Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Szkic: Bounto Expansion Pack

Go down 
5 posters
AutorWiadomość
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-10, 15:14

Bounto


Każda rasa marzy o życiu wiecznym. Oczywiście o ile go nie ma. Część z tych którzy je mają bardzo przypominają ludzi – mają materialne ciała i żyją w Świecie Żywych... ale jest pewna poważna różnica. Potrafią pochłaniać cząstki duchowe we wszelkich postaciach. Jak hollowy, pożerając ludzkie dusze, ale też jak quincy, pobierają je z otoczenia. W ten sposób, stale przebudowując swoje dusze i ciała, cieszą się wieczną młodością. Do czasu aż przekroczą tabu własnej rasy, w akcie desperacji pożerając żywego człowieka – wówczas zestarzeją się, a przy kolejnym incydencie – umrą.
Bounto, choć często porównywani do wampirów, mają jednak również inne strony. Żyjąc wiecznie, często szukają odpowiedzi na pytania, których zwykli ludzie nawet nie ośmielają się zadawać. Kabała, numerologia, alchemia, czarna magia – wszystko to, czego ludzie nie śmią się imać. A gdy porwą się na kolejne tabu, tworzenie życia, powstaje Lalka. Sztuczne życie, homunculus. Towarzysz. Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, twór zabija swego stwórcę po czym sam zapada się w sobie.
Niektórzy bounto alienują się od ludzi. Nie chcą się przywiązywać, cierpieć straty. Często to ci, którzy wcale nie chcą żywić się duszami i wybierają ubogą dietę w cząstki duchowe wiszące w powietrzu. Inni wprost przeciwnie, celowo wybierają do życia miejsca zaludnione by napchać się ile tylko zapragną, a gdy ludzie wokół zorientują się, że z tą niestarzejącą się osobą jest coś nie tak – zmieniają miejsce zamieszkania oraz przybierają nową tożsamosć.

Cechy:
+3 Kontrola Reiatsu
+2 Psychika
Zaczynają na Ziemi.
Mogą pochłaniać PR z otoczenia lub wysysać je z dusz. Każde 1 PR zostaje przemienione w 1 PŻ dla bounto. Na turę mogą zaabsorbować tyle PR, ile posiadają Kontroli Reiatsu/1 (w Soul Society) /2 (na Ziemi) /4 (w Hueco Mundo).
Mogą zjadać ludzi tak jak dusze, jednak zjedzenie jednego człowieka skutkuje fizycznym postarzeniem bounto o wiele lat, a zjedzenie dwóch sprawia, że bounto umiera.
Bounto nie mają odbicia w lustrze ani wodzie.

Gdy już bounto stworzy swoją Lalkę, wskazywany jest (przez MG) przedmiot na którym umieszczony zostanie Herb Bounto. Od tej pory Lalka jest przyzywana komendą „Zeige Dich” (Ukaż się!) i własnym imieniem. Przedmiot z Herbem albo zmienia się w Lalkę albo daje nad nią kontrolę.
Lalka ma taką samą sumę statystyk co jej właściciel, zaś odpowiednie rozdzielenie punktów leży w gestii MG.
Odpowiednio silny bounto może połączyć się ze swoją lalką. Statystyki przy takim połączeniu są sumowane.


Umiejętności klasowe:

Dla ułatwienia recenzji, nowe oznaczam gwiazdką.

Edit specjalnie dla Tsuny:
„nowe oznaczam gwiazdką” – „gwiazdka to moje, a reszta wzięta skadś (i co najwyżej opis podmieniony)
„dla ułatwienia recenzji” – „nikt nie powinien mysleć, że to w całości moja propozycja i robić z siebie durnia pomstując na coś co dyktator zaakceptował trzy lata temu”


Magnes
Bounto po wielotygodniowym treningu kontroli reiatsu potrafi emitować ze swojego ciała energię, która działa jak wabik na dusze o niskim poziomie Psychiki (musi on być niższy, niż statystyka Kontroli Reiatsu użytkownika). Wadą techniki jest to, że wampir nigdy nie wie kogo zwabi, może zamiast miłej duszyczki przypałętać się jakiś Pusty.
Premie: Ułatwione poszukiwanie dusz.
Wymagania: Kontrola Reiatsu 18

Pochłaniacz Reiatsu
Niektórzy pounto nie mają zbyt dużej ilości reiatsu, a część z nich poradziła sobie z tym fantem pracując nad swą zdolnością do pochłaniania energii z otoczenia... lub po prostu byli w tym utalentowani. Takie wampiry znacznie lepiej chłoną reiatsu, aby korzystać z niego na własne życzenie co daje im dodatkowe możliwości w ich dziwacznym życiu.
Premie: Wchłaniasz Reiatsu dwa razy lepiej niż inni (tylko z otoczenia)
Wymagania: Kontrola Reiatsu 10, wyższa wartość Kontroli Reiatsu, niż Reiatsu

Świetny Pożeracz
Pożeranie dusz to sztuka, którą tylko nieliczni opanowali na tyle znakomicie, by wchłonąć każdą drobinę energii duchowej ofiary. Ty czy to dzięki wieloletniej praktyce, czy też wrodzonemu talentowi posiadłeś te umiejętność. Dzięki temu wszelkie profity wynikające z zjadania duszyczek są dla Ciebie lepsze, aniżeli dla innych Bounty.
Premie: Otrzymujesz dwukrotnie większą premię za wyssanie duszy.
Wymagania: Kontrola Reiatsu 6, Psychika 12, wrodzone

Wypchnięcie Duszy
Zarówno dla zasady, jak i z powodu konsekwencji za tym idących Bounto nie pożerają dusz żywych ludzi. Ty jednak opracowałeś sposób na ominięcie tego faktu. Opanowałeś technikę wypychania duszy z żywego ciała, do którego może jednak wrócić póki łańcuch przeznaczenia nie jest przerwany. Technika jest niemożliwa do zastosowania przeciw istotom obdarzonym wyższym poziomem reiatsu od bounto. Ponadto wymaga pełnego skupienia i użycia pewnej ilości energii, którą wampir musi kumulować przez przynajmniej dziesięć sekund dotykając całą powierzchnią dłoni ciała celu.
Premie: Możliwość wyrzucania duszy z ciał żywych ludzi i gigai.
Koszt: 3 PR za każdy punkt reiatsu posiadany przez cel.
Wymagania: Kontrola reiatsu 30, Psychika 20

Brama Światów* (wiedza tajemna)
Bounto potrafią przy pomocy czarnej magii otworzyć przejście w samej tkance świata. Poprzez złożony rytuał, użytkownik może otworzyć przejście ze Świata Żywych do Soul Society lub odwrotnie. Początkowo brama pozwala przechodzić jedynie duszom, wszelkie próby transportu istot materialnych (bounto, quincy, fullbringerów) zakończą się ich śmiercią. Dopiero kontynuowany, rytuał pozwala nabrać bramie zdolności do konwersji cząstek materialnych do cząstek duchowych, przez co pozwala przenosić się między światami z ciałem i duszą.
Otwieranie bramy może przyspieszyć zanpakutō shinigamiego, natomiast nabieranie własności konwersyjnych – strzała quincy.
Wymagania: Kontrola reiatsu 35


Forma Drapieżcy*
Każdy bounto potrafi używać dusz lub cząstek duchowych z otoczenia żeby leczyć swoje rany, jednak część z nich zauważyła, że ta wzmacniająca moc ma też inne zastosowanie. Poprzez przekierowanie jej do skóry, mięśni i kości, bounto może zwiększyć możliwości swego ciała bez obaw o jego uszkodzenie. Wywołuje to również niewielkie zmiany wyglądu, przez co nieświadomi postronni uznawali przedstawicieli tej rasy za wampiry czy wilkołaki – każda transformacja wygląda nieco inaczej, ale zasadniczo można się spodziewać takich elementów jak wydłużenie kłów i paznokci, a często także rozrost mięśni.
Wadą formy drapieżcy jest, że czasie przebywania w niej bounto całkowicie traci zdolność leczenia, a przełączenie się pomiędzy leczeniem a przemianą zajmuje kilka sekund – co w walce może oznaczać o kilka sekund za dużo.
Premie: Kiedy postać się nie leczy, może dokonać drobnej fizycznej transformacji która pozwala mu walczyć wręcz równie skutecznie co bronią, kąsać oponenta a także zwiększa statystyki fizyczne zgodnie z jedną z następujących ścieżek:
Monstrum – +10% siły i wytrzymałości
Łowca – +10% szybkości i zręczności
Koszt: 10 PR na turę
Wymagania: dany bounto może opanować tylko jedną z dwóch ścieżek

Jako Cień Jestem*
Jako naturalni drapieżcy ludzi, wszak człowiek zawiera pożywną duszę, którą można zeń wydobyć poprzez skręcenie mu karku, bounto wypracowali szereg technik ułatwiających polowanie. Jedną z nich jest ukrywanie się w cieniu: poprzez zastygnięcie w całkowitym bezruchu, użytkownik potrafi optycznie stopić się z otoczeniem. Nadal można wprawdzie go usłyszeć, wyczuć jego zapach czy reiatsu, ale oczy innych istot zdają się przepływać po nim jak po elemencie tła.
Premie: Postać może ukryć się w cieniu, gdzie pozostaje niewidoczna (ale da się ją postrzegać innymi zmysłami) dopóki pozostaje w bezruchu i nie pada na nią światło. Zdolność ta, naturalnie, jest najbardziej użyteczna w nocy. Krycie się w cieniu działa na podobnej zasadzie co nierozróżnianie kształtów w ciemnym pomieszczeniu, więc całkowicie nie działa na postacie z umiejętnością Widzenie w ciemności. To na ile łatwo inne postacie odkryją obecność bounto zależy od stosunku ich Psychiki do jego Zręczności – działa to analogicznie to maskowania reiatsu. Dodatkowo Wyostrzone Zmysły: Wzrok pozwala dwukrotnie zwiększyć Psychikę na potrzeby tego testu. Pozostałe Wyostrzone Zmysły zależą od tego jak silny bodziec dla danego testu bounto emituje (np. skoro stoi w całkowitym bezruchu, to jeśli wstrzyma oddech – będzie go dużo trudniej usłyszeć). Użycie promienia światła, lampy czy nawet kidō dostarczającego dość światła żeby uznać bounto za „oświetlonego” całkowicie przerywa działanie techniki i jej użytkownik staje się widoczny dla wszystkich.
Wymagania: Zręczność 7

Dominujący Głos*
Głos bounto ma specjalne, wampiryczne właściwości. Poprzez mowę lub śpiew, użytkownik Dominującego Głosu może zasiać w sercach słuchacza lęk, wywrzeć sugestię albo nawet całkowicie zahipnotyzować tak by wypełnił jego rozkaz.
Technika ta jest nieskuteczna przeciw tworom nierozumiejących nawet tonu głosu. Przeciw ludziom nierozumiejącym danego języka albo zwierzętom rozumiejącym ton głosu, ale nie słowa – mogą wpływać na ich emocje, ale nie wywoła sugestii ani tym bardziej rozkazu.
Premie: możliwość wpływania lub nawet kontrolowania innych poprzez mówienie do nich. Efekty zależą od różnicy Psychiki: postacie mające jej więcej od użytkownika nie odczują żadnych. Postacie mające więcej niż 1/2 Psychiki użytkownika są podatne na sugestie bądź niewielkie zmiany w swoim stanie emocjonalnym. Na postacie mające więcej niż 1/4 Psychiki można wywrzeć mocną sugestię, znaczny wpływ emocjonalny (np. wywołać strach tam gdzie go w ogóle nie było) albo wykonanie prostego i zupełnie nieinwazyjnego polecenia (np. „zamknij drzwi” gdy nikt za nimi nie stoi kto mógłby potencjalnie przez to nie móc wejść). U postaci mających więcej niż 1/8 Psychiki można wywołać panikę albo wydawać im polecenia niesprzeczne z ich charakterem i moralnością (np. nie zaatakują swojego sojusznika ani niewinnej osoby, jeśli są praworządni to nikogo nie okradną etc). Postacie mające mniej niż 1/8 Psychiki są całkowicie oddaną marionetką bez świadomości tego co robią.
Wymagania: Psychika 8, Kontrola Reiatsu 10

Glif Strażniczy* (wiedza tajemna)
Bounto mają swoje sekrety i nie przepadają gdy inni wtrącają nos w nieswoje sprawy, zwłaszcza w sprawy sztuk tajemnych. Z pomocą przychodzi im sztuka run: poprzez nasycenie krwi swoim reiatsu i nakreśleniu nią kręgu i kilku symboli, bounto tworzy prostą pieczęć broniącą danej powierzchni. Jeśli gllif został umieszczony na szufladzie, aktywuje się kiedy ktoś spróbuje ją wysunąć. Jeśli na wieku skrzyni – gdy ktoś spróbuje ją otworzyć. Jeśli na podłodze – gdy ktoś na niego nastąpi. Pieczęć wybucha energią w intruza, rozpadając się. Stanowi to nie tylko atak, ale również znak dla twórcy glifu, że został złamany.
Koszt: zależny od pożądanych obrażeń, min. 10 PR; nakreślenie glifu własną krwią (zależnie od wprawy może zająć kilka do kilkunastu sekund)
Wymagania: Inteligencja 12, Kontrola Reiatsu 10

Rozdzieranie Iluzji* (wiedza tajemna)
Długie studia nad sztukami tajemnymi prawdy i kłamstwa nauczyły bounto niejednego jeśli chodzi o warstwy rzeczywistości. Dzięki swoim wampirycznym mocom, bounto może, zorientowawszy się że to co postrzega nie jest prawdziwe, dosłownie chwycić iluzję i podrzeć ją jak materiał, odsłaniając kryjącą się za nią rzeczywistość... albo następną iluzję.
Premie: postać potrafi rozdzierać iluzje poprzez wykonanie fizycznego gestu. Ponieważ jest to zdolność oparta na wiedzy, skuteczność zależy od wartości Inteligencji w stosunku do wartości Kontroli Reiatsu osoby tworzącej iluzję
Wymagania: Inteligencja 16

Alchemia* (wiedza tajemna)
Niektórzy bounto poświęcili się badaniom sztuki tajemnych substancji. Być może żeby zdobyć wiedzę jak zmienić dowolny metal w złoto, a być może w bardziej prozaicznych celach.
Premie: możliwość tworzenia mikstur o niezwykłych właściwościach
Wymagania: Inteligencja 16

Taumaturgia* (wiedza tajemna)
Taumaturgia, czyli manipulacja krwią, jest jedną ze sztuk które opanowali niektórzy bounto. Poprzez wtłoczenie swojego reiatsu w krew, własną lub cudzą, bounto może wykonać nią jeden prosty ruch. Najczęściej jest to wystrzelenie odrobiny krwi w formie małego pocisku krótkodystansowego albo rozwarcie tworzonej właśnie rany.
Premie: możliwość bardzo prostej manipulacji krwią, poprzez wtłoczenie w nią własnego reiatsu
Wymagania: Kontrola Reiatsu 20

Lustro Świata*
Lustra odbijają rzeczy, a odbicie rzeczy jest prawie nią samą, bounto zaś nie mogą mieć odbicia w lustrze czy wodzie. Niektórzy z nich wykorzystali tę furtkę i odkryli, że lustra stanowią wrota do świata wewnątrz. Przed nimi powierzchnia lustra rozstępuje się, tworząc kręgi jak na wodzie, i wpuszcza ich do środka. Świat ten jest ciemny i pusty, a wyjściem z niego jest każda powierzchnia, którą można uznac za lustro – nie tylko domowe zwierciadła, ale też na przykład niezmącone tafle jezior. Co ważne, ów świat jest na tyle chaotyczny, że w praktyce nie da się po nim dowolnie przemieszczać i bounto jest ograniczony do luster które widział z zewnątrz i zna – przy wnikaniu do wnętrza lustra wybiera swój cel, do którego będzie się przemieszczał. Jeśli w tym czasie lustro wyjściowe zostanie zniszczone (zwierciadło zbite, tafla jeziora zmącona), będzie mógł w sensownym czasie tylko cofnąć się do tego którym wszedł. Jeśli i to jest niedostępne, będzie musiał poszukać innego znanego sobie lustra. Biada mu jednak jeśli i tego nie może – wówczas skazany jest na nieskończoną tułaczkę po pustym świecie po drugiej stronie lustra, z której wyrwać może go jedynie inny podróżnik po nim, który swojej drogi nie zgubił.
Premie: możliwość dalekiej podróży poprzez znane sobie lustra. Lustro musi być takiej wielkości by pomieściło całego bounto.
Wymagania: Inteligencja 18, Reiatsu 12

Blitzname* (wiedza tajemna)
Kabała powiada, że kto odkryje prawdziwe imię Boga, posiądzie całą jego mądrość i moc. Tego żadnemu bounto dokonać się nie udało, jednak po wiekach poszukiwań, udało im się odnaleźć imię jednego, wąskiego aspektu, który potrafią na mgnienie oka przyjąć dla siebie: boskiej szybkości. Poprzez „nałożenie” imienia, jak płaszcza, bounto może błyskawicznie przemieścić się na krótki dystans w linii prostej. Sylwetka bounto, a zwłaszcza jego twarz, rozmywa się i znika. Nie jest to ściśle rzecz biorąc krok, swoją naturą raczej bardziej przypomina krótkie szybowanie. Ponieważ jednak bounto na mgnienie oka traci swoje własne imię, przybierając zamiast niego imię szybkości, to na ten czas jego jestestwo jest całkowicie odcięte od świata. Nie czuje ani nie widzi. Taka jest cena za przybranie choćby jednego aspektu boskości.
Co ciekawe, kiedy bounto już opanuje technikę „noszenia” Imienia Błysku, mogą je na niego nakładać również inni bounto, o ile nie będzie oponował. Dzięki temu wampir może odesłać rannego (ale nie nieprzytomnego!) sojusznika nawet jeśli ów nie ma już reiatsu by sam wytworzył Imię Błysku. W takim przypadku szybkość zależy od odbiorcy, nie nadawcy.
Premie: możliwość szybkiego poruszania. W trakcie takiego kroku bounto niczego nie widzi ani nie czuje, ale za to, w przeciwieństwie do shunpo shinigami czy sonido hollowów, nie emituje żadnego dźwięku. Bounto mogą też nakładać Imię Błysku na innych bounto znających tę technikę, jednak o efektach decydują umiejętności „noszącego”, nie „kreślącego” to imię (jeden bounto wkłada swoje reiatsu, drugi uzyskuje efekt).
Wymagania: Szybkość 16, Inteligencja 12, Kontrola Reiatsu 20; by przekazywać innemu bounto: Inteligencja 18

Kontr-Imię* (wiedza tajemna)
Bounto którzy doskonale opanują kabałę może nie potrafią odnaleźć imienia Boga, ale imiona o konkretnych właściwościach – już tak. W szczególności potrafią zaprojektować imię negujące inne imię.
Poprzez wielokrotnie obserwowanie wyzwalania jakiejś nazwanej mocy oraz nabrania dobrego jej zrozumienia, a także poświęceniu odpowiednio długiego czasu na badania, bounto może opracować imię wyspecjalizowane w blokowaniu konkretnej zdolności. W ten sposób całkowicie „wycisza” dane imię w trakcie kiedy jest wypowiadane, negując również jego moc. Bounto musi użyć tego samego medium które zostało użyte dla oryginalnego imienia – jeśli było wypowiadane, to wypowiedzieć je na głos (wówczas imię jest wyciszone i niczego nie słychać), jeśli napisane to napisać (wówczas oba imiona znikają) i tak dalej.
Co również bardzo ważne: kontr-imię musi zostać wypowiedziane lub zapisane równolegle z oryginalnym. Bounto musi zatem zorientować się, że przeciwnik zaczyna wypowiadać imię i jednocześnie zacząć wypowiadać kontr-imię. Jest to ułatwione w przypadku kidō (inkantacja lub numer zapowiadają jakie imię zostanie wypowiedziane) czy shikai (przy znanej komendzie i imieniu miecza, już po komendzie bounto może zorientować się że uwalniany jest shikai). Oczywiście oponent może zmylić wampira np. poprzez Koinkantację.
Premie: możliwość opracowania kontry na dobrze poznaną zdolność, przy czym kontra musi być w tym samym medium co oryginalne imię (głos kontruje głos, pismo – pismo etc). Wypowiedzenie czy nakreślenie kontr-imienia zużywa tyle samo energii ile zużył oponent na aktywację swojej mocy. Uwaga: koszt jest ponoszony przez obie strony niezależnie od tego czy dane imię lub kontr-imię zadziała czy nie. Jeśli przeciwnik zacznie wypowiadać inkantację kidō, ale przerwie zanim wypowie jego imię, a bounto w tym czasie wypowie jego kontr-imię, wciąż ponosi taki sam koszt jak gdyby kidō faktycznie zostało zanegowane.
Wymagania: Inteligencja 35, Kontrola Reiatsu 30

Wampiryczne Wzmocnienie*
Poprzez pobranie znacznej ilości dusz lub cząstek duchowych, bounto może wykorzystać je nie do leczenia, ale czasowego wzmocnienia swojego ciała. Cząstki duchowe zamiast leczyć jego rany, zawisają wokół niego tworząc świetlistą poświatę, która w pewnym momencie jest wyzwalana w celu czasowego wzmocnienia jego ciała.
Premie: możliwość „naładowania się” cząstkami duchowymi w celu dwukrotnego wzmocnienia jednej ze statystyk fizycznych (siły, szybkości, wytrzymałości) na maksymalnie liczbe tur równą 1/4 Wytrzymałości. Żeby „naładować się” cząstkami duchowymi, bounto musi zmagazynować wartość PR będącą dwukrotnością liczby punktów o które zwiększa się statystyka. Dopóki je zbiera, cząstki tworzą wokół niego widoczną poświatę.
Uwagi: wampiryczne wzmocnienie jest niezależne od zwykłego wzmacniania przy pomocy reiatsu. Nie wlicza się również do limitu wzmocnień ani bezpiecznych wzmocnień.
Wymagania: Wytrzymałość 20, Reiatsu 15; Forma Drapieżcy

Asklepios*
Bounto znani są ze swojej niezwykłej zdolności do regeneracji ran poprzez pobieranie cząstek duchowych z otoczenia lub pożeranych dusz. Niektórzy z nich jednak doprowadzili sztukę zamiany cząstek duchowych na materialne ciało do tak niezwykłego poziomu, że potrafią odtworzyć całe materialne ciało, przez co mogą opuścić swoje dowolnie okaleczone ciało i stworzyć sobie nowe, położone do kilku metrów dalej.
Technika ta obrosła całą masą legend nawiązujących do tego, że bounto „zrzucają skórę” jak węże, czasami wręcz twierdzących jakoby właśnie owo „zrzucanie skóry” było źródłem wiecznej młodości, czasami zaś tylko że nie da się ich zabić żadną metodą – albo da się ale tylko osinowym kołkiem. W rzeczywistości zaś bounto odpowiednio wprawiony w pobieraniu cząstek duchowych, wzmacnianiu własnego ciała oraz sztuce glifów i pieczęci potrafi odkładać życiodajne cząstki duchowe wewnątrz swojej krwi, a następnie, dzięki zaawansowanej kabale i taumaturgii, przenieść do niej swojego ducha, rozkazać jej opuścić ciało i uwolnić pieczęć, otwarzając ciało w innym miejscu... raz. Kiedy to zrobi, musi dopiero znów odłożyć wystarczająco dużo energii leczniczej. Czyli bardzo, bardzo dużo. W praktyce jest niemożliwym żeby odnowił pieczęć w trakcie pojedynczej walki, nawet jeśli jest bardzo potężny i przebywa w Soul Society. Mimo to, Asklepios może ocalić nomen omen skórę niejednemu bounto który popadnie w tarapaty.
Premie: możliwość porzucenia rannego ciała i odtworzenie sobie nowego, w pełni sił. Stare ciało jest całkowicie pozbawione krwi, przez co nie nadaje się do użytku. To jak często można używać zdolności zależy od KR: za każde 35 pkt można użyć go raz na cykl księżyca. Nowe ciało nie tylko odzyskuje pełnię PŻ, ale również jest pozbawione jakichkolwiek trucizn, chorób czy innych efektów specjalnych dotyczących ciała. Ze względu na kilkumetrowy zasięg, można jej również używać do wydostania się np. spod gruzowiska którego postać nie jest w stanie odgarnąć, wyzwolenia się z więzów etc.
Uwaga: stare ciało postaci oraz wszystkie przedmioty które przy sobie miała, w tym również pieczęć nieuwolnionej Lalki, pozostają tam gdzie było. Postać musi się sama pofatygować żeby je sobie wziąć.
Wymagania: Wytrzymałość 25, Kontrola reiatsu 35; Taumaturgia

Inteligentna Lalka
Lalka Bounto posiadającego te umiejętność cechuj się wyjątkowo rozwiniętym rozumem. Będzie rozwiązywać zagadki umysłowe, wymyślać taktyki bitewne, a także rozczytywać zdolności wroga.
Premie: Podpowiedzi lalki w trakcie gry (ułatwienia MG).
Wymagania: Inteligencja 12, przyznaje MG (po przywołaniu lalki).

Miłość Lalki
Lalka Cię kocha. Jednak nie jak nastolatka swojego chłopaka, którego pewno rzuci za tydzień czy dwa. Lalka Bounto posiadającego te umiejętność z jakiegoś powodu wpatrzona jest w niego jak w ostateczną świętość, największą i najlepszą. Bez zawahania rzuci się, by osłonić swym ciałem wampira, nawet jeśli będzie to miało skończyć się jej śmiercią, natomiast w przypadku walki zawsze będzie bić się do upadłego, do ostatniej kropli swojej krwi, nigdy nie zabraknie jej motywacji. Warto, jednak pamiętać, że choć miłość to potężne uczucie to ciągle traktując lalkę w zły sposób, Bounto może sprawić, że ta przejrzy na oczy.
Premie: Ułatwienia od MG.
Wymagania: Psychika 11, wrodzone, odpowiedni charakter lalki, przyznaje MG

Kompatybilność z Lalką
Gdy relacja Bounto z jego lalką jest wyjątkowo dobra, a ich współpraca kwitnie, wobec pary otwierają się nowe możliwości. Jedną z nich jest wytrenowanie tak zwanej kompatybilności. Dzięki niej wampir jest w stanie przekazać swej lalce własne reiatsu, które ta bez strat przyjmuje jak swoje własne mogąc z niego dowolnie korzystać. Sprawa działa dokładnie tak samo w drugą stronę. Bounty oraz lalką są w stanie przekazać za jednym razem drugiej stronie tyle energii ile wynosi ich statystyka Kontrola Reiatsu.
Premie: Wymiana Reiatsu z lalką.
Wymagania: Kontrola Reiatsu 8, Psychika 11, dobre relacje z lalką (przyznaje MG)

Sztuczka (Fähigkeit)
Fähigkeit, potocznie, i tak na prawdę niepoprawnie, zwana „sztuczką”, to zdolność dość powszechna wśród bounto mających dobre kontakty ze swoją lalką. Pozwala im ona na korzystanie z ułamka jej mocy samemu. Oczywiście możliwości zależą od mocy lalki i jej właściciela, początkowo może to być zaledwie możliwość zapalenia mokrej zapałki przez bounto o lalce ognistej, ale z czasem może się z tego urodzić coś pożytecznego.
Premie: Możliwość korzystania z ułamka mocy lalki samemu bounto (działa również bez jej przywoływania).
Wymagania: Kompatybilność z Lalką, Psychika 20, Kontrola reiatsu 18

Lalka w dłoni
Twoja lalka jest nietypowa, bowiem po uwolnieniu jej nie staje się samodzielnym bytem, ale przedmiotem o własnej jaźni (na przykład mieczem). Niesie to za sobą parę nieprzyjemności takich jak brak przewagi liczebnej, lalka nie może sama się poruszać, ani walczyć, jednak ma także plusy. Lalka taka nie dosyć, że daje premię walczącemu nią Bounto (system taki jak przy Shi Kai), ale również posiada specjalne zdolności. Jest to, więc idealna broń dla tych z wampirów, którzy sami lubią się ubrudzić podczas walki, bowiem zwiększa ich zdolności.
Premie: Nietypowa lalka po uwolnieniu zwiększająca zdolności bojowe Bounto
Wymagania: przyznaje MG


Wady klasowe:


Prozaiczny* (1 pkt)
Niektórzy nie mają w sobie za grosz ciekawości i bounto nie są tu wyjątkiem: naprawdę istnieją tacy, dla których alchemia to jakieś mieszanie kolorków, kabała to zabawa literkami a sztuka kreślenia glifów to taka mniej życiowa wersja kaligrafii.
Kary: brak możliwości nauczenia się jakiejkolwiek umiejętności opartej o wiedzę tajemną
Wymagania: wrodzone

Kruchy katalizator (1 pkt)
Przedmiot w którym trzyma się lalkę przed jej odpieczętowaniem zazwyczaj w jakimś stopniu nabiera na wytrzymałości po jej przyzwaniu. Coś poszło nie tak, i Twój nie uzyskał takich właściwości, przez co najłatwiejszym sposobem na pokonanie Ciebie jest jego zniszczenie - co czasem jest wyjątkowo proste. Przynajmniej jest w stanie być naprawiona czy zregenerowana.
Kara: Zapieczętowana forma lalki jest wrażliwa na obrażenia. Jej zniszczenie skutkuje Twoją śmiercią, a uszkodzenie przedmiotu - znacznym osłabieniem lalki do czasu jej regeneracji.

Mięsożerca (1 pkt)
Do pochłonięcia energii istot duchowych bounto nie potrzebują zrobić zbyt wiele - dosłownie je wchłaniają. U Ciebie wygląda to zgoła inaczej - musisz dosłownie spożyć duszę, która w Twojej obecności, co ciekawe, nie rozpada się na cząsteczki energii duchowej. Poza tym, że zajmuje to znacznie więcej czasu, sam fakt spożywania dusz jak zwierzę czy kanibal powoduje obrzydzenie u każdego, kto wie o Twojej przypadłości. Co ciekawe, energię z otoczenia możesz pobierać tak jak inni. Na pocieszenie - takie duchowe "mięso" możesz nawet przyrządzić.
Kara: Utrudnienia MG, utrudnione pobieranie energii z dusz.

Palące słońce (2 pkt)
Bounto utożsamia się czasem z wampirami. Istnieje bowiem grupa która nie dość, że wysysa energię, to jeszcze sami z siebie muszą czerpać ją z otoczenia by zatrzymać proces starzenia. Niestety energia czerpana ze słońca to dla nich za dużo - jej nadmiar rani ich ciała, ostatecznie prowadząc do ich spalenia w proch.
Kara: Postać otrzymuje obrażenia gdy stoi w świetle słońca - różnie w zależności od stopnia okrycia ciała. Pełna ekspozycja jest porównywalna ze staniem nago w płonącym domu, będąc pokrytym materiałem łatwopalnym.

Słaba regeneracja (1 pkt)
Nie wiesz dalszego, ale proces twojej regeneracji jest wolniejsza. Nie leczysz się tak szybko, jak inne Bounto.
Kara: Aby odzyskać jeden punkty życia potrzebujesz dwa razy więcej reiatsu niż normalnie.

Stary (1 pkt)
Kiedyś w przeszłości spożyłeś żywego człowieka, czy to z konieczności czy głupoty. Nie dość, że posunęło Cię to w latach, to jeszcze jeden taki numer i zakończysz swoją egzystencje
Kara: Brak możliwości spożycia ludzkiej duszy - taka próba kończy się śmiercią, wymagania: wiek widoczny >50 (A co za tym idzie - odpowiednio rozbudowana historia).

Uprzedzony (2 pkt)
Nie lubisz pobierać obcych cząstek reiatsu, wolisz polegać na własnym. Z tego jednak powodu nie tylko nie regenerujesz się szybciej w Soul Society (ani wolniej w Hueco Mundo), twoja wytrzymałość więc jest niższa, a także nie wysysasz ludzkich dusz. Brzydzisz się tego.
Kara: Nie możesz wysysać dusz, ani pobierać reiatsu z otoczenia.

Pasożyt (1 pkt)
Twoja lalka jest jeszcze bardziej żarłoczna od Ciebie. Do podtrzymania swojej egzystencji nawet w formie zapieczętowanej potrzebuje więcej energii niż inne. Co za tym idzie - musisz się posilać częściej.
Kara: Konieczność częstszego spożywania dusz pod groźbą buntu lalki.

Słaby punkt (1 pkt)
Lalka posiada element bądź taka cześć ciała, która jest wrażliwa na uszkodzenia - czy to z niej czerpie swoją moc, odsłania pewne kluczowe miejsca, czy też tak naprawdę to właśnie to jest lalką - ktokolwiek to miejsce trafi, z pewnością zrobi jej krzywdę
Kara: Wybrane miejsce, które musi być widoczne z zewnątrz (Co nie znaczy, że musi być odsłonięte) przy trafieniu zadaje 2x więcej obrażeń lalce.

Defekt (1 pkt)
Lalka posiada jakiś defekt. Jest on zazwyczaj związany z jej osobowością, aczkolwiek czasem jej budowa utrudnia jej wykonywanie zadań.
Kara: Lalka posiada jakaś chorobę psychiczną, bądź jej budowa jest upośledzona. Utrudnienia MG.

Nienawiść lalki (1 pkt)
Tylko i wyłącznie Twoja moc powoduje, że Twoja lalka jeszcze nie zwróciła się przeciwko Tobie. Z jakiegoś powodu gardzi Tobą, i na pewno nie będzie miała skrupułów by zakończyć Twoją, a zarazem swoją egzystencję gdy tylko będzie miała ku temu okazję. Raczej też nie możesz liczyć na jej pomoc inną niż jako broń, co więcej, może Ci subtelnie przeszkadzać w osiągnięciu Twoich celów
Kara: Lalka wcześniej wymyka się spod kontroli gdy bounto bądź ona jest osłabiona, utrudnienia MG.

Dominująca lalka (1 pkt)
Szczęście w nieszczęściu - pomimo iż z jakiejś przyczyny nie jesteś w stanie w pełni opanować mocy lalki, ta nie ma zamiaru Cię z tego powodu zabić. Mimo to przez to ma swoje humory, i o ile naprawdę pomysł i taktyka bounto nie przypadną jej do gustu - walczy i działa na własną rękę, niekoniecznie z korzyścią dla właściciela
Kara: Utrudnienia MG.

Energożerna lalka (1 pkt)
Ta Lalka to pazerna bestia, która cały czas podbiera cukierki z twojego koszyka zamiast korzystać ze swojego źródła. Wiąże się to z różnym problemami, ponieważ lalka nie czuje oporu przed nadwyrężaniem twoich zapasów reiatsu.
Kara: Uwolniona forma lalki pobiera od nas cały czas PR.


Ostatnio zmieniony przez Keshi dnia 2021-12-05, 20:23, w całości zmieniany 6 razy (Reason for editing : dodanie umek niskopoziomowych: Formy Drapieżcy i Jako Cień Jestem)
Powrót do góry Go down
Imperator Kuchiki


Szkic: Bounto Expansion Pack Admin10
Imperator Kuchiki



Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket9000/9000Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (9000/9000)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket9000/9000Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (9000/9000)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-10, 21:52

Pomysł z imionami ciekawy, acz nie podszedł mi tak bardzo jak rzeczy napisane w temacie fullbringerowym. Wciąż jednak byłbym skłonny być na tak, chociaż zobaczymy jeszcze co nasz moderator mechaniczny przedstawi w kwestii bounto.
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-11, 13:41

Nie dziwi mnie to, jest to dużo luźniej oparte na materiale źródłowym, więc nie każdemu spasuje.

Jak gadałam z modem mechanicznym to wspominał, że on sobie bounto wyobraża bardziej jak w Wampirze Maskaradzie. Przeczytałam trochę o mocach z wersji komputerowej i wynika mi co następuje:

  • taumaturgia (manipulacja krwią) – może np. bounto potrafi zmusić krew z rany wroga żeby się rozepchała, powiększając ranę. Albo wystrzelić krew jako pocisk.
  • transformacja – nie szłabym w to, nie jest zbyt kompatybilne z lalką.
  • prezencja (wpływanie na emocje, hipnoza) – np. aura strachu?
  • potencja – w gruncie rzeczy to samo co wzmacnianie przez reiatsu. Wydaje mi się że wystarczy dać umkę dającą nadnaturalne ciało po prostu. Coś jak Oto Ja tylko słabsze i może nieoparte na imionach.
  • odporność – mam wrażenie, że trochę bierze się znikąd. Już bardziej widziałabym jakąś tarczę z krwi, chociaż to trochę zbyt przypomina mi Blut. Nie widzę ładnej opcji zdolności tego typu dla bounto.
  • niewidzialność – może jakaś ograniczona forma.
  • nadwrażliwość – niezłe w sumie, co prawda jest ogólnodostępna umiejętność wyostrzonych zmysłów, ale może np. dla bounto dodatkowo możliwość wzmacniania zmysłów za pomocą reiatsu (czego inne rasy zwykle nie mają)?
  • dominacja – w gruncie rzeczy podobne do Me Wezwanie. Można usunąć tę część o wołaniu po imieniu (choć jak to pisałam to wydała mi się jednocześnie stylowa i ograniczająca, bo dzięki temu nie można na raz używać przeciw całemu tłumowi ludzi).
  • demencja – np. aura szaleństwa?
  • animalizm – nie pasuje mi do bounto.
  • akceleracja – wydaje mi się niestylowa w porównaniu do Blitzname. Ogólnie jestem przeciwna robieniu pełnych analogów shunpo/sonido, tylko żeby każda rasa uzyskiwała zdolność szybkiego poruszania się w inny sposób i de facto z innymi możliwościami (tak jak np. hirenkyaku quincy jest trochę inne).

Na tej liście brakuje mi natomiast:

  • alchemii – w anime tworzenie lalki ewidentnie wymagało m.in. zgromadzenia alchemicznych składników człowieka.
  • kabały – co mnie zaskoczyło, bo w samym Wampirze Maskaradzie wampiry pochodzą od Kaina i Lilith, więc kabała wydaje się jak najbardziej na miejscu. Kabałą inspirowany był mój pomysł na Sztukę Imion.
  • klasyczny wampiryzm – może jakieś wysysanie energii z wroga?
Powrót do góry Go down
Cebula
Moderator ds. mechaniki
Moderator ds. mechaniki



Mistrz Gry : Brodaty Ekkusu

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket780/780Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (780/780)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket11670/11670Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (11670/11670)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-12, 11:29

Ja tak tylko zaznaczę że chodziło mi o feel czyli związek z bardziej mroczną stroną bycia w pół martwym potworem żywiącym się życiową energią itp bardziej jak w Draculi Stokera a nie o moce z wampira
Powrót do góry Go down
渡邊綱


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
渡邊綱


Mistrz Gry : Fairy

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket4096/4096Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (4096/4096)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket83037/262144Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (83037/262144)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-12, 12:27

Idz byc polmartwym potworem gdzie indziej. Ja rozumiem skojarzenia z wapierzami, ale mnie wystarczy jedna armia potworow. Ja wolalbym, zeby gracz biorac batona mial wybor, czy chce byc menda, czy nie. I zeby ten wybor nie byl dodatkowo obciazony koniecznoscia udowadniania, ze menda sie nie jest, kazdemu, kto bedzie chcial zabic, a kazdy chciec bedzie, skoro z definicji batony to szuje. Jesli szykowana alternatywa ma byc historia Stokera, to ja juz wole, zeby ludzie rozmiawiali z dusza asfaltu.


Tsuna
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-12, 16:53

Seiru napisał:
Ja tak tylko zaznaczę że chodziło mi o feel czyli związek z bardziej mroczną stroną bycia w pół martwym potworem żywiącym się życiową energią itp bardziej jak w Draculi Stokera a nie o moce z wampira
Aaa, ok. To źle zrozumiałam.

W sumie to przy Kamieniu Doznań przyświecał mi ból kogoś kto żyje wiecznie i skoro wszystko co dla niego ważne traci, to może poczuć potrzebę obsesyjnego powracania do przeszłości.

渡邊綱 napisał:
Ja rozumiem skojarzenia z wapierzami, ale mnie wystarczy jedna armia potworow. Ja wolalbym, zeby gracz biorac batona mial wybor, czy chce byc menda, czy nie. I zeby ten wybor nie byl dodatkowo obciazony koniecznoscia udowadniania, ze menda sie nie jest, kazdemu, kto bedzie chcial zabic, a kazdy chciec bedzie, skoro z definicji batony to szuje.
Ja może jestem biased (nie wiem jak po polsku akurat w tym kontekście, „uprzedzona” nie pasuje), bo bounto odbieram jako tragicznych nieśmiertelnych alchemików-kabalistów raczej niż stricte krwiożerczych wampirów. Żyją długo, więc czepiają się wszystkiego co mogą. Wiedzy tajemnej. Czasami zakazanej, bo maluczcy nie potrafili jej właściwie zrozumieć. Czasami nieodkrytej bo po prostu inni nie mają dość czasu na ziemi by ją odkryć. A przy tym wszystkim za swoją nieśmiertelność płacą cenę, której sami nie wybrali.

Moim zdaniem to dużo bardziej mroczne niż bycie po prostu naturalnym drapieżnikiem względem ludzi.

Choć fakt faktem że strasznie mocno skupiłam się na tej Sztuce Imion, a pozostałych dziedzin powiązanych (np. alchemii) niewiele tu widać, więc może zedytuję.

渡邊綱 napisał:
Jesli szykowana alternatywa ma byc historia Stokera, to ja juz wole, zeby ludzie rozmiawiali z dusza asfaltu.
Dusze asfaltu już wywalone. Razz I mówiąc szczerze nawet na dobre wyszło, bo dzięki temu mój dodatek o wyczuwaniu wymiarów bardziej wprost wynika z podstawy ich mocy. Tak samo zresztą jak ich szamańskie powiązanie z rytmem było takie, które wcześniej wymagało trochę machania rękami, a teraz wynika bezpośrednio.
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-13, 20:32

Zmieniłam trochę opis na mniej monotematyczny, z niektórych zdolności usunęłam komentarze o tym że są oparte o imiona. Teraz bounto zajmują się różnymi dyscyplinami, nie tylko kabałą, ale też glifami, alchemią, iluzjami (?) i oczywiście wampiryzmem. Dodałam też taumaturgię a usunęłam Znajomość Imion i Zrozumienie Imion.

Mam nadzieję, że teraz jest trochę mroczniej i wampirzej, ale jednocześnie nie w stronę „to są potwory!”.
Powrót do góry Go down
渡邊綱


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
渡邊綱


Mistrz Gry : Fairy

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket4096/4096Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (4096/4096)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket83037/262144Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (83037/262144)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-14, 09:05

Wypchnięcie Duszy
Jestem pewny, ze takie pomysly juz byly. Nie podoba mi sie to z jednego powodu. Gryzienie zywych dodaje zmarszek, a duchow nie. To mozna isc sobie ulica, ciach w potylice i gryziesz ducha. Potem nastepnego i tak dalej. I po co sie trudzic w szukanie duchow, jak mozna je sobie produkowac. Gdyby ktos chcial powiedziec, ze przeciez i tak mozna zabic, to tak. Mozna. I inni ludzie to zobacza, albo slady zostawisz. A tak to przewrocil sie ktos na ulicy, czy tam umarl we snie. Morderstwo doskonale.

Nie jestem przekonany do tych wampirycznych historii, jak lustra, przemiana w nietoperza, czy spanie w trumnie.

Premie: jeśli bounto zostanie zabity, odrodzi się zachowując swoje moce
Czyli co konkretnie? No penalty? Jesli tak, to niezly cheat wychodzi.


Tsuna
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-15, 13:43

渡邊綱 napisał:
Wypchnięcie Duszy
Jestem pewny, ze takie pomysly juz byly.
„Dla ułatwienia recenzji, nowe oznaczam gwiazdką”. Wypchnięcie Duszy gwiazdki nie ma.

渡邊綱 napisał:
Nie jestem przekonany do tych wampirycznych historii, jak lustra, przemiana w nietoperza, czy spanie w trumnie.
Z dokładnością do tego, że w propozycjach jest tylko jedna z tych rzeczy. Lustra miały być jakimś rozwinięciem tego, że bounto jako jedyna rasa z Świata Żywych mogą otwierać Bramę Światów.

Myślałam też o innej technice związanej z kontrolą przestrzeni – czymś w rodzaju „przestrzennego pancerza” który pozwala robić to typowe zatrzymywanie kul parę centymetrów przed sobą i ich chwycenie w palce. Musiałabym się zastanowić nad konkretnymi ograniczeniami, bo wyobrażam sobie to jako skill średniego poziomu, więc raczej jako wspomagacz uników niż stricte zbroja chroniąca przed atakami.

渡邊綱 napisał:
Premie: jeśli bounto zostanie zabity, odrodzi się zachowując swoje moce
Czyli co konkretnie? No penalty? Jesli tak, to niezly cheat wychodzi.
Zachowują swoje MOCE bounto, nie swoje statystyki (zwłaszcza fizyczne) etc. Ten opis odwołuje się do tego, że w spisie przemian ras jest wprost powiedziane, że bounto po śmierci zmieniają się w Duszę, która nie zachowuje swoich mocy bounto. Przy tej umiejętności moje rozumienie jest takie, że odradzają się znów jako bounto w Świecie Żywych. Wciąż jest to ponowne narodzenie się, więc na moje rozumienie statystyki, zwłaszcza fizyczne, się jak najbardziej mogą zmienić. Pozostawiam dokładną interpretację w gestii MG (mam jakieśtam swoje wyobrażenie, ale wydaje mi się, że akurat tutaj to kwestia mocno dyskusyjna a może i częściowo indywidualna).

Tę zdolność dołożyłam bo brakowało mi czegoś „ultimate”, a mówiąc szczerze nie widzi mi się ani jakieś masowe pobieranie dusz zewsząd, ani żadna wampiryczna transformacja, ani żadne cero z krwi, ani żaden blut vene, ani super hiper pieczęć mocy (to chyba i tak najprędzej), ani wiedźmiński eliksirek, jedyne co to ten przestrzenny pancerz, ale on mi się kojarzył bardziej jako technika średniopoziomowa (bo jakby ją rozwinąć do poziomów epickich to w praktyce bohater jest niezniszczalny)... oryginalnie myślałam o czymś, co ze szkicu koniec końców usunęłam czyli ulepszenie własnego imienia danego bounto, ale koniec końców stwierdziłam że to by pasowało bardziej na pasywkę plus za dużo tych imion jeśli mają być też inne dziedziny. Koniec końców poszłam w stronę „no to pozostaje ultimate rozwinięcie nieśmiertelności”, a czasowa niezabijalność brzmiała dużo bardziej OP (plus zbyt demonicznie, bo wyobrażałam sobie to jako właśnie jakąś przemianę w cień przez który ataki po prostu przechodzą na wylot, czy coś). No i tak oto jedyne co mi przyszło do głowy to taki cosik gdzie bounto jest zabijalny ale „kiedyś powróci”. Myślałam o tym raczej jako o smaczku fabularnym który można dać NPCowi.

W międzyczasie przyszła mi do głowy innego typu umiejętność, która chyba byłaby przydatniejsza, wykorzystuje zdolności rasowe bounto oraz wydaje mi się zgodna z ich motywem, więc jeśli ta brzmi lepiej to bym je zamieniła:

Asklepios*
Bounto znani są ze swojej niezwykłej zdolności do regeneracji ran poprzez pobieranie cząstek duchowych z otoczenia lub pożeranych dusz. Niektórzy z nich jednak doprowadzili sztukę zamiany cząstek duchowych na materialne ciało do tak niezwykłego poziomu, że potrafią odtworzyć całe materialne ciało, przez co mogą opuścić swoje dowolnie okaleczone ciało i stworzyć sobie nowe, położone do kilku metrów dalej.
Technika ta obrosła całą masą legend nawiązujących do tego, że bounto „zrzucają skórę” jak węże, czasami wręcz twierdzących jakoby właśnie owo „zrzucanie skóry” było źródłem wiecznej młodości, czasami zaś tylko że nie da się ich zabić żadną metodą – albo da się ale tylko osinowym kołkiem. W rzeczywistości zaś bounto odpowiednio wprawiony w pobieraniu cząstek duchowych, wzmacnianiu własnego ciała oraz sztuce glifów i pieczęci potrafi odkładać życiodajne cząstki duchowe wewnątrz swego ciała i uwalniać je wszystkie na raz w momencie zrzucenia ciała, przez co w świetlistym błysku jego ciało zostaje odtworzone... raz. Kiedy to zrobi, musi dopiero znów odłożyć ich wystarczająco dużo. Czyli bardzo, bardzo dużo. W praktyce jest niemożliwym żeby odnowił pieczęć w trakcie pojedynczej walki, nawet jeśli jest bardzo potężny i przebywa w Soul Society. Mimo to, Asklepios może ocalić nomen omen skórę niejednemu bounto który popadnie w tarapaty.
Premie: możliwość porzucenia rannego ciała i odtworzenie sobie nowego, w pełni sił. To jak często można używać zdolności zależy od KR: za każde 35 pkt można użyć go raz na cykl księżyca. Nowe ciało nie tylko odzyskuje pełnię PŻ, ale również jest pozbawione jakichkolwiek trucizn, chorób czy innych efektów specjalnych dotyczących ciała. Ze względu na kilkumetrowy zasięg, można jej również używać do wydostania się np. spod gruzowiska którego postać nie jest w stanie odgarnąć, wyzwolenia się z więzów etc.
Uwaga: stare ciało postaci oraz wszystkie przedmioty które przy sobie miała, w tym również pieczęć nieuwolnionej Lalki, pozostają tam gdzie było. Postać musi się sama pofatygować żeby je sobie wziąć.
Wymagania: Wytrzymałość 25; Kontrola reiatsu 35

Co myślisz o takim czymś?

__________

Czy twój brak uwag co do glifu bramy światów, dominującego głosu, strażniczego, rozdzierania iluzji, alchemii, taumaturgii, blitzname, kontr-imienia i wampirycznego wzmocnienia powinnam rozumieć jako „są ok”?
Powrót do góry Go down
渡邊綱


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
渡邊綱


Mistrz Gry : Fairy

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket4096/4096Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (4096/4096)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket83037/262144Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (83037/262144)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-15, 20:07


渡邊綱 napisał:
Wypchnięcie Duszy
Jestem pewny, ze takie pomysly juz byly.

„Dla ułatwienia recenzji, nowe oznaczam gwiazdką”. Wypchnięcie Duszy gwiazdki nie ma.

Nie ma gwiazdki. Tak, jak nie ma w moim zdaniu, iz pomysly wczesniejsze byly Twoje. Specjalnie dla Ciebie:

Kod:
Temat: Re: Propozycje Umiejętności  Propozycje Umiejętności - Page 8 Empty2018-10-29, 21:55   
Wypchnięcie Duszy [Bounto]
Opis:
Zarówno dla zasady, jak i z powodu konsekwencji za tym idących Bounto nie pożerają dusz żywych ludzi. Ty jednak opracowałeś sposób na ominięcie tego faktu. Opanowałeś technikę wypychania duszy z żywego ciała. Oczywiście po tym ciało umiera, a Bounto odchodzi z kilkoma zmarszczkami mniej. Owa sztuka nie jest łatwa, ponieważ ciężko o praktykę. No i nie zadziała na silniejszych przeciwników, ani tych, którzy już są duszami (no przecież!).
Wymagania: 15 Psychiki, 25 K. Reiatsu, trening

Nie jestem przekonany do tych wampirycznych historii, jak lustra, przemiana w nietoperza, czy spanie w trumnie.

Z dokładnością do tego, że w propozycjach jest tylko jedna z tych rzeczy. Lustra miały być jakimś rozwinięciem tego

Tak, tylko lustra. Spanie w trumnie to kolejna nieudana proba bycia zabawnym. Czas widac zaprzestac procederu.



渡邊綱 napisał:
Premie: jeśli bounto zostanie zabity, odrodzi się zachowując swoje moce
Czyli co konkretnie? No penalty? Jesli tak, to niezly cheat wychodzi.

Zachowują swoje MOCE bounto, nie swoje statystyki (zwłaszcza fizyczne) etc. Ten opis odwołuje się do tego, że w spisie przemian ras jest wprost powiedziane, że bounto po śmierci zmieniają się w Duszę,

W takim razie cofam. Zaden cheat, a taki drobiazg, ktory pozwala nie pisac karty postaci, jak ktos padl i chce drugi raz batonem zagrac.
Tak zupelnie na marginesie, nie przypominam sobie, zeby ktos tu kiedys skonal i odradzal sie potem z ta rozpiska Rotena.

Tworzenie klona. Troche premia brzmi, jak ressurection. Jakos tak dziwnie. Moze bardziej zapadasz w letarg, wszyscy mysla, ze trup, to zostawia, a typ regeneruje sie po kryjomu. Albo przed zgonem materialnego ciala, duch wtapia sie w krew, ktora zasysa np. kwiatek i z tego kwiatka pozniej sie baton regeneruje.


Tsuna
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-16, 15:48

渡邊綱 napisał:

渡邊綱 napisał:
   Wypchnięcie Duszy
   Jestem pewny, ze takie pomysly juz byly.

„Dla ułatwienia recenzji, nowe oznaczam gwiazdką”. Wypchnięcie Duszy gwiazdki nie ma.

Nie ma gwiazdki. Tak, jak nie ma w moim zdaniu, iz pomysly wczesniejsze byly Twoje.
Gierki semantyczne nie zmieniają faktu, że wystosowałeś krytykę do tej zdolności pod tym szkicem, którego ta umiejętność częścią nie jest. Smile

Rozumiem, że skoro tej krytyki nie kontynuujesz a tylko trollowo bronisz tego że w ogóle ją wystosowałeś, to temat tej zdolności możemy zamknąć.

渡邊綱 napisał:
   Nie jestem przekonany do tych wampirycznych historii, jak lustra, przemiana w nietoperza, czy spanie w trumnie.

Z dokładnością do tego, że w propozycjach jest tylko jedna z tych rzeczy. Lustra miały być jakimś rozwinięciem tego

Tak, tylko lustra. Spanie w trumnie to kolejna nieudana proba bycia zabawnym. Czas widac zaprzestac procederu.
To widocznie dość dalekie skojarzenia, bo podróż przez lustra wzięłam akurat od Bułhakowa, u którego robiły to diabły, a nie wampiry. Diabły, które ani nie przemieniały się w nietoperze ani nie spały w trumnach. Wręcz nawet nie kojarzę żadnych utworów gdzie robią to wampiry.

Moje skojarzenie szło: diabły u Bułhakowa to robią i są nieśmiertelnymi arystokratami. No wypisz-wymaluj bounto. Ale chyba już wspominałam gdzieś powyżej, że bounto nie kojarzą mi się jednoznacznie z wampirami.

渡邊綱 napisał:

渡邊綱 napisał:
   Premie: jeśli bounto zostanie zabity, odrodzi się zachowując swoje moce
   Czyli co konkretnie? No penalty? Jesli tak, to niezly cheat wychodzi.

Zachowują swoje MOCE bounto, nie swoje statystyki (zwłaszcza fizyczne) etc. Ten opis odwołuje się do tego, że w spisie przemian ras jest wprost powiedziane, że bounto po śmierci zmieniają się w Duszę,

W takim razie cofam. Zaden cheat, a taki drobiazg, ktory pozwala nie pisac karty postaci, jak ktos padl i chce drugi raz batonem zagrac.
Tak, coś w tym stylu. Może, nie wiem, lalkę zachowuje czy coś. Można gdybać.

Jak mówiłam, nic co się bojowo czy mechanicznie przydaje, więc w sumie nie wiem czy jest sens dla samego smaczka fabularnego.

渡邊綱 napisał:
Tak zupelnie na marginesie, nie przypominam sobie, zeby ktos tu kiedys skonal i odradzal sie potem z ta rozpiska Rotena.
Hmm. To może trzeba ją zaktualizować w oparciu o tym jak w praktyce to działa, bo pewnie nie tylko mnie to zmyliło.

渡邊綱 napisał:
Tworzenie klona
Nie nazwałabym tego klonem, skoro jak już go zrobisz to tym starym już nie możesz ruszać.

渡邊綱 napisał:
Troche premia brzmi, jak ressurection
Pierwszym moim pomysłem faktycznie było coś-jak-ressurection, tj. bounto uwalnia leczniczą energię i puff, jest jak nowy. Ale to by było zbyt podobne i w sumie nieciekawe. Stąd ten „szczegół”, że ciało jest nowe i przez to resetuje też wszystkie statusy. I to moim zdaniem jest dużo ważniejsza część tej umiejętności. Dziabnął cię Mayuri i nie możesz się ruszać? Quincy użyłby Ransogentai i by się ruszał dalej, a Bounto zamiast tego robi sobie nowe ciało i uważa żeby go drugi raz nikt nie dziabnął. Mayuri naszprycował cię narkotykami? Robisz sobie nowe ciało, które naszprycowane narkotykami nie jest. Mayuri wpuścił ci do ciała śmiertelnego? Robisz sobie nowe ciało, które nie ma w środku śmiertelnego wirusa. I tak dalej.

W takiej formie bardziej niż z ressurection kojarzy mi się z techniką Gabriel której używał Szayelaporro Granz.

渡邊綱 napisał:
Jakos tak dziwnie. Moze bardziej zapadasz w letarg, wszyscy mysla, ze trup, to zostawia, a typ regeneruje sie po kryjomu.
Zależy mi na tym żeby był ten motyw zrzucania skóry, jak węże. Od tego zresztą też jest nazwa: Asklepios, ten od laski lekarskiej, na której jest wąż. Leczenie + wąż. Letarg brzmi ok, węże jak zrzucają skórę to też przez jakiś czas są bezbronne dopóki jej nie zrzucą, więc wyobrażam sobie że może np. bounto w trakcie jak sobie buduje to nowe ciało to przez jakiś czas (pytanie jak długo) nie może się poruszać ani używać innych mocy.

Patrząc na to jak wysokie ma wymagania, to jednak wydaje mi się że nie jest przegięte żeby tego dało się użyć też w trakcie walki, więc o ile chwila letargu może być, o tyle raczej nie na tyle długi żeby przeciwnik musiał tego bounto zostawić i sobie pójść. Tzn. no może tak też, ale nie tylko tak.

渡邊綱 napisał:
Albo przed zgonem materialnego ciala, duch wtapia sie w krew, ktora zasysa np. kwiatek i z tego kwiatka pozniej sie baton regeneruje.
To że z kwiatka brzmi mi już zbyt podobnie do Gabriela, choć podoba mi się pomysł żeby to się odbywało przez krew. No bo jednak jakiś nośnik tej pieczęci musi być.

To może tak: za pomocą taumaturgii bounto ewakuuje krew ze starego ciała, ona sobie przepływa gdziekolwiek nie ma fizycznie nieprzekraczalnych barier (czyli np. spod gruzowiska spokojnie wypłynie), zbiera się w konkretnym miejscu i uwalnia pieczęć, przez co „wokół niej” odtwarza się nowe fizyczne ciało? To by też tłumaczyło czemu może to spokojnie być kilka metrów dalej.
Powrót do góry Go down
渡邊綱


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
渡邊綱


Mistrz Gry : Fairy

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket4096/4096Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (4096/4096)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket83037/262144Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (83037/262144)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-16, 18:31

„Dla ułatwienia recenzji, nowe oznaczam gwiazdką”. Wypchnięcie Duszy gwiazdki nie ma.
Nie ma gwiazdki. Tak, jak nie ma w moim zdaniu, iz pomysly wczesniejsze byly Twoje.
Gierki semantyczne nie zmieniają faktu, że wystosowałeś krytykę do tej zdolności pod tym szkicem, którego ta umiejętność częścią nie jest. Smile

Rozumiem, że skoro tej krytyki nie kontynuujesz a tylko trollowo bronisz tego że w ogóle ją wystosowałeś, to temat tej zdolności możemy zamknąć.


Otoz nie rozumiesz. Nie znam na pamiec wszystkich pomyslow, ktore padly i zostaly dopisane. Gdybys napisala, ze gwiazdka to Twoje, a reszta wzieta skads (i co najwyzej opis podmieniony), nikt (czyli ja) nie pomyslalby, ze to w calosci Twoja propozycja i nie robilbym z siebie durnia pomstujac na cos, co dyktator zaakceptowal trzy lata temu. Trudno. Bywa. I na tym tez skoncze.


Tsuna
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-11-16, 21:28

渡邊綱 napisał:
Otoz nie rozumiesz. Nie znam na pamiec wszystkich pomyslow, ktore padly i zostaly dopisane. Gdybys napisala, ze gwiazdka to Twoje, a reszta wzieta skads, nikt (czyli ja) nie pomyslalby, ze to w calosci Twoja propozycja
Tego pomysłu nie trzeba pamiętać jako propozycji, można go znaleźć w obecnej rozpisce umiejętności bounto.

Wedle życzenia, dodaję:

Keshi napisał:
Edit specjalnie dla Tsuny:
„nowe oznaczam gwiazdką” – „gwiazdka to moje, a reszta wzięta skadś (i co najwyżej opis podmieniony)
„dla ułatwienia recenzji” – „nikt nie powinien mysleć, że to w całości moja propozycja i robić z siebie durnia pomstując na coś co dyktator zaakceptował trzy lata temu”

渡邊綱 napisał:
I na tym tez skoncze
Szkoda, bo oprócz tego mieliśmy ponaczynane też dwa inne tematy. No ale jak foch to foch. Razz

__________

Skoro do reszty nie zgłaszasz uwag (bo jedna rzecz do której miałeś została usunięcia i zastąpiona czymś nowym uwzględniającym na dodatek twoje uwagi, druga nie była moja, a trzecia nie podobała ci się co do motywu wampira, którego jednakowoż akurat w niej wcale nie ma), to rozumiem, że twoja ocena ogólna szkicu jest pozytywna.
Powrót do góry Go down
CZaras


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
CZaras


Mistrz Gry : Don Imperatore

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket1044/1044Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (1044/1044)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket12181/12865Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (12181/12865)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-12-05, 18:03

Faktycznie o ile fullbringi dostały sporo ciekawych nowości to bounty wyglądają tu nieco biedniej. Szczególnie, że ludzie na start mają chociaż te jedną moc, a batony tylko leczenie. Przynajmniej w mojej ocenie tak jest. Wciąż, jednak jest to bardziej kolorowe niż do tej pory, a ja zawsze takie rzeczy popieram. Jestem, więc na tak.

Swoją drogą usunąłbym ten zapis:
"Zaczynają z dowolnie wybranym przedmiotem, który będzie stanowił pieczęć ich Lalki." - od początku do powstania lalki trochę mija, więc imo bez sensu. Znacznie fajniej by było jakby wykuwając lalkę powstawał również ten specjalny przedmiot, który jaki jest decyduje MG (który może ale nie musi to skonfrontować z pomysłami gracza, jego wola).
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-12-05, 19:46

CZaras napisał:
Faktycznie o ile fullbringi dostały sporo ciekawych nowości to bounty wyglądają tu nieco biedniej. Szczególnie, że ludzie na start mają chociaż te jedną moc, a batony tylko leczenie. Przynajmniej w mojej ocenie tak jest.
Ano niestety. Shinigami wybierają sobie kidō, quincy mają podstawowy łuk oraz zaklęcia gintō, a dusze, hollowy i fullbringerzy mają własne moce, na ich tle bounto wciąz wypadają słabo. Myślałam o jakichś rytuałach albo zaklęciach (w anime bounto mieli jakieś zaklęcia), ale jeszcze nie mam pomysłu jak mogłyby wyglądać żeby były oryginalne na tle innych ras. Natomiast obecnie wszystkie umiejki rasowe bounto bazują albo stricte na pobieraniu energii (zwykle z dusz), albo na lalce, a w tym szkicu dostają całkiem sporo różnych rzeczy które mogą wziąć na początek: Dominujący Głos, Glif Strażniczy, a jak ktoś naprawdę mocno zainwestuje na start w inteligencję to może nawet Alchemię wziąć na start – może miałoby to więcej sensu jakby np. obniżyć jej próg do Int 14? Wtedy byłaby łatwiejsza do wzięcia.

Teraz przyszło mi do głowy jeszcze coś takiego:

Forma Drapieżcy
Każdy bounto potrafi używać dusz lub cząstek duchowych z otoczenia żeby leczyć swoje rany, jednak część z nich zauważyła, że ta wzmacniająca moc ma też inne zastosowanie. Poprzez przekierowanie jej do skóry, mięśni i kości, bounto może zwiększyć możliwości swego ciała bez obaw o jego uszkodzenie. Wywołuje to również niewielkie zmiany wyglądu, przez co nieświadomi postronni uznawali przedstawicieli tej rasy za wampiry czy wilkołaki – każda transformacja wygląda nieco inaczej, ale zasadniczo można się spodziewać takich elementów jak wydłużenie kłów i paznokci, a często także rozrost mięśni.
Wadą formy drapieżcy jest, że czasie przebywania w niej bounto całkowicie traci zdolność leczenia, a przełączenie się pomiędzy leczeniem a przemianą zajmuje kilka sekund – co w walce może oznaczać o kilka sekund za dużo.
Premie: Kiedy postać się nie leczy, może dokonać drobnej fizycznej transformacji która pozwala mu walczyć wręcz równie skutecznie co bronią, kąsać oponenta a także zwiększa statystyki fizyczne zgodnie z jedną z następujących ścieżek:
Monstrum – +10% siły i wytrzymałości
Łowca – +10% szybkości i zręczności
Koszt: 10 PR na turę
Wymagania: dany bounto może opanować tylko jedną z dwóch ścieżek

Jako Cień Jestem
Jako naturalni drapieżcy ludzi, wszak człowiek zawiera pożywną duszę, którą można zeń wydobyć poprzez skręcenie mu karku, bounto wypracowali szereg technik ułatwiających polowanie. Jedną z nich jest ukrywanie się w cieniu: poprzez zastygnięcie w całkowitym bezruchu, użytkownik potrafi optycznie stopić się z otoczeniem. Nadal można wprawdzie go usłyszeć, wyczuć jego zapach czy reiatsu, ale oczy innych istot zdają się przepływać po nim jak po elemencie tła.
Premie: Postać może ukryć się w cieniu, gdzie pozostaje niewidoczna (ale da się ją postrzegać innymi zmysłami) dopóki pozostaje w bezruchu i nie pada na nią światło. Zdolność ta, naturalnie, jest najbardziej użyteczna w nocy. Krycie się w cieniu działa na podobnej zasadzie co nierozróżnianie kształtów w ciemnym pomieszczeniu, więc całkowicie nie działa na postacie z umiejętnością Widzenie w ciemności. To na ile łatwo inne postacie odkryją obecność bounto zależy od stosunku ich Psychiki do jego Zręczności – działa to analogicznie to maskowania reiatsu. Dodatkowo Wyostrzone Zmysły: Wzrok pozwala dwukrotnie zwiększyć Psychikę na potrzeby tego testu. Pozostałe Wyostrzone Zmysły zależą od tego jak silny bodziec dla danego testu bounto emituje (np. skoro stoi w całkowitym bezruchu, to jeśli wstrzyma oddech – będzie go dużo trudniej usłyszeć). Użycie promienia światła, lampy czy nawet kidō dostarczającego dość światła żeby uznać bounto za „oświetlonego” całkowicie przerywa działanie techniki i jej użytkownik staje się widoczny dla wszystkich.
Wymagania: Zręczność 7

Do umiejętności Wampiryczne Wzmocnienie dorzuciłabym Formę Drapieżcy jako wymaganie, przy czym dopóki bounto się leczy ALBO przebywa w Formie Drapieżcy, nie może ładować Wampirycznego Wzmocnienia. Skoro ładowane Wampiryczne Wzmocnienie tworzy świetlistą poświatę, to w naturalny sposób uniemożliwia też korzystanie z Jako Cień Jestem.

CZaras napisał:
Swoją drogą usunąłbym ten zapis:
"Zaczynają z dowolnie wybranym przedmiotem, który będzie stanowił pieczęć ich Lalki." - od początku do powstania lalki trochę mija, więc imo bez sensu. Znacznie fajniej by było jakby wykuwając lalkę powstawał również ten specjalny przedmiot, który jaki jest decyduje MG (który może ale nie musi to skonfrontować z pomysłami gracza, jego wola).
W sumie racja, zapomniałam usunąć tego fragmentu oryginalnego opisu. Poprawione.
Powrót do góry Go down
CZaras


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
CZaras


Mistrz Gry : Don Imperatore

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket1044/1044Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (1044/1044)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket12181/12865Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (12181/12865)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-12-07, 13:08

Mnie się w sumie całkiem podobają umie te umki. Można też podejść do sprawy łatwiej i uznać, że skoro batony nie mają nic na start (no poza tym leczeniem) to mogą sobie bonusowo dobrać jedną umkę ponad stan, bo gdy inni pracowali nad kidou, łukami, zaklęciami, to oni czegoś takiego nie mieli, więc mieli czas wyuczyć się jednej umiejętności więcej.
Powrót do góry Go down
Keshi


Szkic: Bounto Expansion Pack Mg10
Keshi


Mistrz Gry : Technites Tsuna

Karta Postaci
Punkty Życia:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket50/50Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (50/50)
Punkty Reiatsu:
Szkic: Bounto Expansion Pack Pbucket72/72Szkic: Bounto Expansion Pack Empty_bar_bleue  (72/72)

Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty2021-12-07, 19:47

CZaras napisał:
Można też podejść do sprawy łatwiej i uznać, że skoro batony nie mają nic na start (no poza tym leczeniem) to mogą sobie bonusowo dobrać jedną umkę ponad stan, bo gdy inni pracowali nad kidou, łukami, zaklęciami, to oni czegoś takiego nie mieli, więc mieli czas wyuczyć się jednej umiejętności więcej.
W sumie nie brzmi to źle. Zawsze to jakaś ciekawostka.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Szkic: Bounto Expansion Pack Empty
PisanieTemat: Re: Szkic: Bounto Expansion Pack   Szkic: Bounto Expansion Pack Empty

Powrót do góry Go down
 
Szkic: Bounto Expansion Pack
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Szkic: Fullbringer Expansion Pack
» Bounto
» Bounto
» Myslov [Bounto]
» Koyorushi (Bounto)

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Ogólne :: Propozycje i Pytania-
Skocz do:  
Free forum | ©phpBB | Free forum support | Kontakt z | Zgłaszanie nadużyć | Najnowsze dyskusje