Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Magia rytualna

Go down 
AutorWiadomość
Imperator Kuchiki


Magia rytualna Admin10
Imperator Kuchiki



Karta Postaci
Punkty Życia:
Magia rytualna Pbucket9000/9000Magia rytualna Empty_bar_bleue  (9000/9000)
Punkty Reiatsu:
Magia rytualna Pbucket9000/9000Magia rytualna Empty_bar_bleue  (9000/9000)

Magia rytualna Empty
PisanieTemat: Magia rytualna   Magia rytualna Empty2021-03-02, 20:08

Magia rytualna polega na odprawianiu obrządków, których powodzenie zapewnić mogą jedynie boskie duchy.
Istnieją nieliczne rytuały gdzie obecność kami nie jest konieczna. Zamiast niej wykorzystywane są przedmioty pobłogosławione przez bożka lub też kapłana obdarzonego ich łaską i stosowną wiedzą. W przypadku większości obrządków należy jednak zwrócić się do kami, często do tego jednego konkretnego, którego sympatia wcześniej została już zjednana.
Odprawienie prostszych rytuałów wymaga jedynie podstawowego szkolenia i przychylności kami, lub też pobłogosławionego przez nich przedmiotu. Często również trzeba poświęcić własne reiatsu by przyciągnąć uwagę kami bądź rozniecić moc zawartą w amulecie.
By osiągnąć wyższy krąg wtajemniczenia należy przygotować się na kilka lat nauki pod okiem doświadczonych kapłanów. Nie jest to jednak droga dostępna dla wszystkich. Puści, bounto, a nawet quincy nie mogą liczyć na przychylność bóstw. Ludzie obdarzeni mocami często są skażeni energią pustych. Shinigami zaś kształcą się w innych kierunkach, wobec czego kapłańską mądrość i moc z powodzeniem zgłębiają jedynie dusze z Soul society [Wymagana umiejętność duszy - Onmyōdō].



Rytuały powszechne:

Jinko
Opis: Jinko jest rytuałem szczególnie przydatnym w chudych latach głodu. Pozwala ono zwiększyć pogłowie jakiegoś zwierzęcia hodowlanego np. bydła, drobiu czy wieprzy. Potrzebna jest jedynie odrobina pobłogosławionej wody, reiryoku oraz pasza spożywana przez konkretne stworzenia. Wodą z energią należy pokropić pożywienie i skłonić zwierzęta do zjedzenia paszy. Wówczas gdy nadejdzie okres godowy samce będą wyjątkowo jurne, a samice wydawać będą liczne i zdrowe potomstwo. Nie działa na ludzi.
Koszt: Zależny od ilości paszy. Zwiększenie płodności pary zwierząt nie jest drogie, ale całego stada to już męcząca sprawa.
Składniki: Pobłogosławiona woda, pasza.

Hogo sākuru
Opis: Postać rysuje wokół siebie okrąg ochronny, łapie za święty symbol i zaczyna modlitwę (musi modlić się przez cały czas trwania). Kiedy to wykona tworzy wokół siebie barierę ochronną, która potrafi powstrzymać słabsze ataki. Gdy bariera ochronna straci wytrzymałość kreda wypala się, a postaci przed atakiem już nic nie chroni. Jeśli krąg gdzieś zostanie przerwany, lub postać zaprzestanie modlitwy to bariera automatycznie przestaje działać.
Koszt: 10 PR.
Składniki: Amulet ochronny, kreda.

Hitoku
Opis: Postać maluje na czole ochronny znak własną krwią. Smaruje nią również nadgarstki. Następnie bierze w dłonie i mocno ściska amulet ochronny. Gdy zaczyna się modlić przestaje być wyczuwalna dla części hollow (nie działa na istoty posiadające dwa razy więcej kontroli rei). Niewyczuwalność  działa tak długo jak postać trzyma przedmioty i modli się przesyłając do amuletu swe reiatsu.
Koszt: 5 PR za jedna turę użycia.
Składniki: Amulet ochronny.

Misogi (Rytuał oczyszczenia)
Opis: Rytuały oczyszczające przeprowadza się aby Twoja modlitwa była skuteczniejsza, bądź gdy przygotowujesz się do innego obrzędu. Czasami kami mogą poczuć się obrażeni, gdy składasz do nich swoje modły będąc „brudnym”. W większości przypadków wystarczy „podstawowe” oczyszczenie zwane Temizu, polegające na opłukaniu wodą dłoni i ust. W poważniejszych przypadkach zaleca się wykonać oczyszczenie zwane Mizugori, które przeprowadza się na wzór czcigodnego Izanagi, gdy wrócił z zaświatów. Trzeba całemu obmyć się w morzu, gdy nie ma do niego dostępu wystarczy lodowaty wodospad, rzeka bądź strumyk. Zaleca się wtedy śpiewać „harai tamae kiyome tamae rokkon shōjō”. (Jest to prośba do kami o oczyszczenie nieczystości z sześciu elementów, z których składa się człowiek – pięciu zmysłów i umysłu.)
Składniki: Dostęp do zimnej wody

Oharai
Opis: Czasami tak bywa, że jakiś Yokai albo mroczny kapłan przeklnie osobę, ziemie bądź jakiś przedmiot. Przez to ziemia przestaje być żyzna, w obrębie tej osoby kiśnie mleko i psuje się żywność. A przedmioty mogą przysporzyć właścicielowi ogromnego pecha. Wszystko, co potrzeba do usunięcia klątwy to święta woda, odrobina soli i trochę wolnego czasu no i reiryoku. Skażone miejsce polewamy i posypujemy solą, odmawiamy przy tym modlitwy. Proces trzeba powtórzyć kilkukrotnie, aż do momentu oczyszczenia złej energii.
Koszt: Jest zależy od poziomu złej energii, bądź siły klątwy. Kilka godzin na przeprowadzenie rytuału.
Składniki: Poświęcona woda z kapliczki i sól.

Tenki
Opis: Jest to rytuał, który zasadniczo polega na zmianie pogody. Może to mieć zbawienny, jak i katastrofalny skutek zależnie od woli kapłana oraz charakteru Kami, któremu służy. Aby doprowadzić do takowego rytuału konieczna jest pobłogosławiona kołatka, taniec oraz emanacja żywiołu, który rytuał chce przyzwać. Zatem gdy chce przywołać deszcz potrzebne będzie wiadro z wodą, jeśli doprowadzić do upału to suchy piach itp. Energiczność i dynamika ruchów tanecznych oraz dźwięku odgrywanego na kołatce zależne są od tego czy kapłan chce pogodę uspokoić czy też ją wzburzyć, w pierwszym wypadku będą monotonne i harmonijne, a w drugim nagłe oraz zamaszyste. Siła rytuału zależna jest od włożonego reiryoku oraz siły samego kapłana. Na przykład początkujący będzie w stanie wywołać ledwie mżawkę, a potężny władny jest do wywołania monsunu.
Koszt: Zależny od tego jak znacznie zmieniona ma być pogoda.
Składniki: Błogosławiona kołatka, taniec i składnik symbolizujący zmianę w pogodzie.

Wskaźnik
Opis: Osoba tworząca wskaźnik wyrywa swój włos i umieszcza go w doniczce z ziemią, by na koniec skropić go swoją krwią. Po trzech dniach, w doniczce wyrasta kwiat, który jest swoistym monitoringiem stanu zdrowia wykonującego. Można go przekazać bliskim, by Ci nie na bieżąco wiedzieli czy wszystko jest w porządku. Gdy kwiat jest w gorszej kondycji, tzn. że osoba, z którą jest powiązany jest ranna. Gdy kwiat całkowicie uschnie to oznacza jego śmierć.
Koszt: Włos i krew.
Składniki: Doniczka, ziemia oraz krew i włos osoby, której wskaźnik dotyczy.

Zamiana duszy
Opis: Potrafisz zamieniać duszę pomiędzy istotami. Np. umieścić jakiegoś zwyrodnialca w ciele ropuchy, a ropuchę w ciele zwyrodnialca. Zamiana może obejmować również Ciebie. Do wykonania rytuału należy narysować krąg, w którym będą znajdować się osoby, których dusze mają być zamienione. Każda z nich musi posiadać jakiś element należący do drugiej. Kapłan wtedy wychodzi za krąg i poprzez modlitwę wyznacza im ścieżkę. (Wtedy dusze zaczynają swoją migracje, która może trwać nawet kilka godzin. Wszystko zależy od tego czy dusze chcą zmiany i jak sprawnie kapłan ich kieruje.) Na koniec przykłada dłonie do ziemi i przypieczętowuje zamianę. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem krąg będzie jaśnieć przez chwilę błękitną poświatą.
Koszt: Podstawowo 100 PR, im silniejsze osoby poddawane technice tym więcej.
Wymagania: Reiatsu> od reiatsu przenoszonych istot, chyba że te wyrażą na to zgodę.
Składniki: Przedmioty należące do zamienianych osób.

Rytuały kapłańskie:

Hiyokudo (Inari)
Opis: Inari jako bóstwo płodności i rolnictwa jest jednym z najbardziej poważanych kami. Jej kapłani są wtajemniczeni w rytuał zsyłający błogosławieństwo na ziemię, gdzie pierwszym krokiem jest zakopanie czterech porcji smażonego tofu w rogach docelowego pola. Następnie kapłan staje pośrodku tego terenu, przykłada ręce do ziemi i przysyła się do niej reiatsu modląc się jednocześnie. Dzięki temu rytuałowi użyźniana jest gleba przez co, plony na niej zrodzone są bardziej obfite oraz szybciej wzrastają. Efekt utrzymuje się przez rok.
Koszt: 50 PR za obszar wielkości 10m2
Składniki: Smażone tofu.

Kyōen (Inari)
Opis: W Soul Society w dalszych okręgach, stały pokarm dla zwykłych dusz to duży rarytas. Pomimo, że te potrafią żyć o samej wodzie, po zjedzeniu jakiegoś posiłku są w znacznie lepszej kondycji. Z pomocą przychodzą kapłani Inari, którzy dzięki łasce swej bogini potrafią rozmnożyć ryż. Zjedzenie nawet niewielkiej porcji cudownego pożywienia syci jak pełnoprawne danie.
Osoba odprawiająca obrządek musi znaleźć się w środku kręgu stworzonego przez inne dusze trzymające się za ręce. Wszyscy w tym czasie odprawiają gorliwe modły do Inari. W ten oto sposób porcja ryżu, która nakarmiłaby normalnie  jedynie jedną osobę, przy użyciu 50 PR jest wstanie nasycić pięć głodnych dusz.
Koszt: 10 PR za każdą dodatkową porcję
Składniki: Porcja ryżu.

Shikigami
Opis: Kapłan może wykonać bardzo długi i trudny rytuał, w który udam mu się zawiązać kontrakt z duchem opiekunem. Formy opiekunów różnią się od siebie, mogą bazować na pięciu żywiołach, zwierzętach i ludziach. Dysponują różnymi zdolnościami i bronią swojego pana, wykonują jego polecenia i równie dobrze mogą przekazywać wiadomości. Duch może zrezygnować z kontraktu, jeżeli uzna swojego pana za niegodnego. Siła przyzwanego Shikigami pozostaje bezmiany od momentu zakontraktowania. W danym momencie można posiada tylko jedna opiekuna.
Koszt: W zależności od rangi ducha koszt może różnic się diametralnej. Od kilku godzin do kilkunastu.
Składniki: Dar dla ducha.(Złoto, kamenie szlachetne czy inne rzeczy wartościowe), Pełnia księżyca, zaćmienie słońca, spadająca gwiazda itp. Nakreślony pięcioramienna gwiazda i krew kapłana.

Shikisen
Opis: Jednym z filarów onmyōdō jest niewątpliwie wróżenie. To tej dziedzinie poświęcono większość rozdziałów w słynnej księdze Senjiryakketsu, która zawiera między innymi opis tablicy wróżebnej oraz rozlicznych rodzajów przepowiedni które można przy jej pomocy wystawić.
Specjalna tablica uczyniona przez maga składa się z dwóch części: lewa przyjmuje wiedzę, prawa jej dostarcza. Każda część podzielona jest na trzy okna: początku, trwania i końca, które przechodzą na krzyż pomiędzy lewą a prawą stroną tablicy (czyli lewa górna odpowiada prawej dolnej itd). Odczytywanie jest dość intuicyjne – poprzez zrozumienie i wezwanie taoistycznych mocy, onmyōji potrafi ocenić stan prawej strony tablicy jako „dobre bóstwo” lub „złe bóstwo”. Ponieważ informacja jest zerojedynkowa, kluczową umiejętnością jest postawienie tablicy właściwego pytania. Niezwykle ważne jest również by nie dopuścić by tablica poruszyła się w trakcie wróżby, bowiem wówczas wynik jest nie tylko niewiarygodny – to jest ten lepszy przypadek, „dobre bóstwo”. Wynik „złe bóstwo” w przypadku poruszenia się tablicą odsłania ciemną stronę shikisenu: kto zagląda w przyszłość nieumiejętnie, ten przyciąga tym samym klątwę. Niezależnie od tego jaki byłby prawdziwy wynik wróżby, dana sytuacja zostaje pogorszona albo też sprowadzane jakieś nieszczęście z nią związane.
Co ciekawe, przewidywanie przyszłości to tylko jedna z funkcji shikisenu – za pomocą okna początku oraz okna trwania, mag może również dowiedzieć się więcej na temat zdarzeń obecnych oraz przeszłych. Ponieważ jednak działanie shikisenu jest tym lepsze im więcej informacji ma onmyōji o celu i temacie wróżby, zwykle ogranicza się to do klientów lub osób i spraw z innych powodów bardzo dobrze mu znanych.
Efekt: możliwość wróżenia praktycznych zagadnień. Przykładowo: okno początku pozwala ustalać ojcostwo, okno trwania przebieg ciąży, a okno końca – płeć dziecka. Można również przewidywać pogodę, obfitość zbiorów, korzystność określonych decyzji handlowych. Czytać obecną sytuację polityczną. Szukać zagubionych przedmiotów lub przyczyn chorób. Oraz wiele, wiele innych. Skuteczność zależy jednak od tego ile i jakiej jakości informacji dostanie mag oraz jaka jest jego siła rytualna (shiki). Typowymi informacjami potrzebnymi do wystawienia wróżby są: co najmniej imię oraz dokładna data urodzenia.
Koszt: nie licząc czasu potrzebnego na zebranie odpowiednich informacji – pomiędzy godziną a trzema, zależnie od doświadczenia maga; 50+ PR, zależnie od rodzaju wróżby
Składniki: tablica wróżebna lub materiały na nią (wiedza o tym jak wystawiać shikisen jest jednocześnie wiedzą jak taką tablicę zrobić) – kilka tyczek bambusa, rzemieni, trochę tuszu kreślarskiego oraz narzędzia do pisania, potrzebne są też linijka i cyrkiel; czas potrzebny na wróżbę można zminimalizować jeśli mag ma dostęp do monety hakke lub innego amuletu ośmiu trygramów

Zapieczętowanie
Opis: Kolejny rytuał polegający na przeniesieniu duszy i zapieczętowaniu jej w jakimś obiekcie. Kapłan potrafi zapieczętować wszystko co ma duchową formę począwszy od zwykłych dusz, kończąc nawet na kami. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Niezbędne jest posiadanie jakiegoś naczynia, w którym ma się znaleźć duch oraz rzeczy powiązanej z nim, które będzie pełnić rolę wieka. Im większe pokrewieństwo, tym większa szansa powodzenia na uwięzienie ducha. Ponieważ może się zdarzyć, że duch będzie na tyle silny by samemu naruszyć wieko. Determinuje ono również samą moc pieczęci i łatwość jej usunięcia. Cały rytuał przebiega następująco: Wykonujący dwoma rękoma wskazuje ducha, po czym następuje swoista walka na reiatsu kapłana i ducha, w czasie której obaj są unieruchomieni. W przypadku równowagi sił może to trwać nawet wiele godzin. Jeśli kapłan zwycięży, to duch zmieni formę w mały ognik, który następnie gestem umieszcza w naczyniu. Jeśli przegra to traci 1/2 max reiatsu jaką dysponuje duch, co potem może wiązać się z różnymi konsekwencjami. Następnie trzeba w jakiś sposób połączyć naczynie z wiekiem aby były w bezpośrednim kontakcie. Przykładowo naczyniem może być drewniana deska, a wieko może pełnić rolę np. włos ducha. Wtedy wystarczy razem je związać np. jakąś wstążką.
Koszt: Kapłan musi zużyć co najmniej 1/2 PR jaką posiada duch, aby móc przemienić go w ognik. Nie musi to być wyłącznie jego reiatsu, są techniki które pozwalają innym na przekazanie mu energii, ale jak wiadomo trzeba się nauczyć z tego korzystać. W ekstremalnych sytuacjach, gdy kami jest potężny, kapłan może skorzystać z własnej energii życiowej aby wzmocnić swoje reiatsu, dzięki czemu moc pieczęci znacznie nabiera na sile. Wtedy jego reiatsu mnożone jest trzykrotnie. To jednak nie gwarantuje sukcesu, jeśli duch dalej jest silniejszy. Konsekwencje tego są jednak śmiertelne i użytkownik umrze zaraz po skończonym rytuale.
Składniki: „Naczynie i wieko”
Powrót do góry Go down
 
Magia rytualna
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Magia talizmanów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Karta Postaci :: Zaklęcia-
Skocz do:  
Free forum | ©phpBB | Free forum support | Kontakt z | Zgłaszanie nadużyć | Najnowsze dyskusje