|
| | Propozycje umiejętności stare | |
| | |
Autor | Wiadomość |
---|
Takagi Niizuki
Mistrz Gry : Aoto
Karta Postaci Punkty Życia: (160/180) Punkty Reiatsu: (364/506)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-10, 23:47 | |
| Na obecną chwilę nie mam tyle czasu. Poza grą tutaj jeszcze mam sesję na innym forum. Zatem póki co odpada wymyślanie. No i jak pisałem - nie jestem expertem. Owszem walczyłem, ale nie zawodowo a raczej na poziomie amatorskim. A to, że się znam ogólnie na wojskowości to swoją drogą :). Dziadek Szyderca ----------------------- Co zrobisz w przypadku zła, którego nie możesz pokonać sprawiedliwością ? Zwalczysz zło złem, czy też zaakceptujesz fakt, że sprawiedliwość z nim przegrała ? Tak czy inaczej, zło pozostanie. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-11, 07:02 | |
| Takagi, twój komentarz na temat mojej nieznajomości walki oburącz uważam za nie na miejscu, ponieważ to ja stwierdziłam, że do bloku powinien być wręcz bonus, jak już coś. Ale jak widać bokken to nie do samo, co katana, a swoje wiem. Prawdziwa broń jest na tyle ciężka, że wolna ręka dla równowagi swoje robi. Niby czemu np. szlachta polska używałaby jednej ręki zamiast dwóch? Bo używanie dwóch niewiele im dawało, a ręka do równowagi dużo. Przy katanie te zmiany są inne, walka oburącz jest bardziej opłacalna, ale ta zasada nadal działa. Jeśli chodzi o wielkość modyfikatora to tu bym nie stawiała na proste x2. Niektórzy mają obie ręce tak samo silne, inni jedną słabszą, ale chciałabym zwrócić Shadowowi uwagę, że są i tacy, którzy celowo będąc praworęcznymi mają lewą rękę silniejszą, bo wiedzą, że prawa jest zwinniejsza, a druga musi czymś nadrabiać. Bloki: Shadow, mylisz się. Właśnie walcząc oburącz jest ci łatwiej, bo musisz tylko (nie aż) pokręcić nadgarstkami, a przeciwnik nie bardzeńko. Sam pomysł stylów, z których nie da się wybrać więcej niż jednego uważam za taki sobie. Bo niby co, taki oficer może używać tylko i wyłącznie np. kendou, nigdy innego stylu walki mieczem? Nie zdążył się nauczyć czy jak? Może kendou idzie mu lepiej niż inne style, ale głupio, że kompletnie ich nie zna, nawet ogólnikowo, skoro pewnie styka się z takimi, którzy ich używają. |
| | | Takagi Niizuki
Mistrz Gry : Aoto
Karta Postaci Punkty Życia: (160/180) Punkty Reiatsu: (364/506)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-11, 11:21 | |
| Polska szlachta używała szabli, bo była to broń nadwyraz skuteczna ze względu na swój kształt i powierzchnię tnącą ostrza. Jeden styl walki do wyboru to też nie jest dobra opcja. Patrząc na niektórych dzisiejszych mistrzów, którzy opanowali nie jedna a dwie, trzy techniki. Poza tym ja mogę świetnie walczyć bronią, do tego znać się na boksie i jujitsu. Połączymy w walce te trzy i już jest groźnie, bo przeciwnik nie wie co w danej chwili wymyślę.
Poza tym Chiiko, mówiłem do obojga, zgadując że ty również nie wiesz wiele w tym temacie. Okazało się inaczej więc zwracam honor. Dziadek Szyderca ----------------------- Co zrobisz w przypadku zła, którego nie możesz pokonać sprawiedliwością ? Zwalczysz zło złem, czy też zaakceptujesz fakt, że sprawiedliwość z nim przegrała ? Tak czy inaczej, zło pozostanie. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-11, 14:51 | |
| Nie mówię o tym, dlaczego używała szabli, tylko jednej ręki. O tym, że obrażenia od szabli mają inne proporcje szybkości do siły też mówiłam. Jak dla mnie powinno być w ten sposób, że im dłużej się ćwiczy, tym trudniej ćwiczyć dalej. W ten sposób jeśli ktoś na początku opanuje tylko jeden styl walki, to będzie mu coraz trudniej nauczyć się nowego, a z kolei jeśli opanuje kilka, to będzie mu trudno podciągać swoje umiejętności we wszystkich na przyzwoity poziom. Z tym, że tego raczej nie da się zrobić bez współpracy MG albo jakichś punktów czy czegoś takiego, ale ta druga opcja jak dla mnie odpada. (Już to widzę: "zdobywasz +1 do kendou i -20% do szybkości uczenia się")
Diękuju, słusznie. Nie wiem wiele, ale akurat to wiedziałam. |
| | | Shadow
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (8/60) Punkty Reiatsu: (25/42)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-11, 20:19 | |
| Co do stylów w kontekście mechaniki to myślę, że z dyskusją można poczekać aż najpierw powstaną, bo inaczej to trochę lanie wody :P
Postaram się to zrobić w ten weekend cobyśmy mogli popracować na żywym materiale, a nie na ulotnej wizji ;)
A skoro oboje macie pojęcie na ten temat to jeszcze lepiej, bo będzie się dało z sensem zbalansować ;)
Pozdro | |
| | | Takagi Niizuki
Mistrz Gry : Aoto
Karta Postaci Punkty Życia: (160/180) Punkty Reiatsu: (364/506)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 19:38 | |
| Chciałbym wprowadzić opcję zmiany umiejki Hollow. Usunąć w wymaganiach że jest ona Wrodzona. Niektórzy zmieniali się w człowieka później lub nie. No i tak potrzeba jeszcze spełnić pozostałe warunki. A mało który pusty gracz bierze tyle w inta czy psychę, gdy woli w siłę czy wytrzymkę. Dziadek Szyderca ----------------------- Co zrobisz w przypadku zła, którego nie możesz pokonać sprawiedliwością ? Zwalczysz zło złem, czy też zaakceptujesz fakt, że sprawiedliwość z nim przegrała ? Tak czy inaczej, zło pozostanie. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 20:10 | |
| Mało każdy, ale zdarzają się wyjątki, więc jestem przeciwny zmienianiu... Jedynie może obniżyć wymaganą umiejętność o 2 pkt inta ;D |
| | | Takagi Niizuki
Mistrz Gry : Aoto
Karta Postaci Punkty Życia: (160/180) Punkty Reiatsu: (364/506)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 20:24 | |
| Veto. Za mały staż i wypowiadać się powinni only MG :). Zatem nie uznawać argumentów :). Jakbym przykładowo chciał dać Chiiko tą umiejkę to nie mogę bo tylko dla wrodzonych. Phy. Veto. Dziadek Szyderca ----------------------- Co zrobisz w przypadku zła, którego nie możesz pokonać sprawiedliwością ? Zwalczysz zło złem, czy też zaakceptujesz fakt, że sprawiedliwość z nim przegrała ? Tak czy inaczej, zło pozostanie. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 20:51 | |
| Phy. To że jestem może i dość nowy na forum, nie znaczy że można mnie z ziemią równać. Swoje wiem... Gram w takie rzeczy, od bardzo dawna ;], Prowadziłem też własny pbf ;] Tak więc, albo ktoś chce monstrualnego potwora - nie gra tym. Wszystko się zmienia z postacią arrancara, albo chociaż z nowymi wcieleniami (typu adjuchas, bądź Vasto Lorde), i to właśnie najwyżej do nich zmienił wymagania.
|
| | | Shadow
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (8/60) Punkty Reiatsu: (25/42)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 21:43 | |
| Ale Tagaki ma rację. Przemiany w humanoidy dokonywały się później. Przecież każdy Arrancar był humanoidem, a gdyby się nad tym zastanowić to mechanicznie to nie powinno być dozwolone...
Tu już nawet nie chodzi o wymagania, które da się osiągnąć, ale o sam fakt, że opcja albo jest wybrana w momencie stworzenia albo nigdy. Trochę bez sensu. Do tego zważając na fakt, że zaczynanie jako zwierzokształtny jest całkiem fajne i klimatyczne uznanie tej cechy za wrodzoną jest abstrakcyjne. | |
| | | Gość Gość
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-12, 22:07 | |
| Nom, ale dopisać to do jakiejś przemiany, ważnego wydarzenia, i jest gitez. |
| | | 渡邊綱
Mistrz Gry : Fairy
Karta Postaci Punkty Życia: (4096/4096) Punkty Reiatsu: (83037/262144)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-13, 13:23 | |
| - Takagi Niizuki napisał:
- Chciałbym wprowadzić opcję zmiany umiejki Hollow.
Usunąć w wymaganiach że jest ona Wrodzona. Niektórzy zmieniali się w człowieka później lub nie. No i tak potrzeba jeszcze spełnić pozostałe warunki. A mało który pusty gracz bierze tyle w inta czy psychę, gdy woli w siłę czy wytrzymkę. A konkretnie to co chcesz zmienic? Bo mam wrazenie, ze zrobiles jakis skrot myslowy i nie napisales dokladnie. Co do tego, ze malo ktory gracz cos bierze. I co z tego? Woli gracz sile, to jego problem, ze jest tepy. Zaden to argument do ciecia wymagan. Jakbym przykładowo chciał dać Chiiko tą umiejkę to nie mogę bo tylko dla wrodzonych.I tu wychodzi, ze mialem wyzej racje - jaka chcialbys dac umiejetnosc? Niemniej rozpatrujac ten konkretny przypadek. Chiiko napisala postac, ktora jest nieinteligentna i o slabej woli. Dodatkowo wziela wady, ktore nakladaja limit na te cechy. Chcialbys dac jej bonusy bazujace na tych cechach? A chcij sobie. Ale Tagaki ma rację. Przemiany w humanoidy dokonywały się później. Przecież każdy Arrancar był humanoidem, a gdyby się nad tym zastanowić to mechanicznie to nie powinno być dozwolone.Ma racje w czym? Postac arrancara nie byla wynikiem zadnej hiper umiejetnosci, a efektem przemiany w tegoz, jak sadze. Pozdrawiam, Tsuna | |
| | | Shadow
Mistrz Gry : Kamys
Karta Postaci Punkty Życia: (8/60) Punkty Reiatsu: (25/42)
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare 2011-01-13, 17:19 | |
| Może była to moja nadinterpretacja, ale mam wrażenie, że mówił on o humanoidalnym kształcie, ale teraz przeczytałem to jeszcze raz i dochodzę do wniosku, że jednak prośba jest raczej bezpodstawna, oczywiście jeśli dobrze ją interpretuję.
Umiejka, o której (zdaje się) mowa pozwala na zmianę w człowieka, a nie na przybranie humanoidalnej formy. Różnica generalnie polega na tym, że umiejka pozwala na oszukiwanie przeciwników, a kształt to tylko to jak jest zbudowany Hollow i z tego co widzę jest to w ramach dowolności.
| |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Propozycje umiejętności stare | |
| |
| | | | Propozycje umiejętności stare | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|