Czyli - co i jak? Z czym pokolei się zapoznać, aby móc grać.Jeśli po przeczytaniu tutorialu nadal masz pytania, to zapraszamy do odwiedzin
forumowego discorda bądź też wysłania PW do
Imperatora Kuchiki.
Realia i MechanikaBleach - anime/mangę zapewne znasz, skoro trafiłeś/aś na to forum, wobec czego teraz powinieneś zapoznać się z realiami, które panują w naszym świecie. Przeczytaj proszę:
realia.
Po realiach następną rzeczą jest
mechanika. Jeśli nie masz zamiaru być MG - przeczytaj przede wszystkim część "
ważną dla gracza".
KARTA POSTACIPo zapoznaniu się z powyższymi - wygląda na to, że możemy już przystąpić do robienia KP. Sprawa jest prosta - masz podany
wzór karty postaci, który należy wypełnić. Najlepiej, użyj do tego wzoru "czystej KP", podanego w tym temacie w poście niżej (w ten sposób Karta Postaci będzie wyglądać estetyczniej). Przy tworzeniu postaci, jeśli brakuje Ci inspiracji, najlepiej skorzystaj z
poradnika tworzenia postaci.
PAMIĘTAJ:- Przy wyborze profesji - aby wejść na jej opis. Są tam zawarte bonusy do statystyk oraz różne premie, które otrzymujesz wybierając jedną z nich.
- Przy opisie
charakteru - aby nie było to wymienianie cech, a opis.
- Że do ekwipunku możesz dodać sobie pewne przedmioty, jeśli chcesz - jednak ich posiadanie powinno być uzasadnione.
- Że
historia to najważniejsza część KP, jeśli chodzi o akceptację. MG na jej podstawie oceniają twoje zdolności pisarskie, wyobraźnię oraz pojęcie o świecie Bleach. Pamiętaj aby historia nie była zbyt "niesamowita" (twoja postać to na początku tylko laik). Jeśli chodzi o długość historii, to jakość ponad ilość. Lepsze jest pięć linijek ciekawych i dobrze przedstawiających postać niż nawet dwadzieścia będących suchą wyliczanką jakie to oceny bohater dostawał na świadectwie każdego kolejnego roku.
- Warto dopracować swoją KP, gdyż MG mają prawo przyznać w sumie od 1 do 5 dodatkowych punktów statystyk na start jeśli KP odznaczy się wysoką jakością.
STRONA MECHANICZNA KPWbrew pozorom nie warto zaczynać od rozdania punktów do statystyk. By zaoszczędzić sobie trochę czasu i ciągłych zmian w nich - zacznij od zapoznania się z
umiejętnościami (także
twojej profesji) i
wadami. Wybierz z podanych takie, które najlepiej pasują do twojej postaci. Jeśli możesz posiadać więcej umiejętności, niż wybrałeś - tę różnicę zamień na punkty do statystyk (np. możesz posiadać 3 umiejętności, a wybrałeś tylko 1, to otrzymujesz 2 punkty do rozdania na statystyki). Każda dobrana wada zaś umożliwia Ci dobranie dodatkowej umiejętności lub daje Ci 1 punkt do statystyk.
Kiedy już dokonasz wyboru wad i umiejętności i będziesz wiedział, ile masz punktów na rozdanie po tym zabiegu - do początkowych 5-tek w statystykach dodaj wszelkie bonusy od profesji. Kiedy już to zrobisz powinieneś przystąpić do rozdawania wolnych punktów. Zacznij tak, abyś spełniał wszystkie wymagania do umiejętności i wad (jeśli takie są), a w następnej kolejności rozdaj je według własnego uznania.
Po wykonaniu tego - na tym etapie, jeśli jesteś shinigami lub zwykłą duszą - możesz zająć się magią - wyborem zaklęć z podanych list.
Pod koniec odpowiednio do statystyk wypełnij udźwig, prędkości oraz PŻ i PR.
Wzory podane są we wzorze KP - pod nazwy takie jak "reiatsu" "szybkość" "siła" po prostu podstawiasz wartość tej statystyki u twojej postaci i wykonujesz proste, matematyczne działania.
Kiedy twoja KP jest już gotowa - zamieść ją w oddzielnym temacie w forum "PROPONOWANE".
Możesz też jeszcze zajrzeć do
regulaminem akceptacji