Wady, które mają 2 pkt są po prostu warte tyle, co dwie zwykłe wady 1 pkt'owe.
Statystyka/2 oznacza, że podczas robienia KP musimy (już po dodaniu do niej wolnych punktów wedle naszej woli) podzielić ją przez 2. W grze zaś sprawia to, że wzrasta ona 2 razy wolniej.
Alergik - 1 pkt
Opis: W każdym tygodniu masz sporą szansę nabawić się wysypki i ciężko rozchorować wskutek uczulenia na czynnik przebywający w twojej okolicy (sierść, pyłki kwiatowe, trawa....). Cierpisz bóle z tym związane, łzawienie oczu, kichanie. Potrzebna opieka medyczna lub regularne branie leków.
Premie: Utrudnienia w walce i używaniu Kidou.
Wymagania: Brak.
Amagiczny - 2 pkt
Opis: Nie posiadasz pewnych zdolności magicznych, co znacznie utrudnia Ci walkę na poziomie.
Premie: Shinigami - niemożliwość korzystania z kidou. Ludzie - nie mogą odkryć mocy fullbringu. Bounto - nie mogą pobiearać reiatsu ani z istot, ani z otoczenia. Quincy - nie mogą używać zaklęć Quincy. Hollow - nie jest w stanie wykonać cero.
Wymagania: Tylko Shinigami, dusze, ludzie lub hollow.
Amnezja - 2 pkt
Opis: Chcąc uniknąć myśli o tym, co kiedyś zrobiłeś bądź co Ci się stało, wymazujesz z pamięci fragmenty swojego życia, możesz zapomnieć nawet, jakiej jesteś rasy! To stłumienie ma na celu nie dopuścić niebezpiecznych i bolesnych wspomnień do świadomości postaci. Gracz może zapomnieć nie tylko traumatyczne zdarzenia, ale nawet doznać całkowitego zaniku pamięci z jakiegoś okresu. Dodatkowo, czasem można zapomnieć niektóre swoje zdolności czy umiejętności na pewien czas, co uniemożliwia ich używanie.
Premie: Utrudnienia MG
Bezduchowiec - 2 pkt
Opis: Twój poziom reiatsu jest zadziwiająco niski. Łatwiej Ci je kontrolować, acz szybko się kończy i na niewiele wystarcza.
Premie: Reiatsu/2.
Wymagania: Brak.
Brak Kończyny - 2 pkt
Opis: W jakimś straszliwym wypadku straciłeś rękę, nogę bądź inny członek.
Premie: ž odpowiedniej statystyki (zawsze zaokrąglone w dół), utrudnienia MG
Brak Wyczucia - 1 pkt
Opis: Twój zmysł orientacji leży. Nie masz wyczucia kierunku, przez co łatwo Ci się zgubić, nie potrafisz także wykrywać niczyjego reiatsu, a umiejętności kartograficzne są Ci zupełnie obce.
Premie: Kontrola Reiatsu/2.
Wymagania: Inteligencja<10 (w momencie dobierania umiejętności), wrodzone.
Brzydal - 1 pkt
Opis: Odrażający wygląd sprawia, że ludzie patrzą się na ciebie z niesmakiem, raczej trzymają się z dala od ciebie. Ludzie Ci nie ufają, nikt nie powierzy Ci odpowiedzialnego zadania, nikt nie zechce Cię szkolić(Utrudnienia MG).
Premie: Brak.
Wymagania: Odpowiedni opis postaci i awatar.
Chorowity - 1 pkt
Opis: Często chorujesz, przez co wciąż jesteś osłabiony (utrudnienia MG).
Premie: -od 1 do 5 Wytrzymałości i Siły co TS (time skip).
Wymagania: Brak.
Chuchro - 2 pkt
Opis: Jesteś słabszy i gorzej zbudowany niż twoi rówieśnicy.
Premie: Wytrzymałość/2.
Wymagania: Brak.
Cyklofrenia - 1 pkt
Opis: Postać okresowo wpada w stan głębokiej depresji i wykazuje brak zainteresowania wszystkim wokół. Nie potrafi zmusić się do działania i daje sie prowadzić przez innych. Z kolei czasem jest odwrotnie, wpada w niesamowity stan euforii, ma ogromne ilości energii którą zużywa (kosztem punktów życia) na wykonanie swoich planów, może nawet oprzeć się potrzebie snu na kilka dni.
Premie: Utrudnienia MG.
Daltonizm - 1 pkt
Opis: Normalnie daltonizm uniemożliwia odróżnianie tylko kilku kolorów, jednak na skutek błędu genetycznego postać widzi tylko czarno-biało, a różne nasilenia i barwy odbiera jako odcienie szarości.
Premie: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzone.
Dziecko - 1 pkt
Opis: Postać ma mniej niż 13 lat, dlatego też żadną miarą nie może uchodzić za dorosłego, co często sprawia problemy, gdy trzeba coś zrobić bądź załatwić.
Premie: Utrudnienia MG.
Wymagania: Żadna ze statystyk fizycznych nie większa jak 7. Mniej niż 13 lat.
Erotoman - 1 pkt (w przypadku mężczyzny) / 2 pkt (w przypadku kobiety)
Opis: Jesteś psem na baby/nimfomanką. Po prostu, gdy ładna kobieta/przystojny mężczyzna Cię o coś prosi, nie jesteś w stanie jej/mu odmówić. Ta wada to po prostu SŁABOŚĆ DO PŁCI PRZECIWNEJ (słabość pod każdym względem i we wszystkich możliwych sytuacjach).
Premie: Nie potrafisz skutecznie walczyć z przeciwnikiem płci żeńskiej/męskiej, takowemu odmawiać itp. (utrudnienia MG).
Wymagania: Wiek: 15+.
Fobia - 1 pkt
Opis: Twoja postać posiada pewną fobię. Fobię wybiera gracz (dowolną), lecz musi być ona zaakceptowana przez MG i admina przy akceptacji postaci. Nie może być zbyt wymyślna, obiekt fobii musi być często spotykany na świecie w którym ona żyje.
Premie: Odpowiednie do fobii.
Głuchy - 2 pkt
Opis: Postać jest całkowicie głucha albo z powodu wypadku albo od urodzenia. W pierwszej opcji rozumie co się do niej mówi gdyż słyszała większość słów, w drugim przypadku wszelkie dźwięki i słowa są jej obce (oprócz podstawowych, które to dziecko słyszy od rodziców) przez co nie rozumie tego, co się do niej mówi.
Premie: Utrudnienia MG.
Jednooki - 1 pkt
Opis: Z powodów wypadku, nieudanej walki itp. postać straciła jedno z oczu, i nie jest w stanie go w żaden sposób odnowić. Wada niesie za sobą ograniczenia przede wszystkim podczas ataków na odległość, gdyż brak jednego z oczu upośledza umiejętność wyczuwania odległości. MG powinni brać tę wadę pod uwagę również podczas zasadzek organizowanych przez przeciwników itp.
Premie: Brak widzenia przestrzennego, perspektywy, problemy z atakami dystansowymi.
Wymagania: Jeśli wada nie jest wrodzona, przyznaje ją MG.
Kiepska Pamięć - 1 pkt
Opis: Słabsza koleżanka Amnezji. Postać nie zapomni jak się nazywa, kim jest i co potrafi natomiast wszelkie informacje bądź zadania które zostają jej przekazane ulatują po kilku godzinach.
Premie: Utrudnienia MG
Wymagania: Wrodzone
Kulawy - 1 pkt
Opis: Z pewnych powodów postać kuleje na jedną nogę i nie da się tego wyeliminować, przez co poruszanie się jest utrudnione.
Premie: Brak możliwości biegania z maksymalną prędkością (szybkość*2+10).
Wymagania: Szybkość<6. W grze może się zwiększyć.
Mały - 1 pkt
Opis: Twój wzrost nie jest twoją najmocniejszą stroną. Jesteś mniejszy niż większość osobników twego rodzaju, przez co jesteś słabszy i wolniejszy, a także nie możesz podnieść wszystkiego. Jednak w czasie walki twój wzrost jest jednak atutem, ponieważ łatwiej ci uniknąć ciosów.
Premie: Szybkość/2, Siła/2, nie można posługiwać się dużą bronią, Zręczność*2.
Wymagania: Odpowiedni wzrost.
Niekontrolowane kidou – 1 pkt
Opis: Twoje kidou jest niezwykle silne, jego efekty potrafią być piorunujące... Wszystko dzięki temu, że wyrzucasz więcej energii z ciała niż chcesz. Innymi słowy, nie umiesz kontrolować za dobrze przepływu reiatsu.
Premie: Twoje Kidou jest o wiele silniejsze niż u normalnego shinigami (50% więcej obrażeń), jednak kosztuje Cie to więcej energii (koszt czaru 50% więcej), dodatkowo istnieje 50% szansy, że czar nie wyjdzie i porani ciebie oraz wszystkich wokoło.
Wymagania: Dwa razy więcej reiatsu od kontroli reiatsu.
Niemy - 2 pkt
Opis: Postać nie potrafi mówić od urodzenia bądź z powodu wypadku, co powoduje, że w większości sytuacji ma ogromne problemy w porozumiewaniu się.
Wymagania: Odpowiednia historia postaci.
Premie: Utrudnienia MG.
Niepopularny - 1 pkt
Opis: Przeciwieństwo szanowanego. Coś zrobiłeś, co bardzo zdenerwowało pewną osobę lub grupę osób. Może to być polityk, lokalna społeczność, miejscowy półświatek... W każdym razie oni oraz ich przyjaciele na pewno nie będą chcieli ci pomóc, z pewnością będą szukać okazji, aby ci zaszkodzić. Ogółem - całe twoje środowisko jest przeciwko tobie, masz złą opinię. Duża część ludzi patrzy się na Ciebie krzywo, a nawet z pozoru obojętny sklepikarz może nie chcieć nic Ci sprzedać ani wpuścić Cię do swojego lokalu.
Wymagania: Odpowiednia historia postaci.
Premie: Utrudnienia MG.
Nieudacznik - 1 pkt
Opis: „Nie wyciągaj tego noża, mówię Ci! Noooż jasna cholera, dlaczego mnie nie słuchasz, czekaj zaraz to czymś obandażujemy..”. Twoje zdolności ruchowe i manualne zawsze były poniżej przeciętnej, czasem mogłoby się wydawać jakbyś nie do końca kontrolował swoje palce albo miał za dużo kolan czy łokci.
Premie: Utrudnienia MG.
Wymagania: Wrodzone, Zręczność <6 (nie może przekroczyć tej wartości w późniejszej grze).
Nieuk - 1 pkt
Opis: Nie miałeś okazji bądź nie miałeś ochoty, aby nauczyć się kidou przed akademią.
Premie: Jako shinigami zaczynasz bez kidou na start. Oprócz tego masz trudności z poznawaniem nowych kidou (utrudnienia MG).
Wymagania: Tylko shinigami, nie może być wybrana przy amagicznym.
Obsesja - 1 pkt
Opis: Postać jest wręcz opętana na punkcie sprawy, osoby, fetyszu, czegokolwiek. Ogromną część czasu i energii posiłkuje na to, żeby zaspokoić swoje dziwaczną obsesję. Można to określić jako potrzebę punktu zaczepienia, by iść dalej przez życie.
Premie: Utrudnienia MG.
Otyłość - 2 pkt
Opis: Jesteś gruby, przez co wolniej się poruszasz, do tego raczej nie spełniasz standardów osoby urodziwej.
Premie: Szybkość/2.
Wymagania: Odpowiedni opis postaci.
Ograniczona Prędkość - 1 pkt
Opis: Masz problemy z błędnikiem i chorobę lokomocyjną, co też sprawia, że za każdym razem, gdy zbyt szybko się poruszasz bądź czujesz trzęsienie, jest Ci nie dobrze, wymiotujesz, masz zawroty głowy i jesteś osłabiony.
Premie: Utrudnienia MG w chwilach szybkiego przemieszczania się (dotyczy także środków lokomocji jak i technik typu shunpo) lub trzęsienia podłoża.
Wymagania: Brak.
Półgłówek - 1 pkt
Opis: Nie myślisz poprawnie, masz problemy z pojęciem niektórych rzeczy - np. jak kontrolować reiatsu. Kidou to twoja słaba strona.
Premie: Inteligencja nie może wynosić więcej niż 5.
Wymagania: Postać 'idioty'.
Rozdwojenie Jaźni - 2 pkt.
Opis: Twoje ciało raz kontrolujesz TY, a raz TY. Ty i ty różnicie się ze sobą. Często też prowadzisz kłótnie ze sobą, ponieważ wasze charaktery są całkiem przeciwne (utrudnienia MG). MG steruje drugim TY, a więc ty jesteś tylko połową siebie. W wypadku stania się vaizardem powstaje coś w rodzaju "trzech jaźni" (Ty, Ty i Vaizard w jednym).
Wymagania: Brak.
Tę wadę można wybrać tylko za pozwoleniem admina!
Schizofrenik - 2 pkt
Opis: Słyszysz głosy, które Cię dekoncentrują, czasem widzisz ludzi, którzy nie istnieją(utrudnienia MG).
Wymagania: Brak.
Słaba Wola - 1 pkt
Opis: Postać posiada niesamowicie słabą wolę, przez co łatwo ją nakłonić do czegokolwiek.
Premie: Utrudnienia MG.
Wymagania: Psychika<7, nie może się zwiększyć w przygodzie.
Słaby Słuch - 1 pkt
Opis: Postać ma uszkodzony narząd słuchu i bez aparatu słuchowego ma problemy z rozróżnianiem słów, odległości od dźwięku czy kierunku z którego on dochodzi.
Premie: Utrudnienia MG
Słaby Wzrok - 1 pkt
Opis: Trudniej ci trafić przeciwnika, bądź w tę część ciała, którą celujesz... Trudniej też odnajdujesz słabe punkty. Aby zniwelować wadę musisz nosić okulary.
Premie: Zręczność/2 - kiedy nie nosisz okularów.
Wymagania: Brak.
Stara Rana - 1 pkt
Opis: W przeszłości odniosłeś dość poważne obrażenia, które nigdy do końca się nie zagoiły. Ciągle na nie uważasz, ponieważ powtórne draśnięcie może się skończyć poważnymi konsekwencjami.
Premie: Trafienie w twoją starą ranę powoduje ponowne jej otwarcie, nawet lekkie draśnięcie w nią może spowodować duże obrażenia.
Wymagania: Trzeba podać miejsce, w którym będzie umieszczona stara rana. Musi być odpowiednio duża.
Ślepy - 2 pkt
Opis: Jesteś niewidomy.
Premie: Zręczność/3.
Wymagania: Brak.
Twardy sen - 1 pkt
Opis: Postać ma niesamowicie twardy sen, potrzebuje minimum 12 godzin odpoczynku na dobę i jeśli zaburzy ten porządek, to w niedługim czasie odczuje tego bolesne konsekwencje. Dodatkowo podczas snu chyba tylko wystrzał z armaty jest w stanie ją obudzić.
Premie: Utrudnienia MG
Wymagania: Wrodzone
Uzależnienie - 1 pkt
Opis: Postać posiada silną potrzebę wykonywania jakiejś czynności lub zażywania jakiejś substancji. Tyczy się to nadużywania substancji takich jak, np. alkoholu, narkotyków, leków czy papierosów, w tym innych, mniej znanych. Tyczy się to również zachowań takich jak:, np. hazard, oglądanie telewizji, internetu, seks, itp.
Premie: utrudnienia MG; postać, która zbyt długo była na "głodzie" otrzymuje ujemny modyfikator do wybranego współczynnika (decyzja MG), który utrzymuje się do momentu zażycia odpowiedniej porcji substancji lub zaspokojenia zachcianki postaci. Postać wraz z biegiem czasu będzie otrzymywać kolejne ujemne modyfikatory do statystyk, aż do chwili, gdy umrze z wyczerpania organizmu, albo nieodwracalnie postrada zmysły i zamieni się w warzywo (postać jest niegrywalna). Takiego uzależnienia nie da się wyleczyć.
Wada Wymowy - 1pkt
Opis: Jąkasz się bądź cierpisz na jakąś inną wadę wymowy, utrudniającą komunikację werbalną. Trudno zrozumieć to, co mówisz.
Premie: Trudność w używaniu Kidou, w stresie nie można mówić, tylko się jąka.
Wymaganie: Wrodzone lub wskutek szczególnie poważnej traumy.
Wielki Żarłok - 1 pkt
Opis: Jesz 5 razy więcej, niż przeciętny człowiek, przez co z twojego portfela szybko ubywają pieniądze. A kiedy jesteś głodny, nie masz sił na walkę (utrudnienia MG).
Premie: -400 Ryo.
Wymagania: Brak.
Wrażliwość na Alkohol - 1 pkt
Opis: Łyk słabego piwa powoduje, że natychmiastowo zasypiasz, zaś sam jego zapach sprawia, że jesteś pijany.
Premie: Pod wpływem alkoholu nawet w skrajnie małych ilościach tracisz przytomność.
Wymagania: Nadzwyczajna wrażliwość na alkohol opisana w charakterze/historii.
Wybredny Bounto - 2 pkt
Opis: Nie lubisz pobierać obcych cząstek reiatsu, wolisz polegać na własnym. Z tego jednak powodu nie tylko nie regenerujesz się szybciej w Soul Society (ani wolniej w Hueco Mundo), twoja wytrzymałość więc jest niższa, a także nie wysysasz ludzkich dusz. Brzydzisz się tego.
Premie: Nie możesz wysysać dusz, ani pobierać reiatsu z otoczenia.
Wymagania: Psychika: 10, tylko Bounto.