'Wrodzone' przyznaje MG przy przemianie.
Garganta
Opis: Tak bardzo zgłębiłeś moce hollowa, że potrafisz korzystać z jego kolejnej naturalnej umiejętności. Ustabilizowanie przejścia między światami jest jednak czasochłonne, więc mogą z tego korzystać tylko nieliczni vizardzi, którzy utrzymują maskę naprawdę długo.
Wymagania: Kontrola nad Innerem.
Premia: Możliwość otwarcia Garganty.
Incognito
Opis: Normalnie reiatsu vizarda praktycznie niczym nie różni się od energii duchowej shinigami i tylko bardzo wprawieni w wykrywaniu reiatsu osoby, potrafią zorientować się, że coś jest nie tak. Zdarzają się jednak tacy zamaskowani, których reiatsu innera jest tak mocno zmieszane z ich własnym, że mogą mieć przez to problemy z ukryciem swojej tożsamości. Ty nauczyłeś się ukrywać reiatsu innera, że dopóki nie założysz maski nikt nie będzie Cię podejrzewał, że jesteś vizardem.
Premia: Potrafisz ukryć reiatsu innera. W przypadku vizardów z umiejętnością wzmacniający hollow, w momencie ukrywania tracisz bonus [0,5MI]
Wymagania: Kontrola Rei>2xMI innera.
Indukcja Shi-kai
Opis: Twój inner po aktywacji maski dodaje jakiś dodatkowy efekt do Twojego shi-kai. Nie jest to duża rzecz, ale na tyle spora iż stanowi to kolejny element który należy wziąć pod uwagę w trakcie walki z Tobą.
Premia: Element pustego przy aktywacji maski w trakcie shi-kai
Wymagania: Psychika: 50, Kontrola reiatsu: 40, Posiadanie shi-kai.
Inteligentny Hollow
Opis: Zazwyczaj jest to prawda, gdy myślimy o innerach jako o dzikich i agresywnych istotach. Jednak niekiedy dołącza do tego błyskotliwy intelekt. Wbrew pozorom nie musi to oznaczać kłopotu dla vizarda, gdyż inner doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że musi dbać o ciało gospodarza, gdyż jego zniszczenie będzie równać się również jego śmierci.
Premie: Podpowiedzi hollowa (MG) w sytuacjach zagrażających życiu.
Wymagania: Wrodzone.
Jadowite reiatsu
Opis: Dla większości istot reiatsu pustych jest toksyczne. Vizardzi wykorzystują to poprzez obleczenie swojego zanpakuto w energię innera. Gdy przeciwnik zostaje raniony trucizna dostaje się do jego krwi co niesie ze sobą pewne konsekwencje. Mianowicie po kilku chwilach następuje ogólne osłabienie organizmu i trudności ze skupieniem reiatsu. Reiatsu silnych istot może jednak łatwo zneutralizować zatrute cząsteczki duchowe.
Premie: Czasowo obniża statystyki fizyczne i kontrolę reiatsu zatrutego. Efekt nie działa jeśli postać ma więcej reiatsu od vizarda.
Jednorazowe użycie wymaga poświęcenia 30PR na pokrycie zanpakuto reiatsu pustego.
Wymagania: Kontrola reiatsu: 30
Kontrola nad Innerem
Opis: Początkowo vizard zdolny jest utrzymać maskę zaledwie kilka lub kilkanaście, rzadziej - kilkadziesiąt sekund, lecz gdy już nauczy się, jak to robić i będzie w stanie sprawnie utrzymywać maskę, po jakimś czasie treningu - w końcu sekundy zamieniają się na minuty i może używać jej przez praktycznie całą walkę. Tę umiejętność posiada każdy szanujący się vaizard.
Premie: Dwukrotnie wydłużony czas utrzymania maski.
Wymagania: Kontrola Reiatsu: 30, Psychika: 20.
Pancerz pustego
Opis: Doświadczeni i odważni (a może szaleni?) vizardzi coraz bardziej zgłębiają się w swoich nowych mocach. Niektórzy z nich potrafią rozlać białą materię pustego nie tylko na twarz. W ten sposób mogą otoczyć wybraną część ciała mocnym i jednocześnie lekkim pancerzem, który można ukształtować również prostą broń (szpony, kolce, niewielkie ostrza, kły). Pancerz nie formuje się w mgnieniu oka – wymaga czasu i nieco skupienia (dokładny czas wytworzenia pancerza zależy jest od warunków które ocenia MG). Pancerz utrzymuje się na ciele tyle czasu ile założona jest maska, lub około 10 minut.
Premie: Wybrana część ciała osłonięta przez pancerz, który wytrzymuje i blokuje tyle obrażeń ile vizard poświęcił PR na jego utworzenie. Liczba PR, które mogą zostać użyte do stworzenia pancerza równa się kontroli reiatsu vizarda.
Wymagania: Kontrola reiatsu: 25, Reiatsu: 30 (po założeniu maski)
Przekazanie Kontroli
Opis: Zakładając maskę vizard czerpie siły z innera, lecz ten blokuje ten proces w wyniku czego nie cała moc trafia pod władzę vizarda. Trudne sytuacje mogą jednak wymagać współpracy pomiędzy dzielącymi to samo ciało wrogami. Wtedy to wspólnymi siłami walczą z wyższym zagrożeniem, lecz należy pamiętać, że innerom nie można ufać.
Premie: Wzrost statystyk podczas noszenia maski zwiększa się dwukrotnie, lecz istnieje ryzyko, że inner postanowi zerwać czasowe przymierze i przejmie kontrolę nad ciałem gospodarza.
Wymagania: Kontrola Reiatsu: 20, Psychika: 30.
Silny Hollow
Opis: Puści zamieszkujący ciała Vaizardów różnią się od siebie siłą. W osobie posiadającej te umiejętność siedzi Hollow o wyjątkowo potężnej mocy. Niesie to za sobą przykre konsekwencje, bo ciężko nad nim zapanować, nie mówiąc już o kontroli, ale w zamian za to Vaizard zakładając maskę zyskuje większe premie, aniżeli jego pobratymcy, dzięki czemu maska staje się na jego twarzy jeszcze silniejszą premią.
Premie: Po założeniu maski stosuje się wzór na wzmocnienie statystyk [MI]*3, zamiast [MI]*2.
Wymagania: Reiatsu: 40, wrodzone.
Uśpiony Hollow
Opis: Nie każdy wewnętrzny pusty jest opętaną żądzą dominacji bestią. Czasami dodatkowy lokator w duszy nie sprawia większych problemów, zadowalając się trwaniem w stanie biernej półświadomości. Podobny stan rzeczy ma jednak minus, gdyż tacy puści znacznie wolniej nabierają sił, co przekłada się na mniejszą moc jaką dysponuje vizard po założeniu maski.
Premie: Moc innera [MI] rośnie znacznie wolniej.
Wymagania: Wrodzone.
Vaizard Cero
Opis: Vaizard zakładając maskę pobiera nie tylko Reiatsu Pustego, ale także nabiera możliwości korzystania z technik Hollowów. Nic, więc dziwnego, że odpowiednio dobrze panujący nad swym Reiatsu oraz swym Innerem jest w stanie wytworzyć Cero. Nie różni się ono niczym od promienia, który wytwarzają Puści czy Arrancarzy, zatem jest potężną i zaskakującą bronią w rękach Vaizardów.
Premie: Możliwość utworzenia Cero.
Wymagania: Reiatsu: 55, Kontrola Reiatsu: 45.
Witalność vizarda
Opis: Puści znani są ze swych niesamowitych zdolności do regeneracji i vizard w pewnym stopniu również może z nich skorzystać. Nie ma mowy o całkowitej odbudowie straconych kończyn, jednak przy odrobinie skupienia vizard może sprawić, aby krew przy ranie skrzepła i powstrzymała krwawienie. Powierzchowne oparzenia i otarcia również nie stanowią większego problemu.
Premie: Samoleczenie w pewnym stopniu co wymaga zużycia odpowiedniej liczby PR.
Wymagania: Kontrola reiatsu: 35, Wytrzymałość: 35.
Wizualizator
Opis: Zwykle vizardzi jeśli chcą założyć maskę, muszą fizycznie przyłożyć rękę do twarzy. Tobie wystarczy, że sobie to wyobrazisz.
Premia: Możesz materializować maskę bez użycia rąk
Wymagania: Psychika 40.
Wzmacniający Hollow
Opis: Niektórym wewnętrznym pustym trudno jest zapanować nad swoją energią w wyniku czego wzmacniają gospodarza nawet, gdy ten nie nosi maski. Oczywiście dzieje się to wbrew ich woli przez co traktują podobny wyciek energii ze sporą złością.
Premie: Premia do siły, szybkości i reiatsu w wysokości 0,5 MI, która znika po założeniu maski i powraca, gdy vizard wyjdzie z trybu hollowa.
Wymagania: Wrodzone.
Zdolny Hollow
Opis: Twój inner to wyjątkowo cwana bestia, która szybko rośnie w siłę, dzięki czemu będziesz silniejszy po założeniu maski. Strzeż się jednak, jeśli zaniedbasz swój rozwój to demon Cię przewyższy i przejmie kontrolę nad ciałem.
Premia: [MI] innera rośnie szybciej.
Wymagania: Wrodzone.