Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Wady

Go down 
AutorWiadomość
Kamys


Kamys


Mistrz Gry : Izdurbal

Karta Postaci
Punkty Życia:
Wady Pbucket102/290Wady Empty_bar_bleue  (102/290)
Punkty Reiatsu:
Wady Pbucket41/156Wady Empty_bar_bleue  (41/156)

Wady Empty
PisanieTemat: Wady   Wady Empty2011-10-28, 18:06


Ageuzja - 1 pkt
Opis: Wszystko dla Ciebie nie ma smaku. Nie potrafisz ocenić jakości spożywanego pokarmu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że możesz zjeść zepsute jedzenie, a co gorsza łatwiej Cie otruć, bo nie będziesz w stanie zorientować się, że coś z pożywieniem/napojem jest nie tak.
Konsekwencje: Postać pozbawiona jest zmysłu smaku.
Wymagania: Wrodzone bądź nabyte w trakcie przygody.

Agnozja - 2 pkt
Opis: Twój mózg ma jeden, ale bardzo poważny defekt - nie jesteś w stanie rozróżniać pewnego rodzaju bodźców. Agnozja przedmiotowa oznacza, że możesz określić iż trzymają w dłoni podłużny przedmiot, ale nie rozpoznasz czy to nieszkodliwa laska czy miecz. Dźwiękowa uniemożliwi Ci rozpoznanie co to za dźwięk (jedynie głośność i ew. Treść w przypadku mowy) a dotyczącą ludzi - jedynie to, że są ludźmi.
Konsekwencje: Uniemożliwienie rozróżniania przedmiotów.
Wymagania: Wrodzone, konieczna zgoda MG na dobranie wady.

Alergik - 1 pkt
Opis: Postać jest uczulona na coś, co jest często spotykane. Mogą to być pyłki, sierść, bawełna, metale, ryż oraz wiele innych rzeczy. Gdy osoba alergiczna ma kontakt ze swoim patogenem zaczyna odczuwać fizyczną niewygodę. Oczy zaczynają łzawić, zaś powieki puchną. Do tego dochodzi katar, często również kaszel a także bóle głowy. Innymi słowy, samopoczucie jest zdecydowanie złe. Gracz ma prawo wymyślić własną alergię, jednakże musi ona zostać zatwierdzona przez MG sprawdzających kartę.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzony lub przydzielany przez MG*
*w rzadkich przypadkach alergii można się nabawić poprzez różne działania.

Anosmia - 1pkt
Opis: Z jakiegoś powodu utraciłeś węch. Niesie to za sobą sporo komplikacji. Nie potrafisz ocenić po zapachu czy jedzenie jest zepsute, bądź nie wyczujesz ulatniającego się gazu w mieszkaniu.
Konsekwencje: Postać pozbawiona jest zmysłu węchu.
Wymagania: Wrodzone bądź nabyte podczas przygody.

Apetyczny - 1 pkt
Opis: Nie wiedzieć czemu zawsze to na Ciebie rzucają się puści albo Bounto. Nawet gdy jesteś w tłumie oni podążają za Tobą. Coś w Tobie sprawia, że pachniesz jak najlepszy stek, Choćby obok nawet był ktoś pożywniejsi czy bardziej bogaty w energię duchową i tak drapieżnicy poczują niepohamowaną żądzę skonsumowania właśnie Ciebie.
Wada: Gdy drapieżnik wyczuje twoją aurę albo zapach, będzie chciał za wszelką cenę zjeść takiego schabowego, wśród mielonych.
Wymagania: Wrodzone.

Aura emocji - 1-2 pkt
Opis: Emanują od Ciebie intensywne emocje w sposób który trudno racjonalnie opisać. Czasem jest to przydatne, ale w Twoim przypadku nie masz nad tym żadnej kontroli. Każdy jest w stanie stwierdzić jakie emocje Tobą targają. W skrajnych przypadkach nawet widać kiedy kłamiesz a kiedy mówisz prawdę - i nie potrzeba do tego specjalisty.
Kara: Utrudnienia MG. Za 2 punkty poza emocjami widać też kiedy postać kłamie.

Bezduchowiec - 2 pkt
Opis: Na całym świecie żyją setki osób posiadających nadzwyczajny poziom Reiatsu, jednakże wciąż nieskończenie więcej jest takich, których wewnętrzna energia jest ledwo wyczuwalna. Co prawda większość z nich zwyczajnie nie trenuje swojej mocy nie zdając sobie sprawy z jej obecności. Postać obarczona wadą Bezduchowiec należy jednak do drugiej grupy. Jej Reiatsu zwyczajnie od urodzenia jest zdecydowanie słabsze niż innych osób. Naturalne braki w poziomie energii sprawiają, że szybko zaczyna jej brakować. Ma to jednak pewną zaletę – puści wolą pożerać osoby o większej ilości Reiatsu.
Konsekwencje: Podczas obliczania Punktów Reiatsu korzystasz ze wzoru Kontrola Reiatsu*(Reiatsu/2)
Wymagania: Wrodzony

Biedak - 1 pkt
Opis: W wyniku jakiegoś nieszczęśliwego obrotu spraw lub zwykłej niegospodarności utraciłeś praktycznie wszystkie pieniądze i oszczędności tuż przez rozpoczęciem przygody. Co gorsza jesteś osobą której pieniądze i wartościowe rzeczy nigdy się nie trzymały. Dostajesz maksymalnie ½ zarobków… Reszta dziwnym sposobem ZAWSZE wyparuje. Jesteś idealnym celem dla złodziei, biedaków (może to czułe serce), i oszustów.
Konsekwencje: Na start dostajesz 10 ryo. W trakcie gry dostajesz tylko ½ wynagrodzenia. Nie Hollow.
Wymagania: Wrodzone bądź do nabycia w wypadku otrzymania klątwy.

Bipolarny - 1 pkt
Opis: Twoja postać ma dwa stany emocjonalne - od maniakalnego, gdzie roznosi ją energia i MUSI ją jakoś spożytkować, często w niezbyt składny i produktywny sposób, jak i ma problemu z kontrolowanym myśleniem, albo depresyjnym, gdzie tej energii i chęci działania nie ma wcale.
Konsekwencje: Wahania emocjonalne narzucane przez mg wpływające na działania postaci - gracz powinien adekwatnie je odgrywać.
Wymagania: Wrodzone.

Brak Kończyny - 2 pkt
Opis: Z powodów wypadku, ran odniesionych w walce lub genetycznej wady postać obdarzona tą wadą bezpowrotnie utraciła jedną z kończyn. Wyliczanie kłopotów związanych z brakiem nogi lub ręki nie jest chyba konieczne, bowiem każdy jest w stanie wyobrazić sobie przynajmniej kilka z nich. Odtworzenie kończyny, która była by równie sprawna jak ta naturalna jest w zasadzie niemożliwe. Nawet najlepsze z protez (również te pochodzące z laboratoriów Seireitei) nie są bowiem idealne. Oznacza to, iż postać będzie naznaczona swoim kalectwem do końca życia.
Konsekwencje: Utrudnienia podczas gry.
Wymagania: Odpowiednia historia

Brak Wyczucia - 1 pkt
Opis: Osoby wyróżniające się poziomem Reiatsu często otrzymują dodatkowy zmysł. Podświadomie zdają sobie sprawę ze znajdujących się w pobliżu silnych źródeł mocy i rozpoznają jak silne są one w porównaniu z ich własnym Reiatsu. Dzięki tej umiejętności przetrwanie w świecie stałej wojny pomiędzy pustymi, shinigami oraz innymi nadzwyczajnymi istotami staje się łatwiejsze. Postaci obdarzone wadą Brak Wyczucia cierpią jednak z powodu upośledzenia takowego dodatkowego zmysłu. Mają spore trudności z wykrywaniem innych źródeł Reiatsu, często nie rozumieją nawet, iż można to w ogóle robić.
Konsekwencje: Podczas sprawdzania czy postać wykryje Reiatsu z innego źródła należy traktować Kontrole Reiatsu jakby była o 50% mniejsza.
Wymagania: Wrodzone.

Brzydal - 1 pkt
Opis: Nie każdy jest piękny i wszyscy doskonale zdają sobie z tego sprawę. Osoby z wadą Brzydal są jednak na zupełnie innym poziomie brzydoty. Postaci takie często mają zniekształcone twarze, albo też ich skórę pokrywają rozległe blizny. Przez swój wygląd osoby takie są często odrzucane ze społeczeństwa, wielu ma też problemy z tolerowaniem ich obecności jako takiej. Niecodzienna aparycja zdecydowanie przyciąga uwagę, choć często uwagi tej należy unikać. Jej efekt może bowiem być niezbyt przyjemny.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzone lub przyznawane przez MG

Chaotyczny - 2 pkt
Opis: Mówi się, że porządek też potrafi być toksyczny, ale niektórzy przechodzą ze skrajności w skrajność i odrzucają go całkowicie. Brak wewnętrznej dyscypliny niesie jednak problemy nie tylko w sytuacjach oficjalnych, ale również w medytacji czy ćwiczeniach kontroli energii duchowej.
Kary: utrudnienia MG w kontaktach społecznych, trudność w rozwijaniu statystyki Kontrola Reiatsu oraz umiejętności wymagających wewnętrznej dyscypliny (np. Medytacja)
Wymagania: Odpowiedni charakter.

Choroba czarnej duszy - 1 pkt
Opis: W świecie istnieje wiele chorób, jednakże jest jedynie jedna, która nie pożera ciała a duszę. Osoby, które mają nieszczęście na nią chorować muszą się do niej przyzwyczaić, bowiem nie istnieje żaden znany sposób na jej wyleczenie. Przypadłość ta zwana jest Czarną Duszą i ma wiele różnych objawów. Najstraszliwszym z nich jest możliwość całkowitej utraty kontroli nad swoim organizmem, które wstrząsane jest drgawkami wywołanymi przejmującym bólem. Choroba odzywa się bez najmniejszej zapowiedzi oraz klucza, raz atakując potężnie i niemal uniemożliwiając działanie, kolejny raz zaś jedynie ledwie dając o sobie znać. Nazwa schorzenia wzięła się od tego, iż w razie ataku część Reiatsu zainfekowanej osoby zmienia swoją barwę na czarny i zaczyna żyć własnym życiem często dewastując organizm. Osoby noszące w sobie Czarną Duszę mają trudności z dostaniem się do akademii shinigami oraz innych organizacji militarnych, bowiem mało która chce mieć w swoich szeregach kogoś, na kim nie można polegać. Nigdy nie wiadomo bowiem, czy podczas ważnej misji biedak nie padnie na ziemię kaszląc krwią.
Konsekwencje: Czarna Dusza atakuje bez zapowiedzi niekiedy niemal paraliżując, innymi raz zaś po prostu lekko osłabiając. Ataki jednak zwykle zaostrzają się w sytuacjach stresowych. MG może według własnej decydować o stanie zdrowia postaci gracza.
Wymagania: Odpowiednia historia.

Chorowity - 2 pkt
Opis: Odkąd pamiętasz byłeś chudszy i bledszy od rówieśników, masz podkrążone oczy. Na pewno nie wyglądasz jak okaz zdrowia... Zresztą trudno się dziwić, masz słabą odporność. Niemalże zawsze chodzisz przeziębiony, poważniejsze choroby są dla Ciebie sporym zagrożeniem. Po ostrym wysiłku fizycznym zdarzają Ci się zasłabnięcia a nawet omdlenia.
Konsekwencje: Wrażliwość na choroby, trucizny i używki. Niemożliwość wykonywania długotrwałego, ostrego wysiłku fizycznego, szybciej się meczysz
Wymagania: Nie łączy się z wadą "Wrażliwość na trucizny"

Chory - 1 lub 2 pkt.
Opis: Cierpisz na jakąś chorobą: cukrzycę, arytmię serca, nowotwór itd.. W zależności od śmiertelności bądź uciążliwości choroby warta 1 bądź 2 pkt.
Konsekwencje: Zgodne z wybraną chorobą
Wymagania: Wrodzone, bądź nabyte podczas przygody.

Chuchro - 1 pkt
Opis: Postać obdarzona tą wadą cierpi na zdecydowaną odwrotność otyłości. Jej waga jest niezwykle mała, zaś zdobywanie dodatkowych kilogramów jest naprawdę trudne. Wielu mogło by zazdrościć takich właściwości organizmu, utrzymanie zgrabnej linii nie jest bowiem problemem. Problemem jest natomiast fakt, iż tak naprawdę figura ta nie jest zgrabna a chuderlawa. Postaci takiej widać niemal wszystkie kości, zaś ciało pozbawione ochronnej warstwy tłuszczowej zdecydowanie łatwiej jest wyziębić. Niezbyt rozwinięta tkanka mięśniowa często nie radzi sobie z długotrwałym wysiłkiem, przez co osoba taka szybciej się męczy.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzone.

Daltonizm - 1 pkt
Opis: Normalna choroba o tej nazwie oznacza, iż postać nie widzi jednego lub dwóch kolorów. Ze względów na fatalne zestawienie genów osoba obdarzona tą wadą traci jednak postrzeganie wszystkich barw, nie licząc czerni i bieli. Osoba taka dostrzega co prawda różne mieszanki tych dwóch kolorów, nigdy jednak nie zrozumie czym jest prawdziwa czerwień, błękit czy zieleń. Niekiedy przypadłość taka może być problematyczna, choć wykonywanie normalnych, codziennych obowiązków nie sprawia zazwyczaj większych trudności.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzone.

Deformacja - 1 pkt
Opis: Urodziłeś się z jakąś deformacją, która utrudnia Ci życie. Mogą to być bardzo różnorodne rzeczy. Brak stawu łokciowego, przez co nie możesz zginać, którejś z rąk, brak dwóch palców u dłoni w związku z czym trudniej Ci się nią chwyta albo trzecia dziurka w nosie upośledzająca w pewnym stopniu Twój zmysł powonienia. Nie dosyć, że deformacja utrudnia Ci niektóre czynności, to jeszcze jesteś wytykany palcami, jako dziwak. Pech, ale z genetyką trudno wygrać.
Konsekwencje: Trudniejsze zawieranie relacji w związku z statusem dziwadła, określone czynności utrudnione poprzez deformację.
Wymagania: Wrodzone, bądź nabyte w wypadku. Nie hollow.

Duchowa niewydolność - 1 pkt
Opis: Urodziłeś się z pewnym defektem. Twój splot łańcucha (Sanketsu) nie współgra zbyt dobrze ze snem duszy (Hakusui), przez co twoje reiryoku odnawia się znacznie wolniej, a wchłanianie energii z pigułek albo inny suplementów jest mniej efektywne.
Konsekwencje: Zasoby energii duchowej odnawiają się dwa razy wolniej, a środki je odnawiające działają o połowę słabiej.
Wymagania: Wrodzone.

Fibromialgia duchowa – 1 pkt
Opis: Odczuwasz ból za każdym razem gdy korzystasz z reiatsu. Im bardziej są uszczuplone Twoje zasoby tym boleści są poważniejsze. Gdy zapasy reiatsu nie są zbytnio uszczuplone ból stanowi niewielką niedogodność, lecz przy większym zużyciu zasobów energii duchowej każde kolejne jej użycie powoduje falę paraliżującego cierpienia znacząco zmniejszającą możliwości fizyczne i intelektualne postaci.
Konsekwencje: Im mniej posiadasz swojego maksymalnego PR tym większy odczuwasz ból przy korzystaniu z reiatsu. Przy 49-30% PR korzystasz z 50% swoich statystyk, przy 29-10% PR korzystasz z 30% swoich statystyk.

Fobia - 1 pkt
Opis: Postać żywi irracjonalny strach przed czymś często spotykanym. Najpopularniejszymi fobiami są:
- Aerofobia - lęk przed lataniem.
- Agorafobia - lęk przed przebywaniem w miejscu publicznym.
- Akrofobia - lęk wysokości, strach przed patrzeniem w dół z wysoko położonych miejsc.
- Arachnofobia - lęk wywołany widokiem pająka.
- Astrafobia - strach przed błyskawicami, grzmotami i burzami.
- Eutemofobia - lęk przed owadami.
- Gefynofobia - lęk przed przekraczaniem mostów.
- Hemofobia - strach na widok krwi.
- Hodofobia - strach przed podróżami.
- Hydrofobia - strach przed wodą.
- Katotrofobia - lęk przed lustrami.
- Klaustrofobia - panika w zamkniętym małym pomieszczeniu.
- Ksenofobia - lęk przed obcymi ludźmi.
- Nyktofobia - lęk przed nocą, ciemnościami.
- Ornitofobia - lęk przed ptakami.
- Pirofobia - strach przed ogniem.
- Rodentofobia - lęk przed gryzoniami (np. myszami).
- Talassofobia - lęk przed morzem.
- Zoofobia - lęk przed zwierzętami.
- Fobofobia - strach przed... strachem.
Gracz ma jednak pełne prawo wymyślić własną fobie, o ile tylko Mistrzowie Gry ją zaakceptują.
Konsekwencje: Odpowiednie do fobii.
Wymagania: Odpowiednia historia.

Głuchy - 2 pkt
Opis: Postać jest całkowicie głucha albo z powodu wypadku albo od urodzenia. Bez względu na powody, jej słuch odmawia posłuszeństwa. Kontaktowanie się z innymi jest przez to zdecydowanie trudniejsze. Dodatkowo zdecydowanie łatwiej jest się do głuchej osoby podkraść. Postać nie będzie mogła też cenić muzyki i ma spore trudności z mówieniem. Przez to trudniej używać jej kidou (przynajmniej z inkantacją) oraz przemawiać w sposób spójny i zrozumiały.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Jeśli wada nie jest wrodzona, przyznaje ją MG.

Hak - 1 pkt
Opis: Ktoś jest w posiadaniu informacji, które gdyby wyszły na światło dzienne doprowadziłoby do Twojej kompromitacji albo nawet konsekwencji prawnych. Ale podobno dopóki będzie robił co ta osoba Ci od czasu do czasu każe - wszystko będzie dobrze. Ponoć. I czy to przez pozycję tej osoby, czy jej anonimowość - wcale nie tak łatwo będzie się wyrwać z tego układu.
Kara: Utrudnienia MG

Jednooki - 1 pkt
Opis: Z powodów wypadku, nieudanej walki itp. postać straciła jedno z oczu, i nie jest w stanie go w żaden sposób odnowić. Podobny brak niesie za sobą oczywiste problemy. Para oczu jest bowiem ludziom potrzebna, by dobrze postrzegać przestrzenie i szacować odległości. Osoba pozbawiona jednego z oczu zwykle ma trudności z celnym miotaniem przedmiotami. Dodatkowo kąt pod jakim widzi jest ograniczony. Należy uważać, bowiem inteligentny przeciwnik może wykorzystać tą słabość podczas walki.
Konsekwencje: Brak widzenia przestrzennego, perspektywy, problemy z atakami dystansowymi.
Wymagania: Jeśli wada nie jest wrodzona, przyznaje ją MG.

Kiepska Pamięć - 1 pkt
Opis: Każdemu zdarzają się takie rzeczy, które trudniej mu zapamiętać niż inne. Postać z wadą Kiepska Pamięć ma jednak w większości te trudniejsze do zapamiętania rzeczy. Takie właściwości umysłu sprawiają, iż zdecydowanie trudniej jest się uczyć. Nie oznacza to, że postać zapomina gdzie mieszka, albo jak ma na imię. Zwyczajnie wolniej przyswaja nową wiedzę i zapamiętuje zdecydowanie mniej szczegółów, które niekiedy bywają istotne.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: Wrodzone.

Krótki lont - 1 pkt
Opis: Twoją postać łatwo zdenerwować, a jej samej trudno się kontrolować. Wtedy działa w sposób nieprzewidywalny, a co gorsza niekontrolowany. I nawet jak się uspokoi to musi potem stawić czoła komplikacjom jakie jej zachowanie stworzyło.
Konsekwencje: Utrudnienia MG. Zazwyczaj wybuchy złości, w skrajnych przypadkach/charakterach przemoc fizyczna.
Wymagania: Wrodzone, odpowiednio opisany charakter.

Kulawy - 1 pkt
Opis: Postać kuleje na jedną nogę. Być może jest to spowodowane starym wypadkiem, podczas którego noga została tak uszkodzona, iż nigdy nie odzyskała sprawności. Możliwe, że jest to wada towarzysząca postaci od urodzenia. Bez względu na powód, obecnie jedna z kończyn dolnych nie chce działać poprawnie. Uniemożliwia to bieganie oraz poruszanie się z pełną sprawnością. Dodatkowo inteligentny i sprawny przeciwnik może spróbować wykorzystać tą słabość podczas walki.
Konsekwencje: Brak możliwości biegania z maksymalną prędkością (szybkość*2+10), Utrudnienia MG
Wymagania: Odpowiednia historia.

Mały - 1 pkt
Opis: Postać obdarzona tą wadą zapewne nie będzie musiała się pochylać przechodząc przez drzwi. Jej wzrost jest bowiem zdecydowanie mniejszy, niż powinien być u osób jej wieku i płci. Ludzie tacy są w większości traktowani jak dzieci, dodatkowo mają pewne problemy. Większość świata jest bowiem przystosowana dla osób o odpowiednio większym wzroście. Samochody mogą więc mieć pedały zbyt daleko, by twoje nogi do nich sięgały, a szafki czy regały będą zbyt wysoko by osoba taka mogła normalnie zdejmować z nich rzeczy.
Konsekwencje: Ilość twoich Punktów Życia równa jest wytrzymałości*7,5 (a nie 10), Utrudnienia MG
Wymagania: Odpowiedni wzrost.

Miękkie Reiatsu - 1 pkt
Opis: Twoja energia duchowa ma pewien defekt, otóż jej chroniąca ciało powłoka jest rzadsza niż u przeciętnego osoby. Z tego powodu ataki, których źródłem jest reiatsu bądź duchowa broń zadają większe obrażenia.
Konsekwencje: Podczas obliczania redukcji obrażeń wynikające z reiatsu. Używamy tylko 1/2 statystyki zaokrąglonej w górę.
Wymagania: Wrodzone.

Mizofonia - 1 pkt
Jesteś niepokojąco nadwrażliwy na wybrane dźwięki. Budzą one w tobie negatywne emocje, strach, złość lub oba jednocześnie. Mogą to być dobrze rozpoznawalne dźwięki, jak: klakson samochodu, pisk opon, szczekanie psa, płacz dziecka, itp. Również mogą to być dźwięki wydawane przez ludzi, jak: głośny oddech, chrapanie, mlaskanie, pociąganie nosem, chrząkanie, itp. Tudzież dźwięki będące nieprzyjemne wyłącznie dla danej osoby: głos członka rodziny, śmiech wykładowcy, obojętny ton kolegi z pracy, itp... Niestety nie wynaleziono lekarstwa na tę specyficzną przypadłość.
Kary: Bycie w pobliżu i usłyszenie jednego z wybranych dźwięków (można wybrać więcej niż jeden) burzy neutralny stan umysłu, pogarszając samopoczucie oraz rozpraszając uwagę. Chwilowy brak kontroli, moment nieuwagi, w walce miauknięcie kota może stać się wyrokiem śmierci.

Nadajnik duchowy - 2 pkt
Opis: W świecie duchowym jest to ekstremalnie niebezpieczna wada. Obdarzona nim osoba z jakiegoś powodu świeci niczym latarnia dla każdej istoty świadomej duchowo potrafiącej wykrywać reiatsu. Nieszczęśnik nie jest wstanie ukryć swej aury przez co jego obecność jest natychmiast zauważana.
Kara: Nie można nauczyć się maskowania reiatsu. Osoby odnotują twoją obecność w najbliższym otoczeniu bez skupiania uwagi na poszukiwaniu źródeł energii.
Wymagania: Wrodzone.

Narkolepsja - 1 pkt.
Nikt nie postawi cię nigdy na warcie. Ilekroć wykonujesz monotonne, nudne czynności masz 20% szans na zapadnięcie w drzemkę na godzinę lub do wybudzenia przez inną postać. Może to być nauka mniej ciekawych rzeczy do akademii, warta, czy monotonna podróż na grzbiecie wierzchowca. Czasem taka pobudka bywa nieprzyjemna, więc lepiej nie noś z sobą dużej gotówki.
Kara: Zasypiasz w najmniej odpowiednich momentach.
Wymagania: Wrodzone.

Naznaczony - 1 pkt
Opis: Rzadka przypadłość dotykająca ludzi z Fullbringiem. Ich reiatsu do złudzenia przypomina to, które identyfikuje stwory z maskami. Ludzie obdarzeni świadomością duchową czy Shinigami mogą łatwo się pomylić, niektórzy nawet ślepo atakować wykrywając złowrogą dla nich aurę. Jedynie bardziej doświadczeni w wykrywaniu energii, czy też pełnokrwiści puści zauważą, że coś się w aurze niby hollowa nie zgadza. Niestety nie można się tej przypadłości pozbyć - trzeba nauczyć się z nią żyć.
Kara: Reiatsu postaci może być łatwo pomylone z energią pustego.
Wymagania: Człowiek

Niemy - 2 pkt
Opis: Postać nie potrafi mówić od urodzenia bądź z powodu wypadku, co powoduje, że w większości sytuacji ma ogromne problemy w porozumiewaniu się. Może co prawda posługiwać się językiem migowym, jednakże niewiele osób go zna w związku z czym jedynie nieliczna grupa zrozumie o co może niemej postaci chodzić.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.
Wymagania: Odpowiednia historia postaci.

Niepopularny - 1 pkt
Opis: Przeciwieństwo szanowanego. Coś zrobiłeś, co bardzo zdenerwowało pewną osobę lub grupę osób. Może to być polityk, lokalna społeczność, miejscowy półświatek... W każdym razie oni oraz ich przyjaciele na pewno nie będą chcieli ci pomóc, z pewnością będą szukać okazji, aby ci zaszkodzić. Ogółem - całe twoje środowisko jest przeciwko tobie, masz złą opinię. Duża część ludzi patrzy się na Ciebie krzywo, a nawet z pozoru obojętny sklepikarz może nie chcieć nic Ci sprzedać ani wpuścić Cię do swojego lokalu.
Wymagania: Odpowiednia historia postaci.
Konsekwencje: Utrudnienia MG.

Nieprecyzyjny
Opis: Masz w sobie jakąś taką dysfunkcję, że niezależnie od zręczności brak Ci "cela". Nieważne czy rzucasz kamieniem, ciskasz kidou czy ładujesz z Cero, zwyczajnie masz problemy z trafieniem. Tyczy się to wszystkich form ataków dystansowych. Na szczęście gdy jesteś blisko celu te problemy już Cię nie dotyczą.
Konsekwencje: Ujemne modyfikatory do precyzji wszelkiego rodzaju ataków dystansowych.

Nietolerancja [...] - 1 pkt (dla każdej profesji)
Opis: Jesteś zdecydowanie wrażliwszy na pewien konkretny, stosunkowo często spotykany czynnik spotykany w naturze, np. wysoka/niska temperatura, ciśnienie itp. Dla innych osób mogą być one niemiłe, wręcz irytujące. Ty jednak przekraczasz ową granicę. Czujesz, że dosłownie smaży/zamraża Ci się mózg przy zmianach temperaturowych - nie myślisz jasno, w upale tracisz poniekąd zmysł równowagi, Twoje członki reagują wolniej w zimnie, dostajesz silnej migreny przy zmianach ciśnienia. Tego typu rzeczy. Przyczyny i skutki mogą być różne, czasami nawet niemożliwe do logicznego wytłumaczenia. Ale mimo to - zdarzają się, a Ty przez nie cierpisz.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: Wrodzone

Nieudacznik- 1 pkt
Opis: W życiu ludzie odnoszą raz większe, raz mniejsze sukcesy. Ty praktycznie nie masz szans, aby osiągnąć coś spektakularnego. Żyjesz w poczuciu bycia nieudacznikiem.
Konsekwencje: Utrudnienia MG w osiąganiu jednoznacznych lub spektakularnych sukcesów.
Wymagania: Brak.

Niezgrabny - 1 pkt
Opis: Są tacy, których ciała same wiedzą co robić, a są takie które działają jak roboty. To nie to, że nie mogą wykonywać skomplikowanych, płynnych ruchów – po prostu muszą o tym wszystkim myśleć. Całkowity brak wrodzonej gracji utrudnia, niestety, nie tylko uczenie się tańca, ale również walkę.
Kary: utrudnienia w rozwijaniu statystyki Zręczność; utrudnione uczenie się umiejętności opartych o wykonywanie skomplikowanych ruchów czy koordynację
Wymagania: Brak

Obsesja - 1 pkt
Opis: Postać jest wręcz opętana na punkcie sprawy, osoby, fetyszu, czegokolwiek. Lwią część swojego czasu zużywa by zaspokoić swoją obsesję. Zwykle prowadzi ona do kłopotów, lub też powszechnego traktowania postaci jako chorej psychicznie. Obsesyjne dbanie o higienę, układanie wszystkiego tak by było symetryczne albo też spędzanie codziennie przynajmniej 5 godzin na modlitwie to tylko kilka przykładów obsesyjnych zachowań. Oczywiście istnieją setki różnych obsesji. Gracz ma prawo wymyślić własną, jednakże musi ona zostać zatwierdzona wraz z kartą przez mistrzów gry.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: Brak.

Otyłość - 1 pkt
Opis: Masz problemy z nadwagą. Pomimo wszelakich diet i treningów zbędne kilogramy spadają niezwykle powoli. Ogromny trud jaki jest niezbędny by schudnąć zniechęca większość podobnych tobie osób sprawiając, iż godzą się ze swoją nadmierną wagą ciała. Otyłość, która przypadła Ci w udziale nie jest przypadłością szczególnie śmiercionośną, niemniej dodatkowe kilogramy nie ułatwiają Ci szybkiego poruszania się. Dodatkowo szybko łapiesz zadyszkę i męczysz się sporo szybciej niż szczuplejsze osoby.
Konsekwencje: Prędkość(śr)/2 , Prędkość(max)/2 , postać szybciej się męczy
Wymagania: Odpowiedni opis postaci.

Pechowiec - 1 pkt
Opis: Hazard? Totolotek? To nie dla Ciebie, no chyba że chcesz stracić pieniądze. Od zawsze miałeś strasznego pecha, a czarne koty tylko czekają pod Twoim domem aby przebiec Ci drogę. Przygotowywałeś się do egzaminu? Możesz być pewien, że pytania będą akurat z tego materiału, którego nie przejrzałeś. Jesteś punktualnie na przystanku autobusowym? Możesz być pewien, że kierowca tego dnia przyjechał wcześniej.
Konsekwencje: Utrudnienia MG, postać ma pecha.
Wymagania: Wrodzone

Podatność na stres - 1 pkt.
Opis: Trauma, wrodzona wada czy inny czynnik sprawiły, że strasznie kiepsko radzisz sobie z sytuacjami stresowymi. Egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne, ciężkie sytuacje życiowe i wiele innych są dla Ciebie ciężkimi orzechami do zgryzienia. Zwyczajnie masz problem z daniem wówczas z siebie tego na co niewątpliwie Cię stać, bo zżera Cię trema.
Konsekwencje: Ujemne modyfikatory w przypadku sytuacji stresowych.
Wymagania: Brak

Poszukiwany – 1 pkt.
Opis: Jesteś poszukiwany listem gończym. Słusznie czy nie, jesteś znany lokalnej społeczności (lub w skali światowej) jako niebezpieczny przestępca. Władza zrobi wszystko, żeby cię pojmać. Media nie będą szczędzić epitetów. Będziesz poszukiwany przez stróżów prawa. Praworządni obywatele wezwą pomoc. Jesteś banitą. Cokolwiek się nie stanie, musisz nie dać się złapać.
Kary: Wadę można wybrać na początku lub otrzymać ją w trakcie przygody. Jeden punkt sprawia, że postać jest poszukiwana przez lokalną władzę (shinigami w Soul society, policję w świecie żywych).

Półgłówek - 1 pkt
Opis: Dla osoby z tą wadą inteligencja zdecydowanie nie jest silną stroną. Rozumie jedynie najprostsze problemy, zaś te bardziej skomplikowane jakoś nie chcą dać się pojąć. Uczenie się sprawia takiej postaci wiele problemów i trwa o wiele dłużej niż u normalnej osoby. Często zaś nie jest w stanie nauczyć się czegoś bez pomocy kogoś, kto ma talent w wykładaniu i sporo cierpliwości. Nawet jeśli osoba taka ciężko nad tym pracuje, wiedza raczej nie będzie jej najsilniejszą stroną.
Konsekwencje: Postać uczy się dużo wolniej. Wpajanie umiejętności, zaklęć i wiedzy zajmuje wiele więcej czasu i sił. Utrudnienia MG.
Wymagania: Brak

Prokrastynacja - 1 pkt.
Opis: Co masz zrobić jutro zrób pojutrze - będziesz miał dwa dni wolnego. Postaci znacznie trudniej zabrać się za wykonywanie powierzonych zadań i zawsze znajdzie coś ważniejszego (drzemka, łowienie ryb czy rozwiązywanie sudoku) i to pomimo świadomości, że ociąganie się przyniesie negatywne konsekwencje. Postaci rzadko kiedy udaje się dotrzymać umówionych terminów, a czasami ciągle przekładanie doprowadza do całkowitego zaniechania wykonania zadania.
Konsekwencje: Utrudnienia fabularne wprowadzane przez MG
Wymagania: Brak

Rozdwojenie Jaźni - 2 pkt.
Opis: Twoje ciało raz kontrolujesz TY, a raz TY. Ty i Ty różnicie się między sobą i zwykle nie wiecie nawet o swoim istnieniu. Oczywiście ta, niezwykle ciężka przypadłość ogromnie utrudnia życie. Zwykle bowiem twoje drugie ja będzie robiło rzeczy, z których nie będziesz dumny. W rzadkich przypadkach, gdy osobowości wiedzą o swoim wzajemnym istnieniu życie i tak nie jest proste. Stale sprzeczasz się sam ze sobą, co sprawia iż powszechnie jesteś uważany za kogoś kogo powinno się zamknąć w psychiatryku.
Konsekwencje: Druga osobowość sterowana przez MG
Wymagania: Brak.
Tę wadę można wybrać tylko za pozwoleniem admina!

Słaba Wola - 1 pkt
Opis: Postać z tą wadą doskonale wie, czym jest asertywność, w końcu robi wszystko by nie stosować się do jej zasad. Osoba ze słabą wolą ma spore problemy z odmawianiem, zwykle zgadza się z kimś nawet nie zastanowiwszy o co chodzi. Dodatkowo argumenty przytaczane przez innych zdają się niemal zawsze być poprawne. Osoby o słabej woli zwykle charakteryzują się brakiem umiejętności podejmowania decyzji, niezdecydowaniem oraz niską samooceną.
Konsekwencje: Postać ma problemy z rozwijaniem statystyki Psychika. Utrudnienia MG.
Wymagania: brak.

Słabeusz- 1 pkt
Opis: Niektórym, nawet mimo normalnej postury i wagi, po prostu zawsze brakuje krzepy w łapie. Zawsze przegrywali każde siłowanie się na rękę, musieli te same ciężary przenosić sobie na raty... no mówiąc krótko: są fizycznie słabi. Nawet jeśli rozwiną sobie jakieś mięśnie, to znacznie szybciej stają u limitu ich wytrzymałości. Co jednak ciekawe kiedy przyjdą silniejsi znęcać się nad takim słabeuszem, czasami okazuje się zaskakująco wytrzymały, wytrwały i zaskakująco silny... psychicznie.
Kary: utrudnienia w rozwijaniu statystyki Siła; szybsze męczenie się poprzez używanie siły fizycznej
Wymagania: brak

Słaby Słuch - 1 pkt
Opis: Z jednego z wielu możliwych powodów postać ma spore problemy ze słuchem. W ogóle nie słyszy cichych dźwięków, zaś zwykła mowa jest niewyraźna. Osoba z tą wadą może mieć spore problemy z dogadaniem się z ludźmi, nie wspominając nawet o fakcie, iż łatwiej można się do niej podkraść. Ze skutkami wady można poradzić sobie dzięki odpowiedniemu aparatowi słuchowemu, który może podreperować sprawność narządu do niemalże pełnej. Zakupienie takiego nie jest jednak łatwe, jeśli jest się pustym.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: Brak.

Słaby Wzrok - 1 pkt
Opis: Postać ma silną wadę wzroku wpływającą znacząco na jej możliwości. Bez odpowiednich soczewek korekcyjnych (okularów, soczewek, monokli czy jak kto lubi) ma problemy z dokładnym dostrzeganiem rzeczy. Okolica zmienia się w nachodzące na siebie plamy kolorów, zaś postaci rozmazują się jakby patrzyło się na nie przez grube, pełne bąbelków powietrza szkło. Oczywiście utrudnia to rozpoznawanie osób, precyzyjne celowanie oraz wiele innych rzeczy. Bez swoich soczewek korekcyjnych nie potrafi też czytać.
Konsekwencje: Postać ma problemy z widzeniem bez pomocy (okulary, soczewki itp.)
Wymagania: Brak.

Stara Rana - 1 pkt
Opis: W przeszłości postać została poważnie zraniona. Może to być wielokrotne złamanie jednej kończyny, oberwanie kula karabinową w brzuch, wydarcie sporego kawałka ciała szponami albo coś innego równie spektakularnego. Rana została zagojona, jednakże nie udało się całkowicie zregenerować organizmu. Kula pozostała więc w płucu, złamania osłabiły nogę, zaś powyrywane mięśnie nigdy nie odzyskają pełnej sprawności. Taka pamiątka z przeszłości czasem odzywa się bólem z nieznanych przyczyn, zaś nadmierne nadwyrężanie jej może spowodować komplikacje zdrowotne. Kula może się obruszyć w torbieli kalecząc płuca, osłabione kości mogą pęknąć, zaś uszkodzona tkanka mięśniowa może spowodować zerwanie ścięgien albo naderwanie samych mięśni.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: W historii musi znajdować się odpowiedni fragment, zaś stara rana musi zostać dokładnie ulokowana na ciele.

Ślepy - 2 pkt
Opis: Z jakiegoś powodu postać utraciła całkowicie możliwość widzenia. Mogła się urodzić ślepa, albo też paść ofiarą wyjątkowo paskudnego wypadku. Niezależnie od przyczyny postać nie widzi kompletnie nic. Z oczywistych powodów brak zmysłu wzroku naprawdę utrudnia życie, tym bardziej jeśli postać zamierza walczyć. Trudną sztuką jest bowiem wykrycie przeciwnika przy użyciu samego słuchu.
Konsekwencje: Postać jest niewidoma
Wymagania: Brak.

Śmierdziel - 1 pkt.
Opis: Przegrałeś na loterii genetycznej w związku z czym coś w Tobie takiego jest, że strasznie niewiele trzeba abyś się pocił. Czy to trochę wysiłku, za ciepły sweterek, odrobina stresu czy nieco wyższa temperatura, Tobie to nie robi różnica, zawsze końcu się obfitym poceniem. Poza tym, że samo w sobie jest to niezbyt higieniczne i komfortowe, to jeszcze Twój pot ma wyjątkowo intensywny oraz paskudny zapach. W efekcie czego śmierdzisz niemal nieustannie, odstraszając przy tym inne istoty, szczególnie płci przeciwnej.
Konsekwencje: Utrudnienia społeczne
Wymagania: Wrodzone

Światłoczuły - 1 pkt.
Opis: Słońce razi cię w oczy. Nie tak jak wszystkich. Dla ciebie to coś dużo dotkliwszego. Od zawsze światło słoneczne powodowało u ciebie bóle głowy, łzawienie, oparzenia zamiast opalenizny i wiele innych. Za dnia czujesz się słabo i dopiero po zachodzie, kiedy noc zaczyna gościć wokół odżywasz.
Konsekwencje:  Niedogodności podczas dnia (gorsze samopoczucie, problemy z koncentracją, bóle głowy itp.)
Wymagania: Wrodzony.

Twardy sen - 1 pkt
Opis: Postać naznaczona tą wadą ma sen twardy niczym ten, którym obdarzono niedźwiedzia na zimę. Potrzeba naprawdę wiele sił by ją obudzić, sposobem ogólnie uznawanym za skuteczny jest kłucie ostrymi przedmiotami, choć krążą historię o osobach których nawet to nie może postawić na nogi. Dodatkowo, gdy postać już zaśnie musi spać minimum 10 godzin, zaś naprawdę wyspana czuje się dopiero po 12. Osoby z tą wadą szybciej i mocniej odczuwają kłopoty z brakiem snu. Skutkiem niewyspania mogą być problemy w walce, plączący się język oraz ogólnie grono nieprzyjemnych odczuć utrudniających jako takie funkcjonowanie.
Konsekwencje: Utrudnienia MG
Wymagania: Wrodzone

Uzależnienie - 1 pkt
Opis: Postać posiada silną potrzebę wykonywania jakiejś czynności lub zażywania jakiejś substancji. Tyczy się to nadużywania substancji takich jak, np. alkoholu, narkotyków, leków czy papierosów, w tym innych, mniej znanych. Tyczy się to również zachowań takich jak:, np. hazard, oglądanie telewizji, internetu, seks, itp.
Konsekwencje: utrudnienia MG; postać, która zbyt długo była na "głodzie" otrzymuje ujemny modyfikator do wybranego współczynnika (decyzja MG), który utrzymuje się do momentu zażycia odpowiedniej porcji substancji lub zaspokojenia zachcianki postaci. Postać wraz z biegiem czasu będzie otrzymywać kolejne ujemne modyfikatory do statystyk, aż do chwili, gdy umrze z wyczerpania organizmu, albo nieodwracalnie postrada zmysły i zamieni się w warzywo (postać jest niegrywalna). Takiego uzależnienia nie da się wyleczyć.
Wymagania: Brak

Wada Wymowy - 1 pkt
Opis: Postać, która ma tą wadę obdarzona została przez los poważną wadą wymowy. Może się mocno jąkać, albo też całkowicie przerabiać dźwięki niektórych liter. W stresie wada wymowy zdaje się zwykle poglębiać, co utrudnia używanie zaklęć. Największym problemem są jednak kontakty międzyludzkie. Wiele osób zwyczajnie nie zrozumie, co postać z wadą wymowy powiedziała. Dzieci często śmieją się z osób obarczonych takimi trudnościami z mówieniem. Wada znacznie utrudnia więc komunikowanie się z otoczeniem.
Konsekwencje: Trudność w używaniu Kidou, w stresie nie można mówić, tylko się jąka.
Wymaganie: Wrodzone lub wskutek szczególnie poważnej traumy.

Wielki Żarłok - 1 pkt
Opis: Osoba obdarzona tą wadą potrafi pochłaniać naprawdę niesamowite ilości pokarmu, choć często po jej sylwetce tego nie widać. Wiele osób może być w istnym szoku widząc postać, gdy napełnia swój żołądek. Potrzebuje bowiem ona mniej więcej pięciokrotnie więcej żywności niż powinna osoba o takich samych gabarytach. Oczywiście „Wielkie Żarłoki” znacznie silniej i częściej czują się głodne. Gdy nie są w stanie pożywiać się regularnie zwykle mają problemy ze skupieniem się na czymś innym, poza swoim głodem. Dodatkowo ogromny apetyt postaci jest straszliwym ciosem dla sakiewki. Sporo pieniędzy przepada bowiem na zapełnienie brzucha.
Konsekwencje: -400 Ryo.
Wymagania: Brak.

Wrażliwość na trucizny- 1 pkt
Opis:  Masz niewielką tolerancje na wszelakie trucizny (w tym alkohol). Szkodzą Ci bardziej niż innym. Aby Cie otruć wystarczy jedynie 1/3 dawki, potrzebnej do otrucia zdrowego, normalnego człowieka. Łatwiej Cie upić, środki odurzające działają mocniej i potrzeba mniejszej ich ilości.
Konsekwencje: Tolerancja na trucizny i używki jest zmniejszona, przy sprawdzaniu jak postać gracza zareaguje na owe substancje MG patrzy tylko na 1/3 wytrzymałości.
Wymagania: Wszystkie rasy prócz Hollowa, nie łączy się z wadą chorowity

Wredny przełożony - 1 pkt
Opis: "Szanuj szefa swego - zawsze mogłeś mieć gorszego" - Autora tego powiedzenia najchętniej byś powiesił nad szaletem, który właśnie czyścisz z polecenia oficera, który wyraźnie się na Ciebie uwziął.
Kara: Utrudnienia MG.
Powrót do góry Go down
 
Wady
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Wady
» Wady dla każdego
» Umiejętności i Wady wymagające modyfikacji lub skasowania.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Karta Postaci :: Umiejętności i Wady-
Skocz do:  
Free forum | ©phpBB | Free forum support | Kontakt z | Zgłaszanie nadużyć | Najnowsze dyskusje