-09-30, 01:02 | |
| Powiem zatem tak. Wiadomo że jeśli ktoś ćwiczy to ma efekty. Jest jednak też coś takiego jak wrodzona predyspozycja do danych cech. Dwóch ludzi po roku ćwiczenia może mieć odmienne rezultaty bo jeden "urodził się" szybszy/silniejszy itp. Jeśli gracz będzie ćwiczył po równo siłę i zręczność to powinien na zdrowy rozsądek dostawać exp 50/50% wiadomo. Jednak z specjalizacją która dawała by mu premie do wytrzymałości (bo gracz chce mieć twardziela) przy takim samym systemie wyciskał by np. 50/60% Bo po prostu tak ma, ale np. zręczność rozwijał by o tych 10% słabiej. Sądzę że nie wszystko warto zwalać na kark gracza w stylu "pisz że ćwiczysz to dostaniesz". Specjalizacja nie daje punktów za nic. Gracz i tak będzie ćwiczył, ale dajmy mu pole do zindywidualizowania postaci, też mechanicznej. Jeśli mamy przytoczone podejście "pisz że ćwiczysz to dostaniesz" To należało by usunąć też chyba "Retorykę". Na zasadzie: Napisz poruszającą przemowę to osiągniesz pożądany efekt. Intuicja (Wszyscy) Opis: Ciężko cie zaskoczyć. Zawsze gdy ktoś będzie się szykował by zaatakować cię z zaskoczenia poczujesz że coś jest nie tak. To jednak dość subtelne odczucie które łatwo przeoczyć, korzyść jaką z sobą niesie jest jednak bezcenna jak samo życie. Premie: Gdy ktoś ma zamiar zaatakować postać gracza z zaskoczenia prowadzący mu MG ma obowiązek zawrzeć w poprzedzającym to poście sygnał. Może to być suchość w ustał, dziwne zachowanie kota w zaułku, czy gracz to wyłapie to już jego sprawa. Wymagania: Psychika 7 -(usunięcie lub podwyższenie do 10) -Tsuna- "moze nieco wiecej tej psychiki" -Kamys- "usunęłabym wymóg" To co z tym wątkiem. Powiem jeszcze tylko że Psychika w mechanice odpowiada też za Zmysły. - Statystyki, za co odpowiadają napisał:
- "Psychika
Statystyka łącząca w sobie kilka aspektów. Odzwierciedla siłę woli postaci. Wpływa także na jej zdolności charyzmatyczne - do kłamania, przekonywania, dyplomacji, dowodzenia. Odpowiada za zmysły, a więc węch, słuch, wzrok i tym podobne." |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-10-11, 15:32 | |
| Przyznam że wciąż nie jestem z tą intuicja.
***
A sama zamieszczam teraz coś z czego będę korzystać, ale być może i wam się przyda. Oczywiście jest to z grubsza bez sensu bo nie mamy zbyt wielu osób nastawionych na wiedzę, albo rzemiosło. W moim przypadku jest to jednak potrzebne, bo jak się zdaje mam jedynego gracza z XII. Wrzucam, może komuś się przyda, nawet jeśli nie dodamy.
Wiedza Opis: Posiadasz dogłębną wiedzę na jakiś temat. Być może jest to wiedza naukowa, być może pozanaukowa. Niezależnie od tego jaka jest to dziedzina, jesteś w niej specem.
Przykładowe dziedziny: Metalurgia, biologia, chemia, botanika, egzorcyzmy,
Premie: Uzależnione są od tego jaką wiedze posiadasz. Przykładowo jeśli jesteś specem w chemii, to przy odrobinie odpowiednich narzędzi preparatów jesteś w stanie przeprowadzać reakcje chemiczne. Wiedza obejmuje też dziedziny pozanaukowe. Przykładowo może to być dogłębna wiedza na temat wierzeń ludowych, która może pomóc w przygodzie. Wymagania: inteligencja 9, odpowiednia wiedza (na przykład ukończone studia), do zaakceptowana przez MG, lub przyznana przez MG w trakcie gry.
Rzemiosło: Opis: Jesteś całkiem dobry w jakimś rzemiośle. Przy pomocy odpowiednich narzędzi i materiałów jesteś w stanie wytwarzać przeróżne rzeczy. Przykładowe dzieciny: płatnerz, zbrojmistrz, szwacz, szkutnik, garbarz
Premie: Potrafisz wytwarzać, lub obrabiać materiały zgodnie ze swoją wiedzą. Wymagania: zręczność 9, odpowiednia wiedza i umiejętności (wyuczony i praktykowany zawód np. bednarz), do zaakceptowania przez MG lub przyznana przez MG w trakcie gry.
*Jeśli miało by być dodane to być może dobrze by było podciągnąć pod to kilka skilli które już mamy, a które z owymi rzeczami są związane. Na przykład mechanika, medycynę, obsługę Komputerów. | |
| | | Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-10-28, 22:13 | |
| Ja od siebie zaprezentuje parę umiejek dla quincy
Blut Opis: Zaawansowana technika quincy polegająca na przesyle cząsteczek reiatsu do krwiobiegu. W zależności od tego jaka krew jest "wzmacniana", blut może działać na dwa różne sposoby odpowiednio zwiększające atak i obronę. Quincy czystej krwi szybciej opanowują tą technikę. - Blut Vene wykorzystujące krew żylną drastycznie wzmacnia odporność quincy na ataki zarówno fizyczne, jak i te bazujące na reiastu. Słabsze ataki mogą zostać całkowicie zanegowane, jednak nie należy pokładać w tej technice zbytniej ufności, bowiem odpowiednio silny cios może przełamać jej obronę. Premie: Blokuje tyle obrażeń, ile quincy posiada statystyki reiastu. Tutaj nie wiem jaką statystykę zrobić odpowiedzialną za wzmacnianie. Posiadanie większego reiatsu powinno bardziej nim "zagęścić" krew, ale z drugiej strony techniki quincy w większości bazują na kontroli. - Blut Arterie, gdzie reiatsu przesyłane jest do krwi płynącej w tętnicach. Znacząco zwiększa moc ataków quincy, przez co możliwe jest zranienie nawet dużo odporniejszego przeciwnika. Premie: Zwiększa siłę rażenia strzał quincy o wartość kontroli reiatsu lub podwaja statystykę reiatsu (nie zwiększając PR) jeśli chodzi o obrażenia zadawane strzałami. W mandze zostało tylko powiedziane, że blut arterie wzmacnia atak quincy, a jako, że ten polega na różnego rodzaju atakach energetycznych stwierdziłem, iż tak mniej więcej działa. Podobnie, jak wcześniej nie jestem pewien, która ze statystyk mogłaby wziąć odpowiedzialność za tą zdolność. Wadą Blut'a jest to, że w danym momencie quincy może korzystać tylko z jednego jego rodzaju i przestawienie się z ataku na obronę (i odwrotnie) trwa chwilę. Wymagania: Kontrola reiatsu: 40, Reiatsu: 25 - dla quincy "pół krwi" Kontrola reiatsu: 30, Reiatsu: 20 - dla czystokrwistych quincy
W mandze było mówione, że dla pełnokrwistych quincy ta umiejętność wręcz naturalna co byłoby oczywiście zbyt dużym ułatwieniem więc poprzestałem na rozróżnieniu wymagań do opanowania techniki. Oczywiście jest to tylko moja propozycja i równie dobrze technika może mieć te same wymagania dla wszystkich quincy. Inna sprawa, że blut'a można rozdzielić na dwie całkowicie odrębne techniki, ale doszedłem do wniosku, że tak pokrewne umiejętności można zawrzeć w jednym.
Regenerator rurek Opis: Odcięci od dostaw zapasów quincy muszą nauczyć się wykorzystywać zużyte ginto. Dzięki temu możliwe staje się napełnienie pustych rurek własnym reiatsu dzięki czemu mogą zostać ponownie użyte. Premie: Po przelaniu odpowiedniej ilości PR zużyta rurka nadaje się do ponownego użytku. Wymagania: Kontrola reiatsu: 13
Jak dla umiejętność przydatna, jak i poprawiająca balans. W końcu nie zawsze quincy ma dostęp do świeżych rurek co w porównaniu z kidou shinigami stawia "magię łuczników" na przegranej pozycji. | |
| | | CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12339/12865)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-12-10, 20:58 | |
| yyy... No to dwie kwiestie, o których chciałem wspomnieć.
Po pierwsze widzę, że Ky nie miał za bardzo odzewu odnośnie swoich propozycji choć szczerze powiedziawszy nie wiem czemu. Zgadzam się z wprowadzeniem umiejętności wyżej wymienionych zaś co do statystyk wymaganych do blutów to dałbym za równo jakąś wartość kontroli rei jak i samego rei.
Zaś drugą częścią jest moja propozycja. Ogólnie rzecz biorąc zauważyłem, że ciężko mają gracze, którzy chcieliby zrobić sobie Shinigami opartego w walce na kidou. Zżera to cholerstwo dużo rei, a do tego prawie każdy może je opanować. Natomiast w świecie Bleacha było pare postaci opierających się na magii takich jak Hacchi czy Nanao. Do tego zauważyłem, że posiadali oni pewne umiejętności, które jakby wykraczały poza zakres kidou. Chodzi mi o te bariery, do których ani nie wymawiali ani inkantacji, ani żadnych nazw nie wykrzykiwali. Stąd mój pomysł:
Magia barier Opis: Znakomici magicy posiadają możliwość opanowania bocznej dziedziny magii dotyczącej barier. Jest ona trudniejsza niż zwykłe bakudou, lecz daje szerokie możliwości. Aby stworzyć barierę nie trzeba inkantacji ani okrzyku, a jedynie proces myślowy oraz odpowiednie ukształtowanie. Wiadomo, że im więcej reiatsu tym twardsza i większa bariera oraz tym więcej czasu trzeba poświęcić na kształtowanie jej. Im bardziej zaawansowany magik tym czas tworzenia skraca się. Wielką zaletą owej sztuki jest możność łączenia i zmieniania dając nieograniczoną ilość kombinacji. Dzięki temu można zrobić barierę ochronną, ścianę, więzienie itd. Wymagania: Znakomity magik, kontrola reiatsu i inteligencja na odpowiednio wysokim poziomie (osobiście zasugerowałbym 35) | |
| | | Kamys
Mistrz Gry : Izdurbal
Karta Postaci Punkty Życia: (102/290) Punkty Reiatsu: (41/156)
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności 2013-12-10, 21:53 | |
| Wydawało mi się że pisałam, ale widzę że ostatecznie posta nie wkleiłam. O umiejętnościach pomyśle jeszcze, poczytam jeszcze raz... Ale raczej ich nie dodam. Czemu ? Bo podobne rzeczy możemy osiągnąć mechaniką ogólną dostępną dla każdego.
Magia barier zaś do mnie nie przemawia. Co do sensowności rozwoju na kidou, to jest ona uwarunkowana podejściem każdego mg z osobna. Ja sama mam dużo kidou-ludków, i staram się umożliwić rozwój postaci na zaklęcia. Jak wychodzi nie wiem, ale ci gracze z którymi na ten temat gadałam nie narzekają. Tak czy siak, sprawa mistrza w zasadzie. Na całe jednak szczęście większość mistrzów do graczy się dopasowuje w jakiś sposób. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Propozycje Umiejętności | |
| |
| | | | Propozycje Umiejętności | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|