| Zmiana Wzoru na PR. | |
|
+3Ajax Imperator Kuchiki Aoto 7 posters |
Autor | Wiadomość |
---|
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-07, 19:12 | |
| Witam. Tak jak w temacie, zaczęliśmy dyskusje o tym w innym temacie. Keksu chciał, żeby ja przenieść tutaj i dokładnie ustalić co robimy. Dlatego temat zmiany wzoru przeprowadzimy tutaj. Chyba większość postaci jakie widziałem poza Martellem utrzymują balans między tymi dwoma atrybutami. Więc raczej każdy na tym skorzysta. Wiadomo jedni bardziej, drudzy mniej. Tak jak mówił Tsuna aktualny wzór daje zbyt duże korzyści, dzięki niemu można mieć dużą pule PR, doładowywać się lepiej i szybko kumulować energie.
Proponowany wzór przez kilka osób jest następujący. Statystyka Rei do kwadratu. Zamiast R*K.R. | |
|
| |
Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 14:41 | |
| | |
|
| |
Ajax
Karta Postaci Punkty Życia: (0/0) Punkty Reiatsu: (0/0)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 14:53 | |
| Ja również popieram tą ideę. *le Emerald Wallet: 13 | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 17:50 | |
| Mam pewne wątpliwości co do tego jak będzie wyglądał system po tej zmianie, ale nie wtrącam się. | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 17:54 | |
| No to Ekkusu wyjaw nam swoje wątpliwości, ponieważ mi aktualnie jedynie co przychodzi na myśl, że będzie trzeba zmienić trochę tworzenie rurek dla quincy. | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 20:15 | |
| Właśnie chodzi o Quincy.
W dużej mierze Quincy opierają się na kontroli reiatsu, a co za tym idzie akurat u nich może pojawić się sporą dysproporcja (czasem nawet 1:2 i więcej, jak na przykład kiedyś u mnie). Wywalenie kontroli rei z formuły na liczenie punktów spowoduje, że z rasy rzeczywiście mocnej zrobią się wyjątkowo krotkodystansowi. Fakt, mogą a nawet muszą wykorzystywać rei z powietrza do ataków, ale... To jest w głównej mierze i tak fluff.
Pomijam też kwestie tego, że większa ilość punktów rei z kontrolą ma logiczny sens na zasadzie domniemanego zmniejszania kosztów wszystkiego (Zamiast zmniejszania ilości punktów potrzebnych do zrobienia czegoś wykorzystuje się rei w efektywniejszy sposób, stąd większą ilość PR). | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-08, 20:38 | |
| Dlatego, można trochę zmienić Quincy i wprowadzić, że faktycznie używają rei z powietrza. Bo tak powinni robić. Czy to uzupełniając rei, czy gromadząc ją z otoczenia. Generalnie nie mówię, że trzeba wywalić całkowicie kontrole ze wzoru, ale trzeba jakoś to wypracować. Bo tak jak mówił Tsuna Kontrola rei daje większe bonus niż inne atrybutu. | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 15:00 | |
| Jeżeli kontrola daje więcej niż rei to jestem za tym by rei dawało trochę większe benefity niż obecnie daje. Zmiany autorskie w sesjach Imperatora to całkiem dobry kierunek, bo nie, oficjalnie nie działają one wszedzie z tego co wiem, a przynajmniej gracze o tym nie wiedzą albo nie mają tego klarownie przekazanego.
Pobieranie rei z otoczenia przez Quincy do wszystkiego to akurat przegięcie w drugą stronę - trzeba by wyznaczyć konkretne mechaniki do tego, plus oznaczałoby to, że mogliby permanentnie biegać na jakimś określonym booście do statow. Z drugiej strony jeśli ta pula byłaby podzielona ze zdolnością do ataku, to uczyniłoby ją mocno bezuzyteczną - pomiędzy siła ataku a statystykami które nie przekładają się bezpośrednio na siłę i szybkość ataku (Bo od tego jest kontrola) tylko ci najwyżej na celność - no właśnie... Jak dla mnie po prostu jest to za delikatną sprawa, wokół której krążyło forum by zmieniać ją pochopnie. Trzeba sprawdzić jakie mechaniki zależą od rei a które od kontroli, i jak na nie wpłynie taka zmiana. Plus tematycznie obecny wzór na PR ma więcej sensu. | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 16:18 | |
| Ogólnie rasa quincy nie jest rasa przeznacza na używanie dopadłki. Ponieważ Quincu posiadaja swoje własne techniki buffujace te wszystkie blunt i inne takie. Do tego można być zrobić próbna zmianę ich mechaniki, ułatwic tworzenie rurek, jako rekompensatę i zobaczyć jak to działa. Tylko nie ma żadnego gracza. Też jestem zdania, że nie ma co działać pochopnie. Dlatego powstał ten temat. Można by użyć takie wzoru gdzie ilość KR procentowo by zwiekszała wartość. Tylko dalej nie jestem pewny czy aby Rei raz Rei to nie za duzo. Jeżeli są jakieś błędy czy coś przepraszam, Ale pisałem w biegu. Przykład R*R*(Kr/100+1)
Kisuke R- 17*1.3=22(wulkan Rei) Kr- 22. 22*22*1.22=509
Chikaze R-37 Kr-38 37*37*1.38= 1940
Martell R-42*1.3(umka) Kr-17 55*55*1.17=3540
Można by zmienić, że umka daje dopiero po zakończeniu działania 30% całości. I zawsze możemy przyjąć inna wartość za jedynke.
Ostatnio zmieniony przez Aoto dnia 2019-12-09, 17:12, w całości zmieniany 2 razy | |
|
| |
Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 16:52 | |
| Ogólnie zawsze miałem problem z tym, że Reiatsu to mało znacząca statystyka. Dlatego też w swojej mechanice starałem się podwyższyć jej wartość czy to dodając go jako modyfikator do wielu ataków, czy idąc za przykładem mangi tworząc redukcję obrażeń, gdy posiada się większe rei od agresora. U mnie jest więc w miarę to wyważone, ale u innych mg podejrzewam Reiatsu wciąż nie ma się najlepiej.
Nie mogę odmówić Eksu pewnych racji w rozumowaniu, że kontrola wpływa na efektywne zarządzanie reiatsu, bo sam w podobny sposób próbowałem sobie tłumaczyć skąd w ogóle obecność KR we wzorze. Także po namyśle przyjmuję neutralne stanowisko. Niech za zmianami bądź ich brakiem wypowie się większość ludu. | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 18:00 | |
| Wydaje mi się, że droga jaką objął Imperator na swoich sesjach jest odpowiednia, i ew. można by dodać jeszcze jakiś efekt do reiatsu. Całkowita zmiana formuły wyliczania PR wydaje mi się trochę zbyt dużą zmianą. | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 18:03 | |
| Wymyśliłem Ekksu coś takiego jeszcze. Wiem, że dysproporcja Kisuke czy Chikaze w stosunku do Martella jest duża. No ale on ma 55 punkt w tej statystyce a to już bardzo wysoki poziom według mnie, Jego postać skupiła się głownie na trzech statystykach i dodatkowe liczyłem mu z bonusami tymczasowymi. A jeżeli jemu 20 punktów do Kontroli rei a Chikaze 20 do reiatsu to wyjdzie na to samo. A tak przynajmniej ma to trochę więcej sensu, że początkowy shinigami albo student ma tylko tyle PR, że może rzucić raptem kilka małych kido. A tak próg wyjścia dal każdej rasy będzie bardzo podobny. Dodatkowe dalej uważa, że rurki powinny być bardziej dostępne dla niszczycieli, po prostu ograniczyć ilość posiadaniach na raz. Kr=Ilość maksymalnie stworzonych rurek, przy kolejnych problem, za pieczętowanie ich czy coś. R*(10* liczba dziesiątek ze statystki rei (nie mniej niż 1)*(kr/100+1)
Przykłądy STATYSTYKI Ishfone Quincy Siła: 4 (-1p) Szybkość: 10 (+5p) Zręczność: 12 (+7) Wytrzymałość: 4 (-1p) Inteligencja: 5 Psychika: 14 (+9) Reiatsu: 2 (-3p) Kontrola Reiatsu: 10
Stary 2X10=20
Nowy 2X(10X1)X1.1=22
STATYSTYKI: Korina shinigami Siła: 8 (+3 Rozdanie) Szybkość: 6 (+1 Rozdanie) Zręczność: 7 (+2 Rozdanie) Wytrzymałość: 12 (+7 Rozdanie) Inteligencja: 10 (+5 Rozdanie) Psychika: 5 Reiatsu: 7 (+2 Profesja) K. Reiatsu: 5
Stary 7X5=35
Nowy 7X(10X1)X1.05=74
Na większych lvl Kisuke R- 17*1.3=23(wulkan Rei) Kr- 22
Stary 23*22=506
Nowy 23*20*1.22=562
Chikaze R-37 Kr-38
Stary 37*30=1406
Nowy 37*30*1.38= 1532
Martell R-42(35+7$)*1.3(umka) Kr-17 $-bonus tymczasowy za jedzenie dusz
Stary 55*17=935 46*17=782
Nowy 55*50*1.17=3218 46+40+1.17=2153
Ostatnio zmieniony przez Aoto dnia 2019-12-09, 20:15, w całości zmieniany 1 raz | |
|
| |
Chikaze
Mistrz Gry : Kuchiki Kyosuke
Karta Postaci Punkty Życia: (496/510) Punkty Reiatsu: (6424/6942)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 18:47 | |
| Mógłbym się wypowiedzieć na ten temat ale biorąc pod uwagę, że pewnie by przeze mnie przemawiała zawiść za tym jak wielką machiną zniszczenia po tych zmianach stanie się Martell to lepiej będzie jak będę milczał | |
|
| |
渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 20:31 | |
| Dodawania malego procenta za kontrole nie jest najgorszym pomyslem. Natomiast mnoznik reiatsu chyba zrobilbym bardziej typu 10, 20, czy 500, wedle uznania.
Tsuna | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 20:40 | |
| Mój ostatni pomysł. Bo już skończył mi się sensowne opcje. W sumie trochę przemyślałem i jestem zdania, że można zmienić trochę umiejętność wulkan rei w tym wypadku. Można by też trochę zwiększyć bonus, ale jest to luźną sugestia. - Spoiler:
Wulkan reiatsu Opis: Niektórzy są silni, inni wytrzymali albo inteligentni. Ty nie wybijasz się nad przeciętność na żadnym z tych aspektów. Masz za to olbrzymie pokłady energii duchowej, która staje się Twoim największym atutem. Dzięki niej jesteś w stanie zwiększać swoje statystyki fizyczne, a także rzucać potężniejsze zaklęcia. Premie: Przy wyliczaniu pkt reiatsu stosujesz zmieniony wzór R*(10* liczba dziesiątek ze statystki rei. Nie mniej niż 1)*1.3*(kr/100+1) pkt reiatsu. Wymagania: Reiatsu: 12, wrodzone KisukeR- 17 Kr- 22 (17*10*1,3)1.22=270 ChikazeR-37 Kr-38 37*30*1.38= 1532 MartellR-35 Kr-17 (35*30*1,3)1.17=1597 | |
|
| |
Imperator Kuchiki
Karta Postaci Punkty Życia: (9000/9000) Punkty Reiatsu: (9000/9000)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 21:35 | |
| Jeśli chodzi o podstawowe wzory to jestem fanem prostych rozwiązań i mimo wszystko R^2 nadal najbardziej mi odpowiada. Jak już to kombinować coś z obecnym wzorem żeby osłabić pozycję KR i dać np. PR= R*0,5 KR. Niższa ilość PR dla wszystkich sprawiłaby, że ludzie zaczęliby częściej zerkać na niebieską beleczkę, bo ze swojego doświadczenia, gdzie prowadzę już całkiem rozwiniętych graczy to podczas walki ładują się PR do oporu szastając nim na prawo i lewo, a sam mam w pamięci swoje własne skromne początki, gdy musiałem być rozważny jeśli chodzi o dysponowanie swoimi skromnymi zasobami energii i to w sumie sprawiało frajdę.
Natomiast co do quincy to można wywalić im startową karę do reiatsu, czy zmniejszyć koszt wytworzenia rurki, albo dodać nową umiejętność, która bazowo będzie dodawać jakiś procent KR do puli PR. Jak dla mnie quincy i tak są mocną rasą, choćby przez możliwość pobierania reiatsu z otoczenia co czyni ich ataki praktycznie darmowymi, a reszta ras musi jednak wydawać PR żeby na odległość spellami strzelać. | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 22:06 | |
| Tutaj wklej własny tekst.Jak dla mnie Quincy z założenia mają mieć małe reiatsu. W końcu z jakiegoś powodu zdobyli zdolność pobierania reiatsu z otoczenia. Mogą darmo atakować albo zmagazynować ją w rurkach. Dlatego kare bym im zostawił, ale rurkami bym się zajął, żeby nie robić z nich jakiś super ukrytej broni tylko zrobić coś jak ma kido. Są słabe i tańsze zaklęcia oraz silniejsze i mocniejsze. Zmieniłbym, że rurka ma 10-20 PR w sobie i po prostu super mocne zaklęcie kosztowałoby piec rurek. A co do tego to ja już nie mam pomysł R^2 w niektórych przypadkach może dać horrendalnie duże liczby, A drugi w wzór może być naprawdę dużym problem dla postaci takich jak Martell. Bo nagle będzie miał 414, a Chikaze 703. Tylko że hollow ma wulkan reiatsu a dalej ma mnie niż ona. Mi się wydaje, że ostatni sposób, który podałem byłby najmniej krzywdzący. Chociaż zdaje sobie sprawę, że na pewno niektórym osoba takim jak Martell albo Tanaka dojdzie całkiem duża pula PR. | |
|
| |
Chikaze
Mistrz Gry : Kuchiki Kyosuke
Karta Postaci Punkty Życia: (496/510) Punkty Reiatsu: (6424/6942)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 22:38 | |
| Dalej jestem zwolennikiem rozwiązania, by zostawić ten nieszczęsny wzór w spokoju (Za dużo z tym będzie zamieszania i zmian w postaciach, niektórych dość drastycznych) i zamiast tego skonkretyzować jakie dodatkowe benefity daje reiatsu a jakie daje kontrola. | |
|
| |
CZaras
Mistrz Gry : Don Imperatore
Karta Postaci Punkty Życia: (1044/1044) Punkty Reiatsu: (12181/12865)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-09, 23:16 | |
| Ja może znowu się wypowiem dając do zrozumienia to co napisałem na discordzie. Zmiany, które proponuje:
1) Wprowadzenie odgórnego podejścia do Reiatsu takiego jak ma Imperator. Serio, jest spoko. Fajno mieć duże rei.
2) Zmienienie wymagań w umkach, bo w nich naprawdę ktoś kto nie idzie w Kontrole Rei jest bardzo stratny, gdyż praktycznie każda kontroli wymaga wysokiej, a Rei już nie, więc sprawa wymaga zbalansowania zdecydowanie.
Po tych dwóch zmianach uważam, że będzie ok, nie czyniąc z mojej postaci istoty mogącej miotać Cerami na prawo i lewo. | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-10, 12:41 | |
| Odnosząc się do uwagi Imperatora co do "rozwagi" w używaniu PR - gracze którym prowadzisz, a przynajmniej część, grają od naprawdę solidnych paru lat (W kwietniu przyszłego roku stuknie mi u Ciebie 8, a ogólnie gram trochę dłużej). Wydaje mi się, że od pewnego momentu można zacząć czuć się trochę silniejszym, na tyle, by postać czuła się komfortowo z używaniem swojej mocy. Sam wspomniałeś, że chodzi tutaj o skromne początki, a wbrew pozorom przy używaniu reiatsu na boosty i moce schodzi tego trochę. Porównując do anime, gdzie kolejka u Ciebie to 5 sekund, moja postać wytrzymałaby przy pełnej walce jakieś... Półtorej minuty walki.
Przy okazji, zrobiłem listę rzeczy która by należało zmienić, albo zmieniła by się gdyby się pokusić o zmianę formuły. Dalej uważam, że znacznie lepiej byłoby dać statystyce reiatsu jakieś zabawki (Albo wzmocnić je na modlę Imperatora, gdzie zarówno redukcja obrażeń jak i efekty presji zdają się być znacznie silniejsze - a u Tajny nawet reiatsu ma większą rolę w wytrzymałości niż wytrzymałość z tego co pamiętam) co by zwiększyło jej rolę względem kontroli. Fizycznych i mentalnych statow trudno tutaj porównywać, bo pełnia zupełnie inne rolę. Mechanika
Statystyki za co odpowiadaja-Zmiana opisu kontroli rei (Nie daje już zmniejszonych kosztów)
Manipulacja reiatsu - zmiana wzoru i opisu, zwłaszcza fragment "W ten sposób nawet osoba o małej energii duchowej może korzystać z większej ilości reiatsu niż ta, która posiada je większe, acz nie radzi sobie z jego kontrolowaniem."
Wzór karty postaci
Wzór na PR
Niebezpośredni "nerf"
Medytacja - skoro k. Rei nie daje już pr, to użycie tej umiejętności nie zwiększa maksymalnych pokładów tego zasobu na ograniczony czas.
Umiejętności do których mozna dodać wymagania rei
Shinigami: Mukei Sentou
Inne wymagają z opisu przede wszystkim dobrej kontroli nad reiatsu. Mógłbym dodać jeszcze do tego cero, ale głównie na zasadzie alternatywy - na przykład, że suma obu statow musi wynosić ilestam, przy minimalnej wartości na przykład 10 w każdej z nich.
| |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-10, 15:06 | |
| Ja ogólnie jestem za zamknięciem tematu. Wczorajsze rozmowy utwierdziły mnie, że nie dojdzie do konsensusu. Dlatego lepiej zostawić jak jest i tyle w tym temacie. Każdy z nas ma inne zdanie, inaczej patrzy na pewne sprawy i inaczej widzi jaki wpływ ma kontrola na ilość energii. Jedni twierdza, że ma mały wpływ, a inni wręcz odwrotnie. Skoro nikt nie chce większy zmian w mechanice i reform to nie ma sensu ich robić. Tylko poza martell większosc postaci próbuje utrzymać stosunek 1:1 wzgledem Rei a kontroli. | |
|
| |
Ekkusu
Mistrz Gry : Demiurg Tsuna
Karta Postaci Punkty Życia: (60/60) Punkty Reiatsu: (5112/5112)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-10, 15:14 | |
| Znaczy mam wrażenie, że mój głos jest pojedynczy ale głośny, więc róbcie jak uważacie. Nie powinienem się raczej w to wtrącać. | |
|
| |
Aoto 6 oficer VII dywizji
Mistrz Gry : Imperator
Karta Postaci Punkty Życia: (46/370) Punkty Reiatsu: (1847/6190)
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. 2019-12-10, 15:21 | |
| Ekksu jesteś aktywnym graczem, grasz już bardzo długo. Dlatego też ja wolałbym nie wywraca sposobu liczenia PR. Jeżeli w jakiś sposób miałoby Ci to zaszkodzi w mniejszy czy większy stopniu. Jestem zdania, że głównie powinni się wypowiadać postacie bardziej topowe. Bo w końcu to na nich ma największy wpływ ta zmiana. A postacie nisko poziomowe tak jak i moja zawsze mogą obrać inny build czy coś. Tak więc zostaje Chikaze, Martell i Tanaka który jest nieobecny. | |
|
| |
Sponsored content
| Temat: Re: Zmiana Wzoru na PR. | |
| |
|
| |
| Zmiana Wzoru na PR. | |
|